Reportaże

Pora na Koral!

Piątek, 16 czerwca 2017 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 06/136. Czerwiec 2017
Szeroka oferta, uwielbiany od lat smak i podążanie za nowymi trendami, to cechy, które charakteryzują lody Koral. Z jednej strony tradycja, a z drugiej innowacyjne podejście do produktu. Oferta Koral i Bracia Koral – Lody Jak Dawniej coraz śmielej wkracza na rynek i zyskuje coraz większą popularność wśród konsumentów.
Wysoka temperatura i słońce sprawiają, że szukamy ochłodzenia. A co jest na to najlepsze? Oczywiście lody! Elżbieta Krasowska, kierowniczka warszawskiego sklepu Topaz przy ul. Tarnowieckiej 2, opowiada, że właśnie pogoda jest czynnikiem, który najbardziej wpływa na decyzje zakupowe w kategorii lodów. „Zazwyczaj sezon zaczyna się w maju. Jednak na początku kwietnia temperatura podskoczyła i było kilka ciepłych dni. Automatycznie pojawiły się pytania klientów o ofertę lodów. Największe znaczenie mają wtedy lody na patyku, w rożku, w kanapce – czyli produkty impulsowe, które klient może znaleźć tuż przy kasie i zjeść zaraz po wyjściu ze sklepu” – wyjaśnia pani Elżbieta.

W sklepie Topaz podstawą jest oferta lodów Koral. Na wysokie zainteresowanie marką wpływa wyjątkowo duży asortyment, znacznie bardziej rozbudowany niż w przypadku konkurencji. Jak tłumaczy kierowniczka sklepu, na wysoką sprzedaż lodów Koral wpływa to, że klient ma bardzo szeroką ofertę. „Klient lubi mieć duży wybór, czuje się wtedy bardziej doceniony” – wyjaśnia Elżbieta Krasowska.

Hity sprzedaży

W warszawskim Topazie lody impulsowe Koral, te znane od lat, mają szczególne uznanie wśród młodszych klientów. Nie bez znaczenia ma tu też postać Macieja Musiała, który swoją twarzą firmuje te produkty. Zdecydowanie trafia on w grupę docelową i wpływa na wybory młodszej klienteli w kategorii lodów. Dodatkowym atutem jest też dobra cena i kolor, które przyciągają młodszych konsumentów. „Hitem sprzedaży w tym segmencie są Koktajlowe. Utrzymujemy je w sprzedaży przez cały rok, bo zawsze są chętnie kupowane, niezależnie od pogody” – dodaje Elżbieta Krasowska.

„Większe opakowania są oczywiście w sprzedaży przez cały rok. Marka Bracia Koral – Lody Jak Dawniej coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Mimo, że na rynku jest krócej niż konkurencyjne marki, po wynikach sprzedaży widzę wysokie zainteresowanie linią. Klienci postrzegają te lody jako produkty premium. Nie tylko ze względu na wysoką jakość i bardzo dobry smak, ale też ze względu na sam wygląd opakowania. Patrząc na zamrażarkę lody Bracia Koral rzucają się od razu w oczy, wyglądają oryginalnie, inaczej niż pozostałe i kojarzą się z wyrobem wysokiej jakości” – dodaje kierowniczka sklepu. Tłumaczy, że na wysokie zainteresowanie wpływają też niecodzienne smaki, które wyróżniają ofertę w porównaniu z pozostałymi liniami dostępnymi na rynku.

„Nowości i oryginalne smaki to magnes. Nasi klienci uwielbiają nowinki i chętnie kupują produkty wyjątkowe, inne niż pozostałe. Wręcz ich poszukują! W przypadków smaków oferowanych przez Koral znajdują satysfakcję w każdym opakowaniu, czy to lodów familijnych w dużych opakowaniach, czy tych mniejszych – impulsowych” – wyjaśnia pani Elżbieta.

„Wśród lodów marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej numerem jeden w sprzedaży są śmietankowe z wiśniami. Bardzo dobrze rotują też czekoladowe z czekoladą belgijską i słony karmel. Wyjątkowe czy niecodzienne połączenia przyciągają klientów” – podsumowuje kierowniczka.

Przede wszystkim jakość

Lody produkowane na śmietance i zawsze wytwarzane z polskiego mleka. Produkty Koral na tle konkurencji wyróżnia przede wszystkim jakość. „Jeśli mamy w ofercie lody wiśniowe, to są tam całe wiśnie. Wszystkie składniki jakie wykorzystujemy pochodzą od polskich producentów. Konsumenci doceniają nasze produkty i skupienie się na jakości. Do klientów przemawia to, że jeśli otwierają opakowanie lodów bakaliowych to widać w nich całe orzechy i inne dodatki, w przypadku lodów np. truskawkowych – całe owoce” – zaznacza Michał Sokołowski, Regionalny Kierownik Sprzedaży Koral.

„Docieramy do klientów w każdym wieku. Mamy tak skomponowaną ofertę, by skorzystał z niej zarówno młodszy jak i starszy klient, ten poszukujący tradycyjnych smaków, jak i ten, który woli eksperymentować i wybiera innowacyjne produkty” – dodaje ekspert.

Szerokie portfolio

Oprócz pozycji, które od lat mają swoje stałe miejsce w portfolio, oferta Korala z roku na rok rośnie. Wśród lodów impulsowych wyróżniają się lody na patyku Grand. W tej linii są też dostępne produkty premium: Grand Gold waniliowy w czekoladzie, Grand Gold waniliowy w mlecznej czekoladzie z migdałami, Grand Gold Cherry śmietankowy z galaretką wiśniową w czekoladzie, Grand Gold Baton lodowy śmietankowy z sosem toffi w mlecznej czekoladzie z orzechami. „Grand jest lodem, który w ofercie Koral jest od początku. Przez konsumentów był też zawsze postrzegany jako produkt z kategorii premium, głównie za sprawą jakości i smaku” – opowiada Michał Sokołowski.

Również oferta lodów premium Bracia Koral – Lody Jak Dawniej jest imponująca. W linii są dostępne m.in. takie smaki jak śmietankowe z wiśniami, śmietankowe z ciasteczkami, słony karmel, mięta z czekoladą, czekoladowe z czekoladą belgijską, kakaowe, chałwowe czy caffe latte.

„W tym momencie mamy najszersze portfolio na rynku. Coraz więcej smaków robimy w opakowaniach 450 ml, ponieważ konsumenci chętniej próbują nowe smaki jeśli są one dostępne w mniejszej pojemności i niższej cenie” – dodaje ekspert firmy Koral.

Oferowanie konsumentom wyrobów najwyższej jakości i dbałość o jej utrzymanie na stałym poziomie przekłada się na lojalność do marki i wzrost sprzedaży. Dlatego zaoferowanie klientom dużego wyboru produktów Koral z pewnością przełoży się na zyski detalisty, niezależnie od pory roku.

Joanna Kowalska


tagi: Koral, Bracia Koral, Lody Jak Dawniej, lody,