Oprogramowanie

Mobilny marketing pomoże zwiększyć obroty mimo niekorzystnych warunków

Piątek, 24 listopada 2017
Lato nie rozpieszczało ani producentów wakacyjnych produktów impulsowych, ani sprzedających je detalistów. Zamiast liczyć sezonowe zyski ze sprzedaży lodów i piwa, część z nich musiała obejść się smakiem. Wsparciem popytu przy niesprzyjającej aurze mogą okazać się niestandardowe formy promocji, jak innowacyjne aplikacje mobilne dla sprzedawców. W przyszłości mogą okazać się dużo bardziej skuteczne niż zaklinanie pogody, dlatego wierzą w nie również najwięksi producenci.
Z danych Nielsen przygotowywanych dla Grupy Eurocash wynika, że aż dwie trzecie Polaków kupuje piwo w małych, lokalnych sklepach. To właśnie małe sklepy są najbardziej narażone na wahania nastrojów konsumenckich. Często mają mniejsze możliwości organizacji promocji bez ponoszenia strat, trudniej im również oferować pełen wachlarz produktów w konkurencyjnych cenach.

Z tym stwierdzeniem nie zgadza się Grupa Eurocash, która postanowiła stworzyć narzędzia wspierające sprzedaż, które będą skuteczne, innowacyjne, a jednocześnie maksymalnie proste i szybkie w obsłudze. Tak powstała P@ka Lidera - zestaw trzech bezpłatnych aplikacji, dzięki którym - bez względu na aurę i temperaturę za oknem - można skutecznie podkręcać zainteresowanie klientów i obroty.

Nie trzeba być analitykiem rynku, by wiedzieć, że nic tak dobrze nie sprzedaje towaru jak atrakcyjna i promocyjna cena. Jednak aby móc kusić promocjami i przyciągać konsumentów, trzeba najpierw skutecznie informować o nich. Sieci handlowe, by promować swoje oferty, każdego dnia inwestują w reklamę bajońskie sumy. Aplikacje P@ki Lidera - Drinco i Kreator Gazetek pozwalają dokładnie na to samo, ale na miarę potrzeb detalistów. Prosto, szybko, bez zbędnych kosztów i bezpośrednio do konsumenta -  tłumaczy Maciej Hojszyk, dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży Eurocash Alkohole.

Narzędzia P@ki Lidera to nie tylko wsparcie sprzedaży dla detalistów, ale również alternatywna forma reklamy i promocji dla producentów. Dzięki nim mogą dotrzeć ze swoją ofertą - zarówno z nowościami, jak i obniżkami cen - do konsumentów, jak i osób odpowiedzialnych za zakupy w sklepach spożywczych.

Doceniliśmy potencjał drzemiący w projekcie P@ka Lidera. Naszym zdaniem to nie tylko ciekawe narzędzie marketingu mobilnego, który wcześniej niż później na dobre podbije rynek. To aplikacje, które pozwalają niewielkim sklepom na bycie konkurencyjnym i walczyć o klientów na równych zasadach - komentuje decyzję Grupy Żywiec o udziale w projekcie przy tworzeniu P@ki Lidera Marcin Ruciński, Kierownik ds. Klientów Kluczowych.

Platforma Drinco przeznaczona jest zarówno dla właścicieli sklepów, jak i dla konsumentów. Pierwsi z nich wybierają i udostępniają kupony promocyjne, drudzy –  korzystając z aplikacji mobilnej realizują zakupy w lokalnych sklepach. Dodatkowo, za każdy zakup z kuponem Drinco, właściciele otrzymują dopłatę w postaci retrorabatu.

Z kolei Kreator Gazetek to narzędzie do samodzielnego projektowania gazetek i plakatów. Przedsiębiorcy korzystający z Kreatora wybierają odpowiadający im szablon graficzny oraz dodają produkty, które chcą promować. Plik z własnymi materiałami reklamowymi  można pobrać jako pdf lub przesłać do drukarni. Gazetki i plakaty w ciągu kilku dni zostaną dostarczane do sklepu przesyłką kurierską.

Baza wiedzy na temat zestawu P@ka Lidera dostępna jest pod adresem www.pakalidera.pl.   



tagi: Eurocash , mobilny marketing , P@ka Lidera , innowacyjne aplikacje mobilne dla sprzedawców ,