Z rynku FMCG

65 lat znakomitości w branży

Wtorek, 21 lutego 2017
California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej, uznawana za największego światowego producenta suszonej śliwki, świętuje swoje 65. urodziny.
Wraz z początkiem jubileuszowego roku organizacja ogłasza największy w historii projekt badań klinicznych nad związkiem pomiędzy spożywaniem śliwek suszonych a zdrowiem kości1. Obecnie suszona śliwka jest jedynym suszonym owocem, który uzyskał autoryzowane oświadczenie zdrowotne w Europie o pozytywnym wpływie na funkcjonowanie układu trawiennego2.

Komentując 65. rocznicę działalności organizacji Executive Director w California Prune Board, Donn Zea mówi – Zmiany na rynku spożywczym wpłynęły na naszą strategię. Gdy rynek suszonych śliwek miał mniej konkurentów, a wymagania konsumentów były inne, komunikacja opierała się na promowaniu smaku suszonej śliwki kalifornijskiej. Jednak zmieniające się nawyki żywieniowe spowodowały, że skierowaliśmy naszą uwagę na wszechstronność, użyteczność i funkcjonalność produktu. Ważne, aby za określeniem „zdrowy produkt” stały rzetelne badania potwierdzające jego pozytywny wpływ na zdrowie. Inwestujemy czas w budowanie relacji z dietetykami i specjalistami w dziedzinie żywienia, którzy pomagają nam lepiej porozumieć się z osobami ceniącymi zdrowe odżywianie. Ponadto nasza współpraca ze znakomitymi szefami kuchni i cukiernikami w całej Europie pozwala ukształtować nowoczesne spojrzenie na suszoną śliwkę. W przyszłości będziemy rozwijać współpracę z ekspertami kulinarnymi oraz prezentować różnorodność kulinarną śliwki kalifornijskiej.   

Nowe obszary komunikacji

W ciągu swojej 65-letniej historii California Prune Board promowała najwyższą  jakość suszonej śliwki kalifornijskiej i kultywowała 150-letnią tradycję uprawy przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Sadownicy z Kalifornii wypracowali optymalne warunki uprawy, niepowtarzalne metody produkcji i zbiorów oraz wysokie standardy bezpieczeństwa żywności. Od 1986 roku California Prune Board rozszerzyła swoją działalność o inwestycje w nowatorskie badania nad  właściwościami odżywczymi i zdrowotnymi suszonej śliwki. Zapewniły one owocowi mocne miejsce w kategorii produktów superfood. W ostatnich latach suszona śliwka kalifornijska, znana jako zdrowa przekąska, zaczęła zyskiwać reputację jako niezwykle wszechstronny i wygodny w zastosowaniu owoc w kuchni.

Od 2014 r. California Prune Board prowadzi na polskim rynku kampanię „Przyjaciółka z Kalifornii” na rzecz umacniania polskiego rynku śliwki kalifornijskiej. W 2016 r. kampania została wyróżniona w najważniejszym polskim konkursie branży PR – Złote Spinacze, otrzymując najwyższą nagrodę przyznaną w tym roku przez Jury w kategorii sektor spożywczy – Srebrny Spinacz. Dodatkowo kampania znalazła się w gronie trzech najlepszych projektów wyróżnionych w kategorii efektywność.




1Badania będą skoncentrowane na zbadaniu właściwości odżywczych suszonych śliwek w odniesieniu do zdrowia kości u kobiet po menopauzie. Badania prowadzone na Penn State University skoncentrowane są na poszukiwaniu dodatkowych dowodów do badań, które już zostały opublikowane.
2Spożywanie 100g śliwek suszonych (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.


tagi: California Prune Board , śliwka kalifornijska ,