Rozpoczęcie każdej działalności handlowej wymaga poniesienia sporych nakładów finansowych. Wynajem lub zakup lokalu, dostosowanie wnętrza zgodnie z obowiązującymi przepisami, zakup wyposażenia, kas, a w końcu zaopatrzenia – wysoki koszt rozpoczęcia działalności dla części przedsiębiorców oznacza konieczność posiłkowania się kredytem. Comiesięczna spłata rat, ale również opłacanie faktur dostawców oraz pensji pracowników sprawia, że nawet tygodniowa przerwa w działalności spowodowana np. podtopieniem sklepu, może doprowadzić do zatorów finansowych. A wystarczy, że odpowiednio wcześnie – chociażby przed sezonem powodziowym – zabezpieczymy nasz biznes odpowiednią polisą, najlepiej u solidnego i sprawdzonego ubezpieczyciela, jakim np. jest Concordia Ubezpieczenia. - Wybierając polisę, warto ubezpieczyć cały lokal – chodzi nie tylko o przestrzeń, w której znajdą się nasi klienci, ale także magazyn oraz ewentualne biuro. Czasem właściciele sklepów próbują szukać oszczędności i rezygnują z zakupu ochrony od takich ryzyk jak np. podtopienia. Niestety, okazuje się, że jedna większa ulewa i niesprawna studzienka kanalizacyjna, mogą doprowadzić do konieczności przeprowadzenia dużego remontu. A to oznacza nie tylko koszty związane z pracami naprawczymi i materiałami, ale także te poniesione w związku ze zniszczonym sprzętem oraz asortymentem. Przykładem szkody tego rodzaju był sklep z Wielkopolski, który został zalany w wyniku pęknięcia rury wodno-kanalizacyjnej, co doprowadziło do zniszczenia regałów i towaru. Okazało się, że finalnie odszkodowanie, które obejmowało koszty przywrócenia budynku do stanu sprzed zalania, wyniosło 25 000 zł – mówi Marcin Pabiś, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Majątkowych Concordii Ubezpieczenia.
Wyposażenie sklepu to nie tylko regały, ale również lodówki, kasy oraz asortyment – co w sumie daje dość pokaźną kwotę inwestycji, którą należy zabezpieczyć przed ewentualnym zniszczeniem. Szczególnie ważne jest, aby ubezpieczenie obejmowało również szkody powstałe w konsekwencji włamań i kradzieży, a także np. pożaru. Koszt tego rodzaju ochrony zależy przede wszystkim od sumy ubezpieczenia, a ta powinna odpowiadać szacowanej wartości wyposażenia naszego sklepu. Jednak w tym wypadku towarzystwa ubezpieczeniowe mają także swoje warunki – przede wszystkim chodzi o odpowiednie zabezpieczenie lokalu i znajdującego się w nim towaru, a więc zamki, rolety antywłamaniowe, monitoring i alarm to kwestie, o które musimy zadbać, zanim podpiszemy umowę ubezpieczenia.
Zatrudniając pracownika, musimy mieć świadomość, że jako pracodawca bierzemy na siebie odpowiedzialność cywilną. W sytuacji gdy osoba przez nas zatrudniona ulegnie wypadkowi przy pracy, może ubiegać się o odszkodowanie z naszej strony. W poprzednim roku 5 proc. zdarzeń tego rodzaju odnotowanych przez GUS, miały miejsce właśnie w branży handlowej. Klauzula OC pracodawcy działa wtedy, gdy odszkodowanie z ustawy wypadkowej nie pokrywa roszczenia pracownika, który uległ wypadkowi przy pracy. Limit odpowiedzialności w przypadku OC pracodawcy należy ustalić, biorąc pod uwagę liczbę pracowników oraz branżę, w której firma działa. Jednak cena przeciętnej polisy nie jest kosztowna w porównaniu z potencjalnymi odszkodowaniami, które są przez polskie sądy zasądzane.
*
http://bit.ly/2rX6MK9