Z rynku FMCG

Polska Izba Mleka interweniuje w sprawie Szklanki Mleka

Poniedziałek, 13 marca 2017
Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka spotkała się z ministrem rolnictwa Krzysztofem Jurgielem oraz prezesem Agencji Rynku Rolnego Łukaszem Hołubowskim w sprawie programu Szklanka Mleka i nowych zasad działania programu.
– Zaproponowana pierwotnie zmiana udziału mleka w stosunku do innych produktów mogłaby doprowadzić do rezygnacji szkół z udziału w tym mechanizmie wspierania konsumpcji mleka – mówi Agnieszka Maliszewska. Uważamy, że proporcje te powinny być 90 proc. mleka w stosunku do 10 proc. innych produktów mleczarskich. Jestem przekonana, że przedstawione argumenty pomogą administracji rządowej przygotować taki dokument, który pozwoli rozwijać się programowi w sposób jeszcze bardziej dynamiczny.

Aspekty logistyczne, dystrybucyjne czy potrzeba zapewnienia chłodzenia przemawiają za tym żeby w ramach programu Szklanka Mleka dostarczać dzieciom głównie mleko spożywcze.

Dyrektor Polskiej Izby Mleka twierdzi, że wprowadzanie produktów mleczarskich jest ważne, by kształtować zdrowe nawyki żywnościowe u młodych ludzi oraz by pokazywać dzieciom jak wiele mlecznych smakołyków znajduje się w ofercie polskich przetwórców mleka. 

– Po to między innymi Polska Izba Mleka prowadzi programy informacyjne dla dzieci tj. Dzieciaki Mleczaki czy Mamy kota na punkcie mleka – tłumaczy Agnieszka Maliszewska.

– W ramach tych działań finansowanych z Funduszu Promocji Mleka, zachęcamy dzieci do spożywania mleka i innych produktów mleczarskich. Zachęcamy do ich skosztowania oraz edukujemy o walorach mleka i jego przetworów. Każda placówka oświatowa może przystąpić do programu wchodząc na strony www.kochammleko.pl oraz www.dzieciakimleczaki.pl i po wypełnieniu deklaracji uczestnictwa wspólnie z tysiącami dzieci z całej Polski wędrować przez mleczną krainę, poznając jej uroki.



tagi: Agencja Rynku Rolnego , Polska Izba Mleka , Agnieszka Maliszewska ,