Z rynku FMCG

Carrefour promuje dostawców odpowiedzialnych społecznie

Czwartek, 09 marca 2017
Ruszył nabór dobrych praktyk do 7. kampanii Autodiagnostyk opracowanej przez Carrefour dla dostawców marki własnej. Hasło tegorocznej edycji to „Wyzwanie dla dostawców – Odżywianie i dobre samopoczucie!”. Projekty promujące zdrowy styl życia można zgłaszać do końca marca. Do wygrania jest miesięczna kampania promocyjna oraz wyjazd do Francji na spotkanie dostawców Grupy Carrefour. Laureaci zostaną ogłoszeni w październiku.
Celem kampanii Autodiagnostyk jest promocja zrównoważonego rozwoju wśród dostawców marki własnej i umożliwienie im oceny ich działań w tym zakresie. Każda odsłona kampanii skupia się na jednym ze wskazanych przez Carrefour obszarów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

- W każdej edycji kampanii Autodiagnostyk promujemy wśród naszych dostawców rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju, które odpowiadają na aktualne potrzeby społeczne. Zdrowy styl życia, a zwłaszcza właściwe odżywianie, są bardzo ważne i znacząco wpływają na dobre samopoczucie – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – W 2017 roku temat edycji jest spójny z szeroką i różnorodną ofertą produktów zdrowych w naszych sklepach oraz doskonale wpisuje się w  założenia kampanii „Z miłości do Zdrowia”, którą z sukcesem realizujemy od 2014 roku.

Pierwszym etapem „Wyzwania dla dostawców” jest wypełnienie ankiety dostępnej online. Kwestionariusz samooceny jest spójny z normą ISO 26000 i obejmuje 35 kryteriów w 6 obszarach tematycznych: środowisko, lojalność praktyk, prawa człowieka i warunki pracy, społeczność i rozwój lokalny, zarządzanie organizacją oraz pytania dotyczące relacji z klientami. Ponadto, dostawcy prezentują realizowane przez siebie projekty koncentrujące się na promocji zdrowego stylu życia i dobrego samopoczucia. Zgłaszane dobre praktyki mogą dotyczyć m.in. oferowanych produktów, sposobu ich przygotowywania, konkursów i programów społecznych dot. zdrowia, rozwiązań technologicznych wspierających zdrowych styl życia. Projekty można zgłaszać do 31 marca.

Spośród nadesłanych projektów najlepsze przejdą weryfikację zewnętrznych audytorów. Następnie jury składające się z niezależnych ekspertów i przedstawicieli Carrefour, odpowiedzialnych za CSR, wybierze zwycięzcę. Wyróżniony dostawca otrzyma miesięczną kampanię promocyjną w sklepach sieci oraz będzie reprezentował Carrefour Polska na spotkaniu dostawców Grupy Carrefour we Francji w listopadzie 2017 r. Uroczyste ogłoszenie wyników odbędzie się w październiku br. podczas  dorocznego Spotkania Dostawców Marki Własnej Carrefour.

W ramach kampanii Autodiagnostyk Carrefour Polska podejmuje działania mające na celu promowanie zrównoważonego rozwoju wśród 250 dostawców produktów marki własnej. Program funkcjonuje w Grupie Carrefour od 2005 roku i jest sukcesywnie rozszerzany na kolejne kraje. Obecnie jest on dostępny w 15 różnych wersjach językowych i używany przez 6 tysięcy małych oraz średnich przedsiębiorstw z 80 krajów świata. Carrefour Polska wdrożył program raportowania i samooceny dostawców marki własnej Carrefour w 2010 roku.

Ponadto, Carrefour Polska prowadzi kompleksowe projekty, mające na celu promocję zdrowego stylu życia. Realizując kampanię „Z miłości do Zdrowia” sieć handlowa organizuje wspólnie z SGGW i 7 uczelniami ogólnopolski program edukacyjny dla dzieci „ABC Zdrowego Żywienia” oraz wspiera ogólnopolskie i lokalne wydarzenia sportowe. W ramach promocji zdrowia, w sklepach sieci dostępna jest również szeroka oferta artykułów ze „Zdrowej Półki Carrefour”, na którą składają się produkty dietetyczne i dla diabetyków, bio, bez laktozy i glutenu oraz żywność bogata w składniki odżywcze.



źródło: carrefour.pl


tagi: Carrefour , dostawcy , odpowiedzialność społeczna ,