ID Logistics zarządza logistyką e-commerce MediaMarkt w Hiszpanii
Wtorek, 25 kwietnia 2017
MediaMarkt, jedna z największych sieci specjalistycznych marketów, powierzyła ID Logistics, międzynarodowemu liderowi logistyki kontraktowej, zarządzanie obsługą logistyczną wszystkich zamówień internetowych, składanych przez klientów w Hiszpanii.
Operacje logistyczne będą prowadzone z Pinto koło Madrytu, gdzie firma ID Logistics uruchomiła właśnie nowy magazyn dla MediaMarkt. Jego powierzchnia wynosi 30 tys. m². Dodatkowo znajduje się tu dział techniczny, odpowiadający za kastomizację produktów (dopasowanie do specyficznych potrzeb klientów), konfigurację oraz przygotowanie do użycia telefonów i sprzętu komputerowego. W magazynie obsługiwanych będzie ponad 2 mln artykułów rocznie i ponad 30 tys. SKU (jednostek asortymentowych).
Ten projekt jest częścią wielokanałowej strategii MediaMarkt, ukierunkowanej na dalsze wzmocnienie obsługi klientów z wykorzystaniem wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji. Aby osiągnąć założone cele, w Hiszpanii Grupa zainwestowała 47 mln EUR w program transformacji cyfrowej, pozwalający na uruchomienie sklepów internetowych i magazynów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Kolejnym przykładem realizacji wielokanałowej strategii MediaMarkt jest wdrażanie nowych usług w centrach logistycznych, np. realizacja zamówień składanych online w ciągu dwóch godzin, zbiór zamówień w trybie "drive-in" (w oparciu o systemy regałów wjezdnych) oraz dostosowanie dystrybucji do potrzeb klientów biznesowych.
José Manuel Sala, szef sieci Supply Chain MediaMarkt w Hiszpanii, powiedział: „Naszym celem jest stanie się drugim co do wielkości rynkiem w Europie, tuż za rynkiem niemieckim. Chcemy również być największym sprzedawcą wielokanałowym w Hiszpanii. Nie osiągniemy naszych celów bez zaangażowania czołowego partnera logistycznego, który pomoże nam zapewnić doskonałą obsługę i będzie wspierał realizację naszej strategii. Rozwiązanie logistyczne zaproponowane przez ID Logistics jest doskonale dopasowane do naszego modelu biznesowego i pomoże nam dostosować się do najnowszych wzorców obsługi, wzbogacając jednocześnie zakupowe doświadczenia klientów".
Javier Echenique, dyrektor generalny ID Logistics Iberia, dodał: „Jesteśmy dumni z tego, że MediaMarkt, kluczowy gracz w branży elektroniki użytkowej, zaufał ID Logistics. Handel elektroniczny ma strategiczne znaczenie dla ID Logistics, a nasza wieloletnia obecność w tym sektorze na rynkach międzynarodowych, już przyniosła doskonałe efekty. Zdobyte doświadczenie pozwala nam na zarządzanie całym łańcuchem dostaw oraz przygotowywanie odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy wymagają elastyczności i szybkości. Dzięki współpracy z MediaMarkt umocniliśmy naszą pozycję w obsłudze branży e-commerce w Hiszpanii i staliśmy się czołowym operatorem logistycznym na tym rynku".
„Uruchomienie w Hiszpanii magazynu e-commerce dla MediaMarkt to dla nas bardzo dobra wiadomość. Znacząco wzmacnia naszą pozycję jako operatora obsługującego ten sektor. W Polsce, zgodnie ze strategią na lata 2017-19, będziemy chcieli rozszerzyć ofertę o usługi dla branży e-commerce. Przygotowując propozycje dla naszych klientów, z pewnością skorzystamy z bogatego doświadczenia i know-how ekspertów ID Logistics Iberia” podsumowała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics Polska.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.