Kategorie produktów

Otwarcie lodowego sezonu

Czwartek, 30 marca 2017 HURT & DETAL Nr 03/133. Marzec 2017
Sklepowe zamrażarki są już gotowe na przyjęcie lodowych przysmaków. Na patyku, w kubeczku, rożku bądź w formie rolady czy opakowaniu rodzinnym? Jeżeli detalista odpowiednio skomponuje asortyment, z pewnością znajdzie się miejsce na wszystko to, co w jego placówce będzie generowało zyski.
Czekoladowy, śmietankowy, truskawkowy, bakaliowy… To nadal najpopularniejsze smaki lodów wśród Polaków. Mimo wciąż tradycyjnych wyborów konsumentów w kategoriach lodowych, producenci urozmaicają swoją ofertę na kolejne sezony. Wynika to z faktu, że Polacy lubią również eksperymenty smakowe i chętnie próbują nowości. Co nowego na rynku lodów?

PPL KORAL w sezonie 2017 przygotowała wiele nowości produktowych zarówno w asortymencie marki Koral, jak i swojej marki premium – Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. Jeśli chodzi o brand Koral pojawią się: całkowicie nowe lody Roll Ice, pionierskie na rynku lody Squeezy Freezy, nowa odsłona lodów Drill Mix oraz lodów Rakieta. Na rynku dostępne będą także lody bez laktozy Freely oraz lody Oshee Protein – wzbogacone w białko oraz witaminy D i K. Nie można pominąć systematycznego wzbogacania bestsellerowych od lat linii lodów Koral jak przykładowo rodzina Grand Gold – wersja Cherry. W przypadku segmentu lodów familijnych Koral nowe smaki oferowane są dla linii Kolorowe Lato.

Również w segmencie premium konsumenci będą mieli okazję spróbować spektakularnych nowości Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. Asortyment tego brandu został wzbogacony o nowe smaki lodów w opakowaniach 900 ml: lody śmietankowe dopełnione pysznymi polskimi truskawkami, lody czekoladowe z prawdziwą belgijską czekoladą oraz lody o smaku masła orzechowego – idealnie kremowe, dopełnione 100% masłem z orzecha ziemnego, w opakowaniach o pojemności 450 ml: lody słony karmel i czekoladowe.

W kategorii impulsów nowością jest rożek śmietankowy z dodatkiem czekoladowych ciasteczek (hit smak 2016) oraz rożek śmietankowy z prawdziwymi polskimi truskawkami, całkowicie dwa nowe sandwiche: bakaliowy w belgijskiej czekoladzie oraz śmietankowy z dodatkiem pysznych, czekoladowych ciasteczek w czekoladzie belgijskiej oraz zupełnie nowa odsłona lodów na patyku oblanych czekoladą belgijską: bakaliowy i śmietankowy z ciasteczkami. Całkowitą nowością są lody w ciastkach.

Wszystkie produkty marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej oparte są na starannie wyselekcjonowanych recepturach, a ich fundamentem jest m.in. doskonałej jakości śmietanka, masło, czekolada belgijska, soczyste owoce czy też najwyższej jakości bakalie.

Grycan – Lody od pokoleń to marka, o której dostępność warto zadbać – gwarantuje bowiem jakość produktów, tworzonych na bazie śmietanki kremówki i żółtek jaj, z dodatkiem siekanej czekolady czy ręcznie krojonych bakalii. Obecnie oferta detaliczna obejmuje już ponad 30 smaków lodów. Dobór optymalnego dla sklepu asortymentu lodów Grycan powinien przede wszystkim uwzględniać preferencje lokalnego klienta. Warto jednak równocześnie zwrócić uwagę na te z dostępnych w ofercie firmy wariantów, które znalazły się na liście 10 Bestsellerów marki Grycan, opracowanej na podstawie analiz sprzedaży, a wśród nich: Lody 1100/900 ml: Czekoladowe, Bakaliowe, Waniliowe, Tiramisu; Lody 500 ml: Czekoladowe, Bakaliowe, Waniliowe, Truskawkowe oraz Sorbety z owoców 500 ml: z Malin, z Mango. Jak podkreśla producent, dbałość marki o najwyższą jakość na każdym etapie produkcji leży u podstaw tego, że smak oferowanych lodów pozostaje niezmienny od lat.

Unilever Polska odpowiadając na coraz wyraźniejszy trend związany ze zdrowym stylem życia, w tym roku przeprowadza totalną rewolucję Big Milka. Od teraz lody te tworzone są ze świeżego, pełnotłustego mleka. To jak podkreśla producent – absolutna nowość na rynku polskim i niekwestionowany hit nadchodzącego sezonu. Magnum natomiast wprowadza intensywnie czekoladowy wariant. Magnum Intense Dark to produkt dla prawdziwych miłośników czekolady, zawiera aż 70% masy kakaowej. Do trzech wariantów lodów Magnum Double, które zdobyły już serca Polaków, dołącza w tym roku Magnum Double Raspberry – aksamitne lody o smaku malinowym, pokryte kakao i intensywnie malinowym gęstym sosem, zwieńczone chrupką czekoladą Magnum. Oprócz nowości, w zamrażarkach nie powinno zabraknąć lodowych must have’ów, jak Magum Classic, Almond, rożki Cornetto czy lodów z portfolio dziecięcego – Twister czy Zapp. W tej ostatniej kategorii hitem z pewnością będzie bananowo-waniliowy lód Minions Gelato, w kształcie sympatycznej postaci z bajki, która w czerwcu powróci na ekrany kin. Warto zatem zadbać o dobrą widoczność zamrażarek w sklepie, materiałów POS, które dodatkowo przyciągną uwagę klientów, a także o odpowiednie ułożenie produktów w zamrażarkach według wytycznych specjalistów.

Nestlé i R&R utworzyły Froneri, nową w przemyśle lodów, mrożonek i mlecznych deserów mrożonych spółkę joint venture, w skład której w Polsce weszły firmy Zielona Budka (Mielec) oraz Nestlé Ice Cream Polska (Kaktus, Schöller).

W tym roku firma przygotowała pyszne lodowe nowości. M.in. specjalne wydanie popularnego zimnego deseru na patyku – Kaktus Black to lody o smaku kwaśnej cytryny i słodkiej jagody w niespotykanym czarnym kolorze. W portfolio marki w tym roku pojawią się również lody Kaktus w rożku, które łączą ze sobą kwaśny smak lodów cytrynowych ze słodkimi i orzeźwiającymi wodnymi lodami truskawkowymi z dodatkiem zielonej polewki. A to wszystko w wyjątkowym, zielonym waflu! Dodatkowo Kaktus Dłuuuga polewka będzie również do kupienia w multipacku.

W segmencie lodów familijnych oferta lodów Manhattan zostanie wzbogacona o linię American Specialities. Dzięki temu konsumenci będą mogli spróbować trzech nowych smaków inspirowanych deserami uwielbianymi przez Amerykanów: Manhattan Chocolate Brownie i Manhattan Strawberry Cheesecake z kawałkami ciasteczek oraz Manhattan Peanut Butter Salty Caramel. Ponadto w ramach istniejących już linii pojawią się dwa nowe smaki: lody Manhattan śmietankowo-porzeczkowe oraz Manhattan Sun on the beach. Dla koneserów lodów premium przygotowaliśmy nowy smak lodów Mövenpick – wiśniowy z sosem wiśniowym i pysznymi kawałkami wiśni. Nowości w tym sezonie nie zabraknie także w kategorii Horeca, w której pojawią się, w postaci lodów na kulki, lody Manhattan Peanut Butter Salty Caramel, Manhattan jogurtowo-wiśniowe, a także sorbet porzeczkowy od Nestlé Schöller. Dodatkowo, w 2017 roku konsumentom zostanie zaprezentowana marka Manhattan w nowej odsłonie graficznej. Będzie temu towarzyszyć nowa komunikacja.

Również Zielona Budka wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w tym roku do oferty familijnych Lodów ze smakiem 1 000 ml wprowadziła lody, których smak przywołuje na myśl Słoneczną Italię. Mascarpone z sosem z owocami leśnymi, bo o nich mowa, to Smak roku 2017 Zielonej Budki, dostępny zarówno w lodach familijnych 1 000 ml, jak i gastronomicznych 5 000 ml. W związku z dużym zainteresowaniem lodami Karmel z solą w lodach gastronomicznych, w tym sezonie będzie on dostępny w lodach litrowych. Dopełnieniem nowości w tym segmencie są lody w smaku ciasteczkowe z sosem malinowym. 2017 zaskoczy innowacjami w lodach impulsowych: Popcornowe lody Oreo na patyku i Kanapka lodowa Oreo z Masłem orzechowym. Nie zabraknie również klasyki. Tutaj między innymi lody na patyku Milka z migdałami i wkręconym w masę sosem karmelowym. Odmieniona została również linia Muuucia, o czym już wkrótce będzie można się przekonać.

Na sezon lodowy 2017 marka Augusto (firma Kilargo) w swojej znanej i cenionej linii lodów premium na patyku Gulliver wprowadza absolutną nowość – lody Gulliver Trio z trzema polewami. Pomiędzy dwiema chrupiącymi warstwami czekolady znajduje się pyszny, półpłynny karmel. W zewnętrznej warstwie czekolady znajdziemy dodatkowo chrupiące kawałki wafli, wzmagające doznania smakowe. Gulliver Trio to smakowite innowacyjne połączenie smaków wanilii, czekolady i przepysznego karmelu.

Wraz z pierwszymi ciepłymi i słonecznymi dniami, konsumenci ruszą do sklepów po lody. Warto więc jak najszybciej uzupełnić zamrażarki. Co w nich się znajdzie zależy tylko od właściciela sklepu. Oferta producentów jest jak co roku – niezwykle urozmaicona. Więcej o lodach i lodowych nowościach – już w kolejnym – kwietniowym wydaniu. Zapraszamy!

Monika Górka


tagi: lody , sprzedaż , konsument ,