Jak wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia, jednym z działań zwiększających ten efekt są programy lojalnościowe, dzięki którym ponad 1/3 osób nabywa inne rodzaje produktów czy usług w danej firmie czy sklepie1. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę?
Osoby powracające do sklepu i polecające produkt lub usługę są najlepszym dowodem na rozwój biznesu, dlatego wdrożenie strategii opierającej się na ciągłej i systematycznej komunikacji z klientem jest niezwykle ważne. Jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w dzisiejszych czasach?
1. Spersonalizowany e-mailing
Komunikacja to klucz do sprzedaży. Według badań aż 91% polskich przedsiębiorstw najchętniej wykorzystuje pocztę elektroniczną do kontaktu z klientami2. Mailingi nie tylko podtrzymują zainteresowanie ofertą sklepu, ale są także narzędziem analizy danych i zachowań konsumenckich, co pozwala szybko reagować na zmiany oraz optymalizować wysyłane komunikaty. Kluczowym aspektem w kwestii budowania bliskich relacji z klientami jest personalizacja maili, dzięki której wysyłane oferty są dopasowane do oczekiwań kupujących, a szansa na zakup w sklepie automatycznie wzrasta. Dobrym rozwiązaniem jest także łączenie mailingu z wysyłką SMS-ów, gdyż dzięki wielokanałowym komunikatom działania firmy stają bardziej skuteczne. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie powielać tych samych treści w różnych kanałach i dopasować ich charakter do specyfiki danego narzędzia.
2. Efektywne programy lojalnościowe
35% klientów kupuje więcej dzięki programom lojalnościowym. Inwestycja w odpowiedni i zaawansowany system lojalizacji klientów to obecnie najpopularniejsza metoda budowania relacji z kupującymi. Takie programy umożliwiają nie tylko efektywny sposób nagradzania klientów, ale także dostęp do wartościowych danych i dokładną analizę transakcji w sklepie czy kawiarni. Jak pokazują badania, wpływ programów lojalnościowych na zachowania ich uczestników wzrasta z roku na rok, dzięki czemu już 2/3 osób ponawia lub zwiększa swoje zakupy3. Opracowanie skutecznego programu wymaga zaangażowania, ale jego długofalowe działanie sprawia, że klienci częściej będą wracać, a zyski – wzrastać.
Obecnie z programów lojalnościowych korzysta ponad 40% Polaków4, ale wciąż istnieje duży potencjał do ich szerszego zastosowania. Przy wprowadzaniu tego typu rozwiązań do swojego biznesu warto kierować się zarówno optymalizacją finansów firmy, jak i komfortem klientów, na przykład poprzez rezygnację z kosztownych i problematycznych stempli, kuponów czy plastikowych kart. W ZenCard nagradzanie klientów odbywa się automatycznie w trakcie płatności na terminalu płatniczym, co jest procesem szybszym, znacznie prostszym, ale też tańszym – mówi Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.
3. Osobiste doradztwo nie z automatu
W dzisiejszych czasach sprzedawca nie może być jedynie osobą, która będzie obsługiwać kasę czy terminal płatniczy. Wymagania klientów rosną, a fachowe doradztwo staje się podstawą do rosnącego zaufania klientów. Jednak wyuczone, automatycznie wypowiadane i utarte frazesy mogą się nie sprawdzić wobec coraz bardziej świadomych klientów. Istotne będzie więc zachowanie wyczucia poprzez aktywne słuchanie i zainteresowanie potrzebami kupującego, co następnie pozwoli zbudować zaufanie do firmy. Bezpośrednia rozmowa z osobistym doradcą, który rozumie oczekiwania i potrzeby kupującego jest nieocenioną wartością i nadaje marce czynnika ludzkiego. Odpowiednie szkolenia, a także motywacja pracowników do prawidłowego nastawienia do klienta są więc niezbędne.
ZenCard
ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a w do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
tagi: marketing , sprzedaż , klient ,
Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych...
Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online...
Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w...
Według danych udostępnionych przez ZUS, na koniec 2023 roku...
Autorzy raportu, podsumowując zebrane dane, biją na alarm...
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...
Pandemia, wojna, inflacja, czyli gwałtowne wydarzenia z...
W 2023 roku liczba wniosków o założenie jednoosobowej...