Auto

Kawa i hot dogi paliwem napędowym polskich kierowców

Wtorek, 27 czerwca 2017
Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i posilić się. Kierowcy najczęściej wybierają wówczas kawę oraz hot dogi. Podróżujący, wybierając miejsce z gastronomią, kierują się przede wszystkim jego lokalizacją oraz szybkością otrzymania posiłku. Jedzenie w podróży nie musi mieć wyjątkowych wartości odżywczych, powinno być jednak świeże i szybko podane – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
41% kierowców wybierając lokal na spożycie posiłku podczas podróży, preferuje miejsca sieciowe. 43% respondentów przyznaje, że ma stałe miejsca, w których lubi się zatrzymywać. Tylko co piąty kierowca twierdzi, że woli zjeść posiłek w samochodzie, bez zatrzymywania się. Co czwarty kierowca przyznaje, że podczas podróży zwraca uwagę na wartości odżywcze i kaloryczność produktów – w czasie podróży o wiele częściej respondenci pozwalają sobie na jedzenie hot dogów, zapiekanek i innych przekąsek typu fast food, głównie ze względu na szybkość podania.  Niemal połowa respondentów (48%) przyznaje, że nie wyobraża sobie podróży samochodem bez kawy – na trasach dłuższych niż 150 km aż 80% kierowców kupuje kawę zawsze lub bardzo często. Co trzeci kierowca przyznaje, że nie akceptuje spożywania posiłków w samochodzie.

1_3.JPG
Źródło: Raport Jedzenie w podróży, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

Najbardziej istotnymi aspektami przy wyborze miejsca na posiłek są dla respondentów: świeżość serwowanych produktów oraz czystość lokalu. Najmniej istotnym aspektem jest możliwość zakupu posiłku w systemie drive-through.

Jakie czynniki mają największy wpływ na wybór miejsca gdzie Pan/i zje posiłek w podróży?

TOP 5
2_3.JPG
Źródło: Raport Jedzenie w podróży, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017


Z naszego badania wynika, że kierowcy nie oczekują od miejsc gastronomicznych na trasie specjalnych udogodnień, takich jak np. specjalna oferta dla dzieci, kąciki zabaw dla najmłodszych czy możliwość zakupienia potraw dostosowanych do różnych wymogów dietetycznych. Jedzenie w trakcie podróży ma spełniać dwa podstawowe warunki: ma być świeże i szybko podane. Jednocześnie warto zauważyć, że kierowcy wskazują na potrzebę większej różnorodności potraw – np. wzbogaceniu oferty o większy wybór zup, pierogów czy sałatek. Być może obecne wybory posiłków bazujące głównie na hot dogach, zimnych słodkich przekąskach czy jedzeniu typu fast food są determinowane przez ograniczone oferty na stacjach  – komentuje Adam Ciołek z ARC Rynek i Opinia, kierownik projektu.


Informacje o badaniu:
Badanie zostało zrealizowane w maju 2017 roku przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1051 kierowców, którzy w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej 3 podróże samochodem na odległość co najmniej 150 km oraz podczas co najmniej jednej z nich skorzystali z zakupu posiłku lub przekąsek.

ARC Rynek i Opinia już od 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. http://www.arc.com.pl



tagi: ARC Rynek i Opinia , badanie , żywność , kierowcy , podróże ,