Wiadomości

Bounty Brands przejmuje Stella Pack

Poniedziałek, 25 września 2017
Bounty Brands, firma działająca w branży FMCG, posiadająca w portfelu wiodące marki sprzedawane w ponad 40 krajach, ogłasza przejęcie Stella Pack oraz zrealizowanie dwóch innych akwizycji.
Stella Pack to wiodący polski producent worków na śmieci, wyrobów foliowych i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych. Spółka oferuje szeroką gamę produktów dystrybuowanych pod rozpoznawalnymi markami. Firma ma zdywersyfikowaną bazę stałych klientów i jest obecna także na rynkach poza Polską: źródłem ok. 40% przychodów jest sprzedaż na rynkach zagranicznych. W 2016 r. przychody Stella Pack wyniosły 222 mln zł. 

Nabycie Stella Pack to kolejny krok w rozwoju Bounty Brand w segmencie artykułów kuchennych i akcesoriów do utrzymania czystości. Stanowi uzupełnienie południowoafrykańskiej firmy Tuffy, producenta i dystrybutora szerokiej gamy recyklingowych worków na śmieci i reklamówek oraz opakowań na żywność i innych produktów dla gospodarstw domowych. Wcześniej w 2017 r. Bounty Brands przejęła Genesis, producenta i dystrybutora środków i akcesoriów do utrzymania czystości z RPA, o przychodach przekraczających 360 mln randów południowoafrykańskich (ok. 97 mln zł).

Przejęcie kontroli nad Stella Pack to druga duża transakcja zrealizowana przez Bounty Brands w Polsce, po nabyciu Sonko, wiodącego producenta zdrowej żywności, w tym wafli ryżowych, ryżu i kasz. Akwizycja ta wpisuje się w strategię rozwoju Bounty Brands w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ponadto, dział odzieżowy Bounty przejął firmę Nuance Brands, która posiada wyłączność na import i sprzedaż odzieży marki SuperDry w Republice Południowej Afryki. Zwiększy to przychody grupy o 100 mln randów południowoafrykańskich, czyli ok. 27 mln zł.  
 
Stefan Rabe, prezes Bounty Brands, powiedział:
„Te przejęcia to kolejny krok w kierunku realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest zbudowanie portfela międzynarodowych marek konsumenckich, generującego ponadprzeciętny, stabilny wzrost. W szczególności Stella Pack jeszcze bardziej zdywersyfikuje nasze przychody pod względem geograficznym, wnosząc szereg wiodących marek produktów dla gospodarstwa domowego na kluczowym rynku Europy ŚrodkowoWschodniej”. 



fot: bb.co.za


tagi: Bounty Brands, Stella Pack, FMCG,