Wiadomości

Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła w sierpniu 2017 o 8,8%

Czwartek, 14 września 2017
Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła w sierpniu 2017 o 8,8% rok do roku – dane Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR
W sierpniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,1% wyższa niż w lipcu 2017 r. i o 8,8% wyższa niż w sierpniu 2016 r. Do wzrostów przyczyniła się głównie fala upałów na początku miesiąca, która przełożyła się na większy niż w lipcu popyt na napoje, lody czy piwo – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

W sierpniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,95 zł, czyli o 4,9% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z lipcem br. średnia wartość koszyka spadła o około 1%.

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych.



źródło: pih.org.pl


tagi: PIH , trendy sprzedaży , sklepy małoformatowe ,