Drogeria

Magia świątecznych zysków z NIVEA

Czwartek, 23 listopada 2017
W tym roku NIVEA przygotowała ponad 20 wariantów świątecznych zestawów kosmetycznych. Rok temu zestawy NIVEA okazały się najchętniej wybieranymi kompletami spośród innych oferowanych w całej kategorii. Ich atrakcyjność i szeroki wybór wspomaga obrót we wszystkich kanałach sprzedaży i znacząco wpływa na zyski.
NIVEA - najchętniej wybierane świąteczne komplety kosmetyków

Każdego roku NIVEA zwiększa wartościowy udział w rynku, utrzymując od dłuższego czasu pozycję lidera sprzedaży w okresie Bożego Narodzenia. W 2014 odnotowano ponad 13% udział w rynku zestawów świątecznych, który w przeciągu 2 lat wzrósł o 2 punkty procentowe. Uczyniło to NIVEA jedyną z niewielu marek w branży kosmetycznej o tak dynamicznym rozwoju w kategorii zestawów  w ostatnich latach. Fakt ten jest ściśle skorelowany także z szeroką znajomością marki. W niezależnych badaniach poziomu rozpoznawalności marki, NIVEA została wymieniona przez ponad 95% respondentów, co dało najwyższy wynik pośród konkurencji*. W czasie 100-letniej obecności na rynku, marka zbudowała bliskie relacje z konsumentem. Nivea skupia się na dostarczaniu wielofunkcyjnych produktów opartych na prawdziwych innowacjach. Konsumenci wiedzą czego się spodziewać, a jednocześnie cenią sobie wysoką jakość produktów i ich przystępne ceny. Zgodnie z wynikami badań Meaningful Brands 2017, NIVEA jest jedną z najbardziej cenionych marek w Polsce. NIVEA dba także o rozpoznawalność swoich produktów. Znalazła się w Top 10 reklamodawców w Polsce.

Bogata oferta kosmetyków

Progi cenowe zestawów świątecznych NIVEA zaczynają się od 16,99 zł i rosną wraz ze zwiększającą się liczbą kosmetyków i ich wartością. Proponowane zestawy obejmują kompleksową pielęgnację zarówno dla kobiet i mężczyzn. W ofercie zaprezentowano 12 zestawów dla pań i 7 kompletów męskich. Znajdują się tam m.in. kosmetyki przeznaczone do skóry twarzy, nawilżające balsamy i hitowe w tym roku musy pod prysznic oraz antyperspiranty. NIVEA przykłada dużą wagę do prac nad nowymi produktami. Każdego roku zestawy świąteczne wzbogacane są o nowe innowacyjne kosmetyki. Nie tylko formuła produktów jest dopracowywana. NIVEA doskonali też szatę graficzną opakowań, dba o silne wsparcie w mediach i punktach sprzedaży.

Zmiany w preferencjach konsumentów

Rynek kosmetyków stale się rozwija, a preferencje konsumentów ewoluują. Pomimo, że większość zestawów kierowana jest do kobiet, segment kosmetyków dla mężczyzn cieszy się rosnącym zainteresowaniem. „Poprzedni rok zakończyliśmy kolejnym sukcesem sprzedażowym. Zestawy świąteczne NIVEA okazały się najczęściej wybieranymi przez Polaków.” – mówi Katarzyna Bogucka, PR Manager NIVEA. „Od kilku lat obserwujemy też rosnące zainteresowanie męskimi kosmetykami. Wygląd zewnętrzny stał się dla mężczyzn ważnym aspektem ich życia. Już prawie 73% panów przyznaje, że przykłada dużą wagę do własnego wizerunku. Produkty, po które sięgają, nie ograniczają się jedynie do pielęgnacji po goleniu. Coraz częściej z półek znikają kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów, a także kremy do twarzy. Ten trend widać także w rosnącej wielkości sprzedaży męskich zestawów świątecznych” – dodaje.

Kosmetyki NIVEA ma w swoich domach blisko ¾ Polaków (źródło: BHT 2016, GFK), zatem zestawy świąteczne NIVEA będą jednymi z najbardziej poszukiwanych na prezenty świąteczne.

* badanie Meaningful Brands 2017 przeprowadzone przez Havas Media Group


tagi: NIVEA , święta , produkty , kosmetyka ,