Wywiady

Wywiad z Bartoszem Jankowiakiem, ZM Warmia

Czwartek, 11 stycznia 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 01/143. Styczeń 2018
O zaletach wołowiny, nowych produktach i planach na przyszłość rozmawiamy z Bartoszem Jankowiakiem, Kierownikiem Marketingu i Sprzedaży Regionalnej Zakładów Mięsnych Warmia.
W portfolio firmy pojawił się nowy produkt – wołowina wolno gotowana. Promujecie ją jako produkt łatwy w przygotowaniu poprzez wstępne przyrządzenie. Jakie są jej główne zalety?

Największą zaletą wołowiny wolno gotowanej są szybkość i łatwość przygotowania oraz jej smak, podkreślony przez kompozycję przypraw. Jest to produkt już zamarynowany i przygotowany metodą slow cooking, dzięki czemu przyrządzenie potrawy w piekarniku zajmuje maksymalnie 35 min., a w mikrofalówce tylko ok. 10 min. W krótkim czasie otrzymujemy smaczne i aromatyczne danie z kruchej wołowiny, które sprawdzi się nie tylko na obiad, ale też na przekąskę, czy nawet jako dodatek na kanapki. To najszybszy sposób, by wprowadzić wołowinę do swojego codziennego menu, zwłaszcza, gdy nie mamy wiele czasu na przygotowanie obiadu.

Wołowinę oferujecie również w formie steków i burgerów. Czym się wyróżniają?

Stworzyliśmy linię „Sztuka mięsa”, w której skład wchodzą steki i burgery, aby dać klientom możliwość przyrządzenia w domu lubianych przez nich produktów. Wśród nich znajdziemy wyroby z mięsa dojrzewającego: burger wołowy i steki z antrykotu, rostbefu i polędwicy. Oczywiście w „Sztuce mięsa” wykorzystujemy mięso z własnej hodowli oraz od sprawdzonych lokalnych dostawców, dlatego są to produkty wysokiej jakości o wyrazistym smaku. Swoje walory  zawdzięczają przechowywaniu w specjalnych warunkach chłodniczych i wilgotności przez okres od 1 do 3 tygodni. Produkty te wyróżnia to, że są to dania wstępnie przygotowane – czyli pocięte na steki czy uformowane w burgery – ale mimo wszystko surowe, więc wystarczy poddać je obróbce termicznej, by otrzymać potrawę z soczystej wołowiny.

Wyjątkowe walory smakowe charakteryzują też wołowinę kulinarną. Co w tej kategorii oferujecie konsumentom i co stanowi o jej wyjątkowych właściwościach odżywczych?

Zgadza się, w naszej ofercie znajduje się wołowina kulinarna, w tym także dojrzewająca, która sezonowana jest przez kilka tygodni, by uzyskać jej charakterystyczny smak. Sukcesywnie staramy się edukować naszych klientów, jak wartościowym rodzajem mięsa jest wołowina i obserwujemy, że świadomość na jej temat stale rośnie. Ze względu na wysoką zawartość białka to najlepsza opcja dla osób aktywnych fizycznie, ale także dla dzieci, ponieważ znajdziemy w niej witaminy z grupy B, A, E, D. Wołowina kulinarna daje nam wiele możliwości, jeśli chodzi o codzienne potrawy: przygotujemy z niej zdrowy rosół, soczyste steki, tradycyjne zrazy czy nowoczesne danie w stylu chińskim.

Nowe inwestycje, kampanie, produkty... Jakie są Państwa plany na najbliższy rok?

Rok 2018 upłynie nam pod hasłem wołowiny. Chcemy promować modę na ten produkt ze względu na jego walory smakowe i zdrowotne, ale przede wszystkim stawiamy sobie za cel edukację Polaków, że wbrew panującej opinii to mięso naprawdę łatwo wprowadzić do codziennego menu. Wołowinę promujemy nie tylko w naszych sklepach firmowych, ale też w sieci sklepów-restauracji „Steakownia”. W lokalach tych można samodzielnie wybrać część mięsa, z którego będzie przyrządzona potrawa, a także zakupić surowy produkt, by przygotować go we własnym domu. Nasi Steakmistrzowie informują, jak najlepiej przyrządzić dane mięso, i w ten sposób przy okazji uświadamiamy konsumentów na temat właściwości i walorów wołowiny. Z pewnością będziemy rozwijać współpracę z branżą HoReCa, która już teraz chętnie korzysta z naszych wyrobów. Bardzo budująca jest świadomość, że właściciele hoteli i restauracji stawiają na surowce wysokiej jakości i przywiązują wagę do pochodzenia mięsa serwowanego w ich lokalach. Mimo, że rok zapowiada się pracowicie, to bardzo się z tego cieszymy.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Bartosz Jankowiak, Kierownikiem Marketingu i Sprzedaży Regionalnej Zakładów Mięsnych Warmia.,