Wywiady

Wywiad z Romanem Jawczakiem, Arla Foods

Czwartek, 24 sierpnia 2017 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 08/138. Sierpień 2017
O nowej linii produktów Arla Protein rozmawiamy z Romanem Jawczakiem, Business & Category Development Managerem Arla Foods.
Arla Foods w ostatnim czasie zaskakuje nowościami. Co skłoniło Państwa do stworzenia linii produktów Arla Protein? Do kogo jest ona skierowana?

Linia Arla Protein powstała w odpowiedzi na potrzeby osób dążących do uzyskania bądź utrzymania smukłej sylwetki. Arla Protein to szeroka gama produktów nabiałowych o wysokiej zawartości białka, które mogą stanowić smaczną, naturalną i zdrową przekąskę. Produkty nie zawierają laktozy, dzięki czemu mogą po nie sięgać bez obaw również osoby z nietolerancją tego składnika.

W jakie trendy wpisuje się nowa linia produktów?

Dostrzegamy wśród naszych konsumentów wciąż rozwijający się trend aktywnego życia i zdrowego żywienia. Klienci są coraz bardziej świadomi i zmieniają swoje nawyki zakupowe, częściej sięgając po produkty o przejrzystym, krótkim składzie, takie jak na przykład jogurty i serki o smaku naturalnym – przekłada się to na dane sprzedażowe, wzrost jest widoczny zwłaszcza przy wariantach opartych na naturalnych składnikach. Zmienia się również wrażliwość cenowa – wobec produktów oczekujemy przede wszystkim wysokiej jakości, w konkurencyjnej, ale nie najniższej cenie.

Czy aspekt prozdrowotny i wartość dodana produktów to kierunek, w którym będzie dalej się rozwijał rynek?

Zdecydowanie rozwija się świadomość konsumentów odnośnie kupowanej żywności, dostrzegamy również rosnące zainteresowanie składem produktów i zawartymi w nich wartościami odżywczymi. Nie ulega wątpliwości, że nasze samopoczucie i zdrowie zależy od prowadzonego stylu życia. Sami decydujemy jak się odżywiamy i ile czasu przeznaczamy dziennie na aktywność fizyczną. Zapotrzebowanie na żywność nieprzetworzoną, pozbawioną zbędnych konserwantów, dodanych cukrów oraz wzmacniaczy smaku będzie stale rosło. Wzrost zainteresowania tymi produktami ilustruje dynamika wzrostu segmentu jogurtów funkcjonalnych, która wynosi 33% rocznie.

Z jakich produktów składa się nowa linia? Jakie są korzyści ze spożywania ich dla organizmu?

Linia naszych produktów składa się z 6 produktów, w tym twarożkowych serków wysokobiałkowych, milkshake’ów oraz jogurtów wysokobiałkowych w szerokiej gamie wariantów smakowych. W owocowych wersjach produktu głównym źródłem cukru jest naturalny koncentrat, sok owocowy lub stewia. Linia charakteryzuje się także niską zawartością tłuszczu, produkty nie zawierają laktozy a w ich składzie dominują składniki naturalnego pochodzenia. Atutem produktów są ich poręczne opakowania On-the-GO, można zabrać je ze sobą na siłownię bądź trzymać w domowej lodówce.

Jaka jest grupa docelowa produktów wzbogaconych białkiem? Czy dzięki wprowadzeniu linii Arla Protein firma poszerzyła grono swoich odbiorców?

Linia produktów Arla Protein została stworzona dla osób dążących do wymarzonej sylwetki, a także pragnących utrzymać smukłą linię. Produkty wysokobiałkowe powinny być stałym elementem każdej zróżnicowanej diety. Białko jest źródłem energii, przyspiesza regenerację mięśni i korzystnie wpływa na samopoczucie. Arla Foods z każdym kolejnym rokiem i wprowadzaniem nowych linii sukcesywnie powiększa grono swoich odbiorców, umacniając swoją pozycję w kategorii produktów nabiałowych z segmentu premium. Świadomi konsumenci, do których adresowany jest produkt, w dużej mierze zwracają uwagę na jakość oraz wyjątkowy charakter produktu, zarówno pod względem smaku, jak i jego zalet funkcjonalnych.

Jakie zostały podjęte działania wspierające sprzedaż tych produktów?

Wraz z rozpoczęciem sprzedaży linii Arla Foods rozpoczęliśmy współpracę z ambasadorami. Równolegle działania promocyjne prowadzone są w prasie i internecie, nasza nowa linia produktów wspierana jest również w punktach sprzedaży (POS), skierowaliśmy także dedykowane materiały edukacyjne dla kierowników sklepów. W czerwcu wystartował konkurs dla konsumentów, w którym nagrodą główną jest spełnienie sportowego marzenia. Aby wziąć w nim udział wystarczy zamieścić na dowolnym kanale społecznościowym zdjęcie, przedstawiające aktywne spędzanie wolnego czasu, a także dowolny produkt linii Arla Protein. Pod zdjęciem należy napisać jakie jest nasze największe sportowe marzenie i dodać hasztag #ArlaProtein. Co miesiąc troje zwycięzców zostanie wybranych przez jednego z naszych ambasadorów: Kamilę Szczawińską, Julitę Kotecką, Kasię Bigos, Pawła Nerka lub Mateusza Gawełczyka. Więcej informacji o naszych produktach i prowadzonych działaniach można znaleźć na kanałach social media pod hasłem Arla Protein.

Arla Protein już została zauważona na rynku?

Linia Arla Protein swój debiut miała na początku maja tego roku i została przyjęta bardzo entuzjastycznie, zyskując znaczną rzeszę fanów. Cieszy nas również duże zainteresowanie konkursem dla konsumentów, w którym nagrodą główną jest spełnienie sportowego marzenia. Coraz więcej osób w różnym wieku stara się spędzać swój wolny czas aktywnie, dzieląc się swoimi sportowymi postępami za pośrednictwem portali społecznościowych.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska




tagi: Arla Protein, Arla Foods, Roman Jawczak,