Wiadomości

Nowy obszar współpracy pomiędzy dunnhumby i Tesco

Wtorek, 10 października 2017
Pierwsze w pełni mierzalne media oparte na insightach konsumenckich dostępne w sklepach Tesco w Polsce.
dunnhumby, światowa firma z branży consumer data science poinformowała o zawarciu nowego porozumienia z Tesco. Dostawcy będą mogli korzystać z innowacyjnej usługi, którą firma wprowadza pod nazwą Connect Media from dunnhumby. Jest to pierwsza na rynku oferta w pełni mierzalnych mediów w punktach sprzedaży (retail media). Bazując na najnowszej wiedzy w zakresie analizy danych, Connect Media będzie wspierać dostawców Tesco w budowaniu doświadczenia konsumenckiego, wzmacniając jednocześnie sprzedaż i lojalność.

Komunikacja z klientem Tesco w oparciu o analizę zachowań zakupowych

Od 1 stycznia 2018 r. Connect Media from dunnhumby będzie odpowiedzialne za usługi planowania i realizacji komunikacji POS, hostess, degustacji oraz mediów online dla dostawców Tesco na terenie całego kraju. Nowa współpraca dunnhumby i Tesco, ogłoszona dzisiaj, poszerza obszar współpracy o kolejne punkty styku z konsumentem. Dotychczasowa współpraca obejmowała doradztwo w obszarze cen, promocji, asortymentu, dostępności oraz obsługę programu lojalnościowego Tesco Clubcard. Marki będą mogły wykorzystać unikalne możliwości Connect Media, w zakresie planowania, realizacji, pomiaru i analizy skuteczności kampanii online i offline, w oparciu o wiedzę na temat zachowań konsumenckich sześciu milionów aktywnych klientów Clubcard w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.

Skuteczne narzędzie dla dostawców i ich marek

Nowy model biznesowy został przetestowany i sprawdzony wcześniej na innych rynkach. Wykorzystując 25-letnie pionierskie doświadczenie w zastosowaniu analizy danych do rozumienia i inspirowania konsumentów, Tesco wprowadziło retail media we współpracy z dunnhumby na rynkach Wielkiej Brytanii, Irlandii i Tajlandii.

W ostatnich 4 latach dunnhumby zrealizowało 2865 kampanii w brytyjskich sklepach Tesco. W Tajlandii, gdzie Connect Media działa od 2 lat, powstało już ponad 1000 kampanii dla 200 marek i ich agencji, generując 18,5 miliarda kontaktów z marką i zdobywając ponad 24 miliony nowych konsumentów dla ich produktów.

Stephen Russell, Dyrektor Zarządzający dunnhumby w Europie Środkowej powiedział: „Wprowadzenie Connect Media da nam możliwość tworzenia dla naszych klientów silnych kampanii multi-channel, w których konsument znajdzie się w centrum uwagi. Dajemy im do rąk moc danych konsumenckich i innowacji – marki będą mogły budować zaangażowanie konsumentów i mierzyć efektywność swoich mediów, a nasze analizy pomogą im w optymalizacji kolejnych kampanii i budowaniu lojalności. Wyjątkowy rodowód agencji wywodzącej się z sieci Tesco i nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z siecią oraz jej dostawcami czynią nas pierwszą agencją na rynku, która oferuje w pełni mierzalne media w punktach sprzedaży. Wprowadzając Connect Media w Polsce, dajemy markom potężne narzędzie, dzięki któremu będą mogły zapewnić efektywną ścieżkę zakupową i podnosić jakość doświadczenia konsumenckiego.

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży

Connect Media daje markom możliwość wypełnienia luki pomiędzy kampaniami ATL i BTL, rozciągając komunikację w sklepach i poza nimi na wiele różnych formatów.  Kampanie planowane i realizowane przez Connect Media na innych rynkach są bardzo skuteczne. Łącząc precyzyjne targetowanie mediów w sklepach z narzędziami analitycznymi dunnhumby, Connect Media zapewniło markom dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i wysoki zwrot z inwestycji. Kampanie potwierdziły też bardzo wysoką efektywność pod względem kosztu dotarcia do konsumenta w porównaniu z telewizją i prasą (w niektórych kampaniach Connect Media w Tajlandii były nawet do 3 razy bardziej efektywne kosztowo niż TV i do 19 razy w przypadku kampanii prasowej).

Lojalność konsumencka

„Nowe partnerstwo pomoże nam współpracować z dostawcami przy rozwijaniu marek i wzroście kategorii, przy jednoczesnym oferowaniu lepszej, zróżnicowanej ścieżki zakupowej klienta – to autentyczna przewaga konkurencyjna.” – powiedział Jamie Walker, Dyrektor Produktu w Tesco Europa Środkowa.

Według danych opublikowanych przez POPAI, 76% decyzji zakupowych podejmowanych jest przy sklepowej półce*. Aby dotrzeć do współczesnych konsumentów, używających wielu kanałów komunikacji jednocześnie, marki potrzebują skutecznie działających mediów w punktach sprzedaży. Nowe partnerstwo z Tesco pomoże w podnoszeniu jakości doświadczenia konsumenckiego, wspierając w ten sposób sprzedaż i lojalność dla marek. Marki i agencje mogą już rezerwować kampanie planowane od 1 stycznia 2018 r.

•    *POPAI 2012 Shopper Engagement study


tagi: Dunnhumby , Tesco , insighty konsumenckie ,