Z rynku FMCG

Sasanka – nowy koncept Grupy Chorten dla małych sklepów

Wtorek, 19 września 2017
Grupa Chorten wprowadza nowy koncept partnerski dla mniejszych sklepów pod nazwą Sasanka. Współpracę w ramach tego formatu podjęli już pierwsi detaliści na terenie województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, docelowo oferta ma dotyczyć całej Polski.
- Od kilku miesięcy przygotowujemy się do wdrożenia nowego konceptu dla niewielkich sklepów w mniejszych miejscowościach. W ostatnim czasie testowaliśmy ten model współpracy i spotkał się on z zainteresowaniem właścicieli punktów o profilu ogólnospożywczym - mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Już ponad 30 sklepów zdecydowało się wejść pod logo Sasanki.

- Proponujemy nieco inne warunki współpracy, niż dotychczas praktykowane w ramach sklepów partnerskich Grupy Chorten, ponieważ mamy na uwadze specyfikę prowadzenia biznesu opartego na handlu tradycyjnym także na wsiach i w małych miasteczkach. Choć i w przypadku tego nowego formatu korzystamy z efektu skali grupy zakupowej, więc możemy zaproponować partnerom Sasanki lepsze ceny na zamówienia. Chcemy wspólnie walczyć o przyszłość  polskiego handlu tradycyjnego i dawać nadzieję detalistom, którym trudno utrzymać się na rynku zdominowanym przez zagraniczne sieci. Dajemy im wsparcie, by mogli swoim klientom zaproponować niższe ceny – podkreśla Sylwia Olechno.

Zaznacza, że właściciele sklepów, którzy będą chcieli działać pod logo Sasanki, korzystają z doświadczenia Grupy Chorten w negocjowaniu umów z producentami. Dla sklepów stworzono specjalną identyfikację wizualną z logo Sasanki.

- W ramach Sasanki współpracuje mi się rewelacyjnie, ponieważ odczuwam wymierne korzyści finansowe bez angażowania dodatkowej pracy i nakładów. Z mojego punktu widzenia te zyski są naprawdę duże, w skali dotychczasowych obrotów naszego sklepu. Współpraca jest też bardzo sprawna, nie jestem zobowiązany do spełnienia wielu wymogów, które stawiają inne sieci. A dodatkowo dzięki Grupie Chorten odezwało się do mnie kilka firm – dostawców, z którymi dotąd nie współpracowałem, co pozwoliło mi poszerzyć ofertę – mówi Grzegorz Kotuk, właściciel sklepu Biebrza z miejscowości Karpowicze w województwie podlaskim.



tagi: Sasanka , Grupa Chorten ,