Wywiady

Wywiad z Anną Bakun oraz Marleną Bazydło z firmy POL-FOODS

Poniedziałek, 15 stycznia 2018 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 01/143. Styczeń 2018
O dynamicznym rozwoju, nowościach i planowanych kampaniach reklamowych marki Sotelli rozmawiamy z Anną Bakun, Dyrektorem Handlowym, a o pelletach z Marleną Bazydło, Zastępcą Dyrektora Handlowego Dział Pelletu z firmy POL-FOODS.
Nowe linie produkcyjne, nowości produktowe i kampanie reklamowe to tylko nieliczne z osiągnięć firmy w 2017 roku. Proszę o podsumowanie, jaki był to rok dla firmy Pol-Foods?

A.B. (Anna Bakun): W roku 2017 większość naszych planów została zrealizowana w 100%. Firma Pol-Foods nie spoczywa na laurach i nowy 2018 rok planuje rozpocząć z wielkim hukiem. Jesteśmy zadowoleni z faktu, że nasz produkt stał się łatwo dostępny, aczkolwiek nie ukrywamy, że czeka nas jeszcze wiele pracy. Makaron Sotelli w obecnej chwili można już kupić w sklepach takich jak: Biedronka, Lidl, Kaufland, Dino, Żabka, Netto, Carrefour, Auchan, Aldi, Polomarket, Stokrotka czy też w sieciach sklepów ekologicznych.

M.B. (Marlena Bazydło): Rok 2017 był to kolejny rok dynamicznego rozwoju. Jeżeli chodzi o pellety – półprodukt do produkcji prażynek – który jest pierwotnym produktem naszej firmy – zrealizowaliśmy nowe inwestycje – zainstalowaliśmy nową, dodatkową linię do produkcji pelletu, a jedna z dotychczasowych linii została zastąpiona nową, o większej wydajności. Odnotowaliśmy wzrost wydajności do 1500 ton na miesiąc. Osiągnięty został 35% wzrost sprzedaży w porównaniu do zeszłego roku. Z całą pewnością można uznać ten rok za bardzo udany. Co prawda poprzedni rok również miał wzrost sprzedaży na podobnym poziomie – około 35%, można więc powiedzieć, że rozwój naszej firmy corocznie jest bardzo ekspansywny.

W jakim kierunku będziecie dalej się rozwijać? Jak wyglądają plany na 2018 rok?

A.B.: Mamy wiele do zaprezentowania. Od stycznia zaczęliśmy wprowadzać nasze nowości. Na rynku można już znaleźć makarony smakowe w pięciu różnych smakach i kształtach. Dla naszych Konsumentów mamy też nowe formy makaronu, w tym kolejna – już czwarta – dla najmłodszych.  Naszym oczkiem w głowie są jedyne w Polsce bezglutenowe makarony w formie gniazd, które pakowane będą w eleganckie tuby. Wchodzimy na rynek również z formami do zapiekania. Wszystko to będzie zaprezentowane w naszej kampanii reklamowej. W lutym w telewizji będzie można już zobaczyć nasz nowy spot reklamowy, prezentujący nasze nowości. Pod marką Sotelli będzie też można kupić mąkę kukurydzianą i ryżową. Prócz Sotelli rozwija się również marka La Esmera. W ofercie tej marki znajdziemy nachosy tradycyjne trójkątne i niespotykane do tej pory nachosy owalne.

M.B.: Nasze linie pelletowe są praktycznie w 100% obłożone. Dzięki intensywnym działaniom naszego Działu Handlowego, a także dzięki rosnącemu zainteresowaniu naszymi produktami, wciąż przybywa nam klientów z rynków europejskich, a także z Azji, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej. Zawsze ściśle współpracujemy z klientami, służąc swoim doświadczeniem i wiedzą. W naszym Dziale Rozwoju i Innowacji, trzech wysoko wyspecjalizowanych i doświadczonych technologów nieustannie pracuje nad naszymi produktami. Prowadzą badania na mini ekstruderze, a w najbliższej przyszłości będą mieli do dyspozycji również dużą  linię produkcyjną do produkcji pelletu, tylko na potrzeby przeprowadzania prób i testowania nowych rozwiązań. W aktualnej ofercie mamy około 80 pelletów.

W chwili obecnej pracujemy dodatkowo nad 24 nowymi projektami. Wprowadzamy nowe rozwiązania poszukiwane przez rynek, takie jak pellety z komosą, soczewicą, innymi warzywnymi dodatkami, z niską zawartością soli. Pracujemy z największymi  producentami  na rynku europejskim i światowym. W związku z powyższym, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom stale zwiększającej się grupy klientów zakontraktowaliśmy kolejne linie pelletowe – na wiosnę tego roku uruchomimy 3 nowe linie pelletowe, pod koniec roku kolejne 5 linii. Nasza wydajność wzrośnie aż do 4 000 ton na miesiąc. Będziemy absolutnym liderem na rynku pelletów. Na nowe linie przeznaczymy całkowicie nową halę produkcyjną o powierzchni 12 000 mkw. i dodatkowy nowy magazyn.

Promowanie produktów w programach kulinarnych to jedna z form promocji… Proszę opowiedzieć więcej o samych programach. Gdzie jeszcze widoczna będzie marka Sotelli?

A.B.: Pod koniec lutego rusza emisja naszego serialu pt.: „Makaronowy zawrót głowy”. Będzie to 8 odcinków po 8 minut w bardzo dobrym czasie antenowym. W każdym pojawiać się będą znane osobowości telewizyjne. Każdy odcinek poświęcony będzie odmiennej tematyce, będą gotowane pyszne dania z makaronem Sotelli w roli głównej. Nie zabraknie też humoru. Wszystkie będzie można obejrzeć dodatkowo na Ipla, a premierowe odcinki emitowane będą przez stację Polsat. Zaplanowana też jest kampania w radiu RMF FM, RMF Classic i RMF Maxxx. Dodatkowo zaplanowane są emisje spotów na nośnikach LED w Warszawie przy Cepelii przez cały luty w ilości 13 440 emisji. Przeprowadzona zostanie również kampania w aplikacji Mój Orange i Radiu Eska. Jak widać kampania reklamowa jest obszerna, a wymieniać by można jeszcze więcej. Nasi marketingowcy dbają, by rozpoznawalność marki była naprawdę duża. Chcemy konkurować z największymi i jesteśmy na najlepszej drodze ku temu.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska


tagi: POL-FOODS, Anna Bakun, Marlena Bazydło, Sotelli,