Wywiady

Wywiad z Małgorzatą Infeld, Brown-Forman Polska

Środa, 15 lutego 2017 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 02/132. Luty 2017
O trendach na rynku alkoholi mocnych oraz zmianach w portfolio rozmawiamy z Małgorzatą Infeld, Senior Brand Manager Finlandia Vodka w Brown-Forman Polska.
Jaki dla branży alkoholowej był 2016 rok? Proszę opowiedzieć o tym jak radziły sobie na rynku poszczególne marki oraz jakie ważne wydarzenia towarzyszyły Brown-Forman Polska w minionym roku?

Podsumowując rok 2016, z całą pewnością należy wspomnieć o utrzymującym się na rynku alkoholi mocnych, trendzie „premiumizacji” – konsumenci coraz częściej dokonują swoich wyborów wśród portfolio marek premium. Finlandia® Vodka  zachowuje swoją pozycję lidera w tym segmencie*.

Rok 2016 to także czas nowości w naszym portfolio. Wprowadziliśmy na polski rynek Finlandia® Coconut Vodka. To zupełne unikalny produkt, który doskonale odnajdzie się na spotkaniach w gronie przyjaciół i znajomych. Finlandia® Coconut Vodka stanowi połączenie słodyczy orzecha kokosowego oraz nut karmelowych z czystym, łagodnym smakiem Finlandia® Vodka. Świetnie smakuje zarówno jako schłodzony shot jak i w prostych miksach np. z dodatkiem soku ananasowego. Staramy się odpowiadać na oczekiwania konsumentów i co roku, zaskakiwać naszą ofertą.

Przed nami Święta Wielkanocne. Jakie trendy towarzyszą sprzedaży alkoholi w tym okresie?

W okresie celebrowania w gronie bliskich i znajomych, konsumenci chętnie sięgają po nasz flagowy produkt – Finlandia® Vodka Clear. W świątecznym czasie, mają możliwość wyboru Finlandia Vodka Clear 0,7 l w eleganckim kartoniku prezentowym. Święta Wielkanocne oraz wiosenny czas to także okres wzrostu zainteresowania produktami smakowymi.

Zmieniające się gusta konsumentów powodują, że coraz częściej sięgają oni po alkohole „premium”. Czego oczekują od tej kategorii oraz jaki mają wpływ na premiumizację alkoholi mocnych konsumenci?

W ostatnich latach, bardzo wyraźnym trendem na rynku stała się „premiumizacja”. Konsumenci poszukują alkoholi najwyższej jakości, coraz częściej dokonując wyboru wśród marek premium. Finlandia® Vodka niezmiennie zachowuje pozycję lidera w tym segmencie wódek*. Zaufanie do produktu buduje niezmienne dążenie do najwyższych możliwych standardów na każdym etapie produkcji – od składników aż po samą destylację. Na smak Finlandia Vodka składa się krystalicznie czysta, filtrowana przez moreny polodowcowe, woda oraz dojrzewający w promieniach Słońca Północy, sześciorzędowy jęczmień. Istotną rolę spełnia także proces destylacji. Składniki trafiają do jednej z najbardziej technologicznie zaawansowanych gorzelni na świecie, znajdującej się w miejscowości Rajamaki. Współczesny konsument jest coraz bardziej wyedukowany i ciekawy. Docenia fakt, że produkujemy i rozlewamy naszą wódkę w jednym miejscu na  świecie. Za każdym razem, może liczyć na ten sam, doskonały smak.

W ostatnich latach na znaczeniu zyskują wódki smakowe. Proszę opowiedzieć o tej kategorii w Państwa portfolio oraz o tym jakie trendy towarzyszą temu segmentowi?

Ostatnie lata, to także czas wzrostu zainteresowania produktami smakowymi. Finlandia® Vodka pozostaje liderem wódek premium również w tym segmencie*. Konsumenci mogą wybierać  wśród takich pozycji jak Finlandia®: Lime, Cranberry czy Grapefruit. Nowością na rynku jest, wprowadzona do dystrybucji w tym roku, Finlandia® Coconut Vodka. To unikalne  połączenie słodyczy orzecha kokosowego oraz nut karmelowych z czystym, łagodnym smakiem Finlandia® Vodka. Należy zaznaczyć, że rynek alkoholi smakowych jest wciąż bardzo żywy.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Małgorzata Infeld, Brown-Forman Polska, Finlandia Vodka,