Z rynku FMCG

Przestrzeń sklepu polem bitwy trade marketera?

Środa, 15 marca 2017
Przestrzeń sklepu to obecnie miejsce spotkań setek różnych marek i tysiąca produktów z konsumentem. Markety to swoiste pole bitwy a o uwagę kupujących walczą kolorowe listwy półkowe, displaye, standy czy wobbery. Jakie więc działania musi podjąć marketer, by to właśnie jego produkt wyszedł z tej rozgrywki zwycięsko? Przemyślana i niestandardowa kampania z wykorzystaniem materiałów POS to jeden z kluczy do sukcesu sprzedażowego marki.
Walka o klienta

Według badań przeprowadzonych przez In Store Media aż 82 % decyzji zakupowych jest podejmowanych w punkcie sprzedaży. Obecnie powierzchnia sklepu stała się jednym, wielkim pokazem zdolności marketingowo - reklamowych. Kolorowe zawieszki zakupowe, niestandardowe standy czy kartonowe displaye - a wszystko po to, aby zainteresować i zatrzymać konsumenta. Co zatem powinien zrobić marketer, by jego marka wyróżniała się wśród konkurencyjnych produktów, wciąż rosnących oczekiwań konsumenta i rynku?  

POS - taw na POS

Z naszego doświadczenia wynika, że to właśnie ten rodzaj reklamy ma znaczący wpływ na sukces sprzedażowy marki, bowiem daje wiele możliwości zastosowania i dotarcia do konsumenta. Dlatego wykorzystujemy coraz to nowe materiały, techniki montażu oraz miejsce umieszczania POS-ów. Obecnie produkt ma zaskakiwać, a nie tylko „stać” na półce. Ma mówić „wybierz mnie” i zachęcić konsumenta do zakupu. By tak się stało, warto stawiać na niestandardowe projekty i rozwiązania - mówi Monika Nowak z Pink Pepper Media.

Human stand, półka, paleta…. co jeszcze?

Przestrzeń sklepu daje możliwość zastosowania różnych rodzajów POS-ów: od całych wysp paletowych, stoperów, hangarów, samodzielnych displayów po przestrzenie przykasowe. Możliwości zastosowań jest wiele, w zależności od funkcji. POS ma przede wszystkim informować, eksponować i być wizytówką marki. Ma stać się drogowskazem do produktu oraz wygenerować chęć impulsywnego zakupu. Należy jednak pamiętać by projekt ściśle współgrał z wizerunkiem marki i otoczeniem sklepu – mówi Monika Nowak.

Szybko, efektywnie kosztowo i skutecznie

Obecnie materiały POS produkowane są z różnorodnych materiałów. Do najczęściej stosowanych należy jednak tektura falista popularnie zwana kartonem. Jest to praktyczna i wszechstronna technologia. Lekka i plastyczna forma oraz giętkość pozwala na kreatywną realizację według wymagań i pomysłu klienta. Swobodnie można z niej wycinać i wyginać różnorodne kształty i formy. Human stand w rozmiarze 1:1 czy wielkie sanie w kształcie sań św. Mikołaja? Żaden problem! Kolejnym wielkim atutem tektury jest koszt produkcji. Tektura jest tanim surowcem, który nie wymaga dużej obróbki, a przy tym jest niezwykle wytrzymały. W stosunku do drewna czy plastiku jest dużo bardziej uniwersalna i praktyczna. Wygodny transport, szybki montaż i wytrzymałość sprawia, że tektura jeszcze długo będzie konkurencyjnym surowcem materiałów POS.

Pink Pepper Media to agencja specjalizująca się w projektowaniu i produkcji materiałów wspierających sprzedaż. Na swoim koncie ma wiele projektów standów, owijaków paletowych, display czy hangarów, które można zobaczyć w m.in. w sklepach wielkopowierzchniowych.

Pink Pepper Media jest innowacyjną agencją reklamową funkcjonującą na polskim rynku od 2005 roku. Specjalizuje się w kreacji i produkcji materiałów POS, poligrafii reklamowej oraz gadżetów. Agencja posiada na swoim pokładzie kreatywnych twórców z różnych dziedzin: grafików, projektantów, artystów plastyków oraz własne nowoczesne zaplecze technologiczne, dzięki czemu oferuje klientom kompleksową obsługę w zakresie kreacji, DTP, produkcji i logistyki. W portfolio klientów Pink Pepper Media znajdują się między innymi Pepsico (marki Pepsi i Lays), Mattel, USP Zdrowie, Farmacol, Warwin, producent i dystrybutor kosmetyków do makijażu – firma Bell.



tagi: sklep, sprzedaż, trade marketer,