Wiadomości

Beiersdorf utrzymuje tendencje wzrostowe w 2016 r.

Czwartek, 09 marca 2017
Rok finansowy 2016 przyniósł dalszy rentowny rozwój Beiersdorf AG, Hamburg. W ogólnie trudnych warunkach rynkowych Grupa Beiersdorf zwiększyła zyski do rekordowego poziomu i ponownie zanotowała wzrost sprzedaży i udziału rynkowego. Sprzedaż Grupy wzrosła o 3,2% w ujęciu organicznym. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 1,0% z 6,686 mld € do 6,752 mld €. W segmencie odbiorców bezpośrednich sprzedaż wzrosła o 3,3% w ujęciu organicznym, podczas gdy w segmencie tesa wzrost ten osiągnął 2,6%. Wartość EBIT uległa poprawie z 962 mln € w poprzednim roku do 1,015 mld €. Marża EBIT wzrosła do 15,0%.

„Rok 2016 był kolejnym bardzo pomyślnym rokiem dla Beiersdorf. Uzyskaliśmy najwyższy EBIT i marżę EBIT w całej historii spółki. W zeszłym roku byliśmy jedną z nielicznych spółek notujących wzrost szacunkowych zysków na przestrzeni roku. W przeciwieństwie do ogólnych tendencji rynkowych panujących w branży, nasze wyniki wzrosły w znacznym stopniu, szczególnie w czwartym kwartale. Chociaż uwarunkowania pozostaną trudne, patrzymy na rok finansowy 2017 z ostrożnym optymizmem.” – powiedział Stefan F. Heidenreich, Prezes Zarządu Beiersdorf AG.

W 2017 r. Beiersdorf oczekuje wzrostu sprzedaży na poziomie 3-4% dla Grupy oraz nieznacznej poprawy marży EBIT.

Grupa Beiersdorf

W 2016 r. Grupa Beiersdorf osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 3,2% w ujęciu organicznym. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 1,0% z 6,686 mld € do 6,752 mld €. Marża EBIT, z wyłączeniem czynników szczególnych, wzrosła o 5,5% z 962 mln € do 1,015 mld €. Marża EBIT zwiększyła się do 15,0% z 14,4% notowanych w zeszłym roku. Zysk netto wzrósł o 8,4% z 671 mln € do 727 mln €. Zysk na jeden udział wzrósł z 2,91 € w ubiegłym roku do 3,13 €.

Podobnie jak w zeszłym roku Zarząd i Rada Nadzorcza zaproponują podczas Walnego Zgromadzenia Udziałowców dywidendę na poziomie 0,70 € za udział.

Segment odbiorców bezpośrednich

W segmencie odbiorców bezpośrednich w 2016 r. ponownie nastąpił wyraźny wzrost. W przeciwieństwie do ogólnych tendencji panujących w branży, segment odbiorców bezpośrednich notował znaczny wzrost, szczególnie w czwartym kwartale. Sprzedaż w ujęciu organicznym wzrosła o 3,3%. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 1,1% z 5,546 mld € w ubiegłym roku do 5,606 mld €. NIVEA zwiększyła sprzedaż o 3,8%, Eucerin o 1,5% a La Prairie o 5,5%.

Wzrost sprzedaży Beiersdorf w ujęciu organicznym nastąpił we wszystkich regionach.

W Europie wskaźnik wzrostu na poziomie 2,0% sprzyjał umocnieniu pozycji rynkowej Beiersdorf. Sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 1,0% w stosunku do poziomu z zeszłego roku. Dobry wzrost sprzedaży uzyskano m.in. w Niemczech, Hiszpanii i Zjednoczonym Królestwie. W Europie Wschodniej nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży na poziomie 6,6%, który wynikał głównie z bardzo dobrych wyników działalności w Rosji i Polsce.

Sprzedaż w regionie Ameryk wzrosła o 2,9%, w tym o 1,6% w Ameryce Północnej i o 3,7% w Ameryce Łacińskiej. Do osiągniętego wzrostu przyczyniły się przede wszystkim dobry wzrost w Brazylii i bardzo wysoki wskaźnik wzrostu w Meksyku.

W Afryce/Azji/Australii sprzedaż Beiersdorf wzrosła o 5,7%. Wynikła ona głównie z bardzo dobrych wyników działalności uzyskanych w Japonii, Indiach, Afryce Południowej i Australii. W Chinach sprzedaż spadła poniżej zeszłorocznego poziomu.

Wartość EBIT uległa poprawie o 7,6%, osiągając rekordową wartość 829 mln €, w stosunku do 771 mln € w zeszłym roku. Odpowiada to marży EBIT na poziomie 14,8% (w zeszłym roku: 13,9%).

Prognoza na 2017 r.

Beiersdorf przewiduje, że segment odbiorców bezpośrednich w 2017 r. osiągnie wyniki wyższe od wyników rynkowych, przy wzroście sprzedaży na poziomie 3-4%. Marża EBIT z działalności operacyjnej może być nieznacznie wyższa niż w zeszłym roku.

Przewidujemy, że tesa osiągnie wzrost sprzedaży o 3-4%, a marża EBIT z działalności operacyjnej będzie na poziomie nieco niższym jak w ubiegłym roku.

Opierając się na prognozach dla dwóch segmentów biznesowych, Beiersdorf przewiduje, że sprzedaż Grupy wzrośnie o 3-4% w roku finansowym 2017, a marża EBIT z działalności operacyjnej lekko wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Wyniki Grupy Beiersdorf w 2016 r. w pigułce

1_4.jpg
2.JPG




 

tagi: Beiersdorf , NIVEA , wyniki finansowe ,