Wiadomości

W Dusseldorfie trwają Targi EuroShop 2017

Środa, 08 marca 2017
W dniach 5 - 9 marca 2017 w Düsseldorfie odbywają się największe na świecie targi Retailu i wyposażenia sklepów EuroShop.
Jest to doskonała okazja do zaprezentowania światowych trendów, innowacji, a także do spotkań handlowych i prowadzenia dyskusji. Na powierzchni 128 tys. mkw. swoją ofertę prezentuje 2 367 wystawców z 61 krajów świata, a wśród nich ponad 80 firm z Polski. Co ciekawego w zakresie innowacyjnych rozwiązań dla Retailu przygotowali wystawcy?Co ciekawego w zakresie innowacyjnych rozwiązań dla Retailu przygotowali wystawcy? – z tym pytaniem zwróciliśmy się do przedstawicieli firm Modern-Expo S.A. i Mago S.A.

Piotr Kraśnicki, Dyrektor Sprzedaży Modern-Expo S.A.
„Na targach EuroShop prezentowaliśmy wiele nowych rozwiązań. Pierwszym z nich jest inteligentna półka, która sama zarządza stanem magazynowym, a zamontowane w niej specjalne czujniki analizują rotację towaru. Jeżeli np. zdejmujemy z półki produkt, to informacja o tym fakcie natychmiast jest przekazywana do systemu. To rozwiązanie umożliwia menedżerom obserwowanie, ile produktów jest w danym momencie na półce i nie chodząc po sklepie, można sprawdzić na bieżąco, które towary należy uzupełnić. Nasze rozwiązanie może być wykorzystywane do analizy różnych produktów, od gum do żucia, poprzez regały z wyrobami tytoniowymi, po lodówki z alkoholem. Co ważne, inteligentna półka zapewnia również możliwość sprawdzenia, czy znajdują się tam właściwe produkty, np. konkretnej marki. Przedstawiciel handlowy ma wtedy ułatwione zadanie zarządzania własną półką. Ponadto, dzięki oprogramowaniu jesteśmy w stanie zdalnie sprawdzić i przekazać ważne informacje właścicielowi sklepu, np. na temat stanu technicznego urządzenia, czy wiatrak pracuje prawidłowo lub czy temperatura jest ustawiona właściwie. Równocześnie nasz system dostarcza danych o przepływie klientów, jest przydatny w ocenie skuteczności działań promocyjnych. Na targach pokazujemy także boks samoobsługowy, wyposażony w nasze oprogramowanie. Zastosowaliśmy tutaj skaner, wagę oraz moduł zapewniający możliwość płatności kartą lub gotówką, czyli pełny cash management. 
Trzecim rozwiązaniem jest boks kasowy typu „Flexi”. W krajach niemieckojęzycznych boksy kasowe są zazwyczaj kanciaste. We Francji i krajach śródziemnomorskich komory boksów są zaokrąglone. W boksach „Flexi”, w przeciwieństwie do rozwiązań naszej konkurencji, możemy w dowolny sposób kształtować komorę towarową i spełnić różne oczekiwania naszych klientów. Równie ciekawym rozwiązaniem wpisującym się w obecne trendy rynkowe są tzw. postomaty. Dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy w zakresie urządzeń chłodniczych jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom paczkomaty z zamontowanymi agregatami chłodniczym, które mogą być wykorzystane do organizowania dostaw internetowych zakupów produktów spożywczych. Postomaty można zamontować nie tylko na osiedlach mieszkalnych czy stacjach benzynowych, ale również bezpośrednio przed sklepem tak, żeby klienci po zakupach internetowych mogli bez kolejek odebrać zakupiony towar na sklepowym parkingu”.


Janusz Ciepliński, Prezes Zarządu Mago S.A.
„Ta edycja targów EuroShop jest dla nas szczególna, ponieważ pokazujemy całkowicie inną twarz firmy Mago, firmę nowoczesną, skierowaną na najnowocześniejsze rozwiązania elektroniczne, które dają klientowi większe możliwości zakupów, identyfikacji towarów w sklepie. Część z naszych innowacji pracuje już w dużych sieciach handlowych, część testujemy, część będzie testowana. Natomiast nie będą to już tylko regały i stal, ale nowoczesne rozwiązania technologiczne połączone z elektroniką, smartfonami. To wszystko ma sprawić, aby zakupy stały się dla klienta bardziej przyjemne i szybsze, niż jeszcze kilka lat temu. Te rozwiązania technologiczne pojawiły się w firmie Mago wraz z momentem przejęcia jednego z producentów, który specjalizuje się w tej dziedzinie. Powiązaliśmy nasze doświadczenie w retailingu i ich doświadczenie w rozwiązaniach elektronicznych, w efekcie czego mamy najnowocześniejsze produkty dla sieci sklepów i ich klientów. To co jeszcze wyróżnia firmę Mago, to fakt, że akcjonariusz otworzył nową firmę, która produkuje najnowocześniejsze rozwiązania oświetleniowe, które również prezentujemy na stoisku.
Jednym ze szlagierów, który prezentowaliśmy na stoisku Mago, jest nowoczesne rozwiązanie boksów samoobsługowych „Daisy”. Są to cztery boksy powiązane ze stacją płatniczą. To chyba jedyne tego typu rozwiązanie na świecie. Zauważyliśmy, że boksy samoobsługowe są lekko niedoceniane, a przez starszych klientów sieci – wręcz omijane. Dlatego też w naszym rozwiązaniu w części środkowej stworzyliśmy strefę dla pracownika obsługi sklepu, który będzie mógł na bieżąco pomagać klientom w korzystaniu z boksów samoobsługowych.
Moduł boksów samoobsługowych został powiązany z nowoczesnym systemem nakładki na wózek sklepowy, gdzie jeżdżąc po sklepie możemy automatycznie zeskanować towar wkładany do wózka. Następnie podjeżdżając do stacji płatniczej, łączy się ona ze skanerem zamontowanym na wózku i pozostaje już tylko włożyć kartę płatniczą do skanera lub dokonać płatności gotówkowej, a wydrukowany na potwierdzeniu płatności kod kreskowy automatycznie otworzy bramkę wyjściową.
Kolejną naszą innowacją jest boks kasowy dwufunkcyjny wyposażony w dwa monitory, jeden dla obsługi, a drugi dla klienta. W momencie, kiedy klient jest obsługiwany przez kasjera, może w wygodny sposób sprawdzać, jakie pozycje są skanowane i jaka jest wartość zakupów. W sytuacji, gdy boks nie jest obsługiwany przez obsługę, możemy automatycznie przestawić go w tryb pracy samoobsługowej, przesuwając jedynie moduł stacji płatniczej bliżej klienta. Brak kasjera nie musi wtedy oznaczać zamkniętej kasy, co jest irytujące dla klientów wielu sklepów. Nasze nowe rozwiązanie będzie testowane przez jedną z największych sieci handlowych na świecie.
Kolejną nowością jest wózek do pickingu wraz z nowoczesnym rozwiązaniem elektronicznym i programistycznym, który ułatwia sieciom handlowym kompletowanie zamówień składanych przez internet. Wózek w sposób efektywny określa trasę przygotowywania zamówienia i prowadzi pracownika obsługi bezpośrednio do miejsca, z którego ma wziąć dany produkt, a także wskazuje, do którego pudełka ma go włożyć. Pozwala to na kompletowanie kilku zamówień jednocześnie, skracając czas ich przygotowania i eliminując błędy.
Co bardzo ciekawe, stworzyliśmy ponadto aplikację na smartfony i tablety, która pozwala zarejestrowanym użytkownikom na automatyczne projektowanie sklepu w oparciu o wyposażenie Mago. Jest to bardzo przydatna funkcja szczególnie dla projektantów, którzy mogą w prosty sposób, łącząc się z naszą stroną internetową uzyskać pełną specyfikację potrzebnych modułów. Stoisko Mago, to również szereg atrakcji, m.in. występy barmańskie czy pokaz tańca Pole dance w wykonaniu mistrzyni Europy”.

tagi: Targi EuroShop , retail , wyposażenie sklepów , regały sklepowe , kasy , boksy ,