Wiadomości

Przedświąteczna gorączka zakupów w sieciach handlowych

Czwartek, 13 kwietnia 2017
Jak wynika z raportu „Shopper’s Perspective 2017” przygotowanego przez Open Research w ostatnim kwartale 2016 r., Polacy kupują artykuły spożywcze w sposób zaplanowany – taką postawę deklaruje aż 78 proc. badanych. Czy takimi samymi regułami kierujemy się podczas przedświątecznej gorączki zakupów? Jak pokazują badania, polska rodzina przeznaczy na organizację tegorocznych świąt wielkanocnych średnio 400 zł (Barometr Providenta). Eksperci rynku żywności stale odnotowują przyspieszenie sprzedaży i rosnący popyt. Niezmienne pozostaje jednak poszukiwanie towarów atrakcyjnych cenowo i jednocześnie dobrej jakości.
Podczas gdy w debacie publicznej toczy się dyskusja na temat ograniczenia handlu w niedzielę, Polacy masowo ruszyli do sklepów na wielkanocne zakupy. Badania pokazują, że dzień tygodnia nie ma dla nas większego znaczenia jeśli chodzi o wizytę w sklepach spożywczych. Badanie przeprowadzone przez Millward Brown na zlecenie Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji potwierdzają, że na niedzielne zakupy decyduje się blisko 4/5 Polaków (79%). Wiedząc, jak ważne dla klientów są świąteczne posiłki w rodzinnym gronie, sieci handlowe na stałe wpisały w kalendarz dodatkową ofertę produktów luksusowych w przystępnych cenach. Nie brakuje też promocji, zarówno tych dających natychmiastową korzyść w postaci niższej ceny czy możliwości zakupu dwóch produktów w cenie jednego, jak i ofert długoterminowych, które zgodnie z raportem Open Research rok do roku zyskują na popularności. Według najnowszych danych 39% ankietowanych preferuje korzyści odroczone w czasie, jak choćby zbieranie punktów czy naklejek w celu otrzymania dużej nagrody po kilku wizytach w sklepie.   

„W okresie świątecznym Polacy kupują więcej, ale też przykładają większą wagę do jakości zakupionych towarów. Właśnie poprzez wysokiej klasy produkty chcą podkreślić wyjątkowość świątecznego obiadu. Polscy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, a sieci handlowe coraz lepiej odpowiadają i reagują na ich potrzeby – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.



tagi: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji , Shopper’s Perspective 2017 , raport , Wielkanoc , sieci handlowe ,