Wiadomości

Dino Polska debiutuje na GPW

Wtorek, 18 kwietnia 2017
Sieć supermarketów Dino Polska zadebiutuje na GPW w środę, 19 kwietnia 2017 r. - poinformowała spółka w komunikacie.
Przeprowadzona w ostatnim czasie oferta objęła 48.040.000 akcji, w tym dla inwestorów instytucjonalnych przeznaczono 45.456.047 akcji, dla indywidualnych 2.402.000 akcji, a dla inwestorów w transzy menedżerskiej 181.953 akcje.

Cena sprzedaży w przypadku inwestorów instytucjonalnych ustalono na 34,50 zł, a dla indywidualnych - na poziomie ceny maksymalnej, czyli 33,50 zł. Ostateczna wartość oferty Dino Polska wynosi około 1,6 mld zł.

Akcje Dino Polska sprzedawane są przez Polish Sigma Group, należący do Polish Enterprise Fund VI.

Dino Polska na koniec 2016 r. otworzyło 628 supermarketów głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Większość sklepów dysponuje powierzchnią sprzedaży ok. 400 m2. Do końca 2020 roku spółka zamierza powiększyć liczbę do ponad 1.200 sklepów, spółka szacuje, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2.700 sklepów grupy.

W 2016 roku Grupa Dino miała 151,2 mln zł zysku netto (wzrost o 23,7 proc. rdr), 288,3 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 37,1 proc. rdr) i 3.369,5 mln zł przychodów (wzrost o 30,1 proc. rdr).



źródło: PAP

tagi: Dino Polska , giełda , debiut , GPW ,