Kampanie i Promocje

Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami

Środa, 18 października 2017
Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie.
Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowaniu do Europejczyków kampanii informacyjnej. Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów - UGPBAN (Gwadelupa, Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).

Celem wspólnych działań tych organizacji, zaplanowanych na lata 2017-2019, jest zwiększenie rozpoznawalności europejskiego znaku jakości dla regionów ultraperyferyjnych, który jest potwierdzeniem wysokiej klasy produktów pochodzących z tamtejszych upraw. Produktem promowanym w kampanii jest europejski banan pochodzący z ultraperyferyjnych regionów UE. Kampania informacyjna obejmuje takie kraje jak: Hiszpania, Portugalia, Francja, Belgia, Niemcy oraz Polska.

Działania kampanii skoncentrowane są według oznaczenia, które zostało przygotowane przez Unię w celu w celu identyfikacji spełniających europejskie standardy jakości produktów pochodzących z RUP oraz dla podkreślanie ich wartości. Nawiązując do tych wartości, hasło kampanii brzmi: "Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami" ("Outermost regions label - Born under lucky stars").

Logo kampanii zostało umieszczone na sztandarowym miejscu historycznego trójmasztowca Le Marite - imponujących żaglach. Statek to swoisty symbol, ogniwo łączące wyspy z kontynentem europejskim. W latach 2017-2019 masztowiec zawinie do 18 portów w sześciu krajach docelowych, w każdym pozostając przez tydzień. Poza możliwością podziwiania statku z zewnątrz, zwiedzający będą mieli okazję wejść na pokład i obejrzeć wystawę fotograficzną prezentująca różne produkty pochodzące z upraw na Gwadelupie, Martynice, Maderze i Wyspach Kanaryjskich. Tę samą wystawę będzie można obejrzeć w 2017 roku w stolicach sześciu krajów docelowych.

Program zakłada również realizację programu edukacyjnego skierowanego do dzieci w wieku szkolnym z Europy kontynentalnej. Poprzez zabawę uczniowie dowiedzą się o ultraperyferyjnych regionach Unii Europejskiej i uprawianych tam bananach. Projekt pod hasłem "Narysuj mi ultraperyferyjny region (RUP)" zakłada również wymianę uczniów między Europą kontynentalną a jej zamorskimi terytoriami.

Organizacje planują również pojawić się na targach żywności w sześciu krajach docelowych.

Więcej informacji na: www.exotictasteofeurope.eu/pl




tagi: znak jakości , konsument , Unia Żywności , Unia Europejska , kampania ,