Wywiady

Rozmowa z Elżbietą Mudź, Dyrektor Marketingu Kosmetycznego Orkla Care

Czwartek, 16 lutego 2017 HURT & DETAL Nr 02/132. Luty 2017
Nowości nie zabraknie w naszym „kalendarzu” – rozmowa z Elżbietą Mudź, Dyrektor Marketingu Kosmetycznego Orkla Care.

Zmiana właścicielska dokonała się ostatecznie i marki Soraya oraz Dermika są już w portfolio koncernu Orkla. Czy tego typu zmiany mają jakikolwiek wpływ na relacje handlowe z dotychczasowymi kontrahentami?

Zmiana właścicielska Cederroth Polska dokonała się jesienią roku 2015, kiedy to została przejęta szwedzka spółka Cederroth AB (główny udziałowiec Cederroth Polska) przez norweską grupę Orkla ASA. Obecne zmiany służą stworzeniu jednej organizacji w Polsce wraz z naszą siostrzaną spółką Orkla Health Polska. Od 1 lutego 2017 działamy już jako jedna organizacja Orkla Care. Wierzymy, że połączone siły dają nam większe możliwości rozwoju biznesu w strategicznych dla nas obszarach.

Rynek kosmetyczny cechuje duża dynamika, głównie z uwagi na wielką konkurencyjność rynku oraz liczbę wdrażanych nowości. Na jakich liniach/kategoriach w tym półroczu firma koncentruje swoje działania komunikacyjne i promocyjne?

Polski rynek wymusza bycie stale aktywnym. Polki bardzo lubią nowości i nie zabraknie ich też w naszym kalendarzu. Mamy w naszym portfolio dwie marki kosmetyczne o wspaniałej tradycji. Soraya to marka popularna, która stara się być obecna w życiu kobiet w różnych aspektach pielęgnacji twarzy i ciała. Doskonale znana bardziej dojrzałym Polkom, dopiero zdobywa serca młodszych kobiet. W 2016 roku otworzyliśmy markę Soraya na młodsze konsumentki wprowadzając linię kosmetyków do twarzy i ciała Ideal Beauty. Kosmetyki w tej linii łączą silne działanie nawilżające z upiększającym wykończeniem (tzw. efekty „instant beauty”: rozświetlanie, efekty bibułki matującej, wyrównywanie kolorytu, czy nadawanie ładnego odcienia skórze). Nie zabraknie nowości dla tej grupy wiekowej także w tym roku. Dla pań poszukujących pielęgnacji przeciwzmarszczkowej również przygotowaliśmy ciekawe propozycje zarówno nowych produktów, jak i promocję naszej jesiennej nowości – linii Intensywna Naprawa. To linia oparta o nowatorską technologię hybrydową, czyli połączenie regeneracyjnej mocy naturalnych alg wakame i siły składników infuzyjnych, czyli o zwiększonej zdolności przenikania. Poza pielęgnacją twarzy Soraya stara się także zaspokoić potrzeby pielęgnacyjne w zakresie pielęgnacji ciała. To drugi ważny dla nas obszar rozwoju. Przygotowaliśmy także wiele propozycji nowości i promocji w tej kategorii. Drugą marką w naszym portfolio jest Dermika – marka adresowana do kobiet, które poszukują produktów pielęgnacyjnych „z wyższej półki”. Dermika od zawsze inspirowała się światem nauki i najnowszych odkryć. I także w tym roku nie zabraknie zaskakujących i ciekawych innowacji wyspecjalizowanych w walce z oznakami starzenia.

Co dziś jest szczególnie ważne, by wyróżnić się na półce? Atrakcyjna cena, efektowne opakowania, siła marki i jej kompetencje…?

Oczywiście, że wszystkie te elementy są ważne – i należy dbać o nie z największą starannością. Jednak w dobie epoki cyfrowej nie tylko półka „sprzedaje”. Dbałość o kontakt z konsumentami, zarówno w mediach tradycyjnych, jak i nowoczesnych, jest koniecznością. Jednak nawet najlepsze blogerki czy portale skupiające opinie konsumentek nie zastąpią fachowej porady i wiedzy ekspedientki. Każdy kosmetyk tworzony jest na specyficzne potrzeby i tylko dobranie kremu do indywidualnych potrzeb zapewni satysfakcję.

Jak wygląda strategia komunikacyjna obu marek? Czym zamierzacie przekonywać konsumentki, że są to marki właśnie do nich adresowane?

Od ubiegłego roku marki Soraya i Dermika zmieniły swój język komunikacji. Soraya zgodnie z hasłem „Najlepsza przyjaciółka mojej skóry” stara się pomóc kobietom rozwiązywać problemy pielęgnacyjne w prosty i skuteczny sposób. Ułatwia życie, podpowiada rozwiązania najlepsze i „na czasie”. Prostota i skuteczność to najczęstsze oczekiwania współczesnych Polek, które mile zaskoczyły nas w naszych badaniach pozytywnym stosunkiem do siebie samych, a zwłaszcza relacji z bliskimi. Chcą wyglądać dobrze, poprawić co nieco, ale ogólnie są spełnione życiowo.  Dermika to propozycja dla kobiet bardziej bezkompromisowych w podejściu do pielęgnacji. To marka kierowana do kobiet o silniejszej potrzebie podkreślenia siebie. Piękno to siła. Warto o nie dbać (fizycznie i duchowo) i z niego korzystać.

Czy pojawienie  się sporej ilości nowych marek, zwłaszcza w segmencie eko, wpływa w odczuwalny sposób na cały rynek?

Coraz więcej kobiet poszukuje oferty kosmetyków opartych o naturalne składniki. Z pewnością jest to trend, który się rozwija dynamicznie, jednak większość sprzedawanych kosmetyków to wciąż kosmetyki technologiczne.

To jaki to będzie – w kilku słowach – rok w wydaniu Sorai i Dermiki?

To będzie bardzo ciekawy rok!

Dziękuję za rozmowę.
Lidia Lewandowska

tagi: Elżbieta Mudź, Orkla Care, kosmetyki, nowości,