Technologia

Płatności przyszłości – konferencja Ingenico

Piątek, 16 grudnia 2016
Grupa Ingenico, światowy lider w dziedzinie bezproblemowych płatności, na spotkaniu 13 grudnia, zaprezentowała rozwiązania, które w najbliższym czasie wzniosą sposób dokonywania płatności elektronicznych na wyższy poziom. Urządzenia takie jak: terminale Telium TETRA, Connected Screen oraz Donation Box, są odpowiedzią na potrzeby biznesowe merchantów oraz rosnące oczekiwania konsumentów, w zakresie wygody i szybkości dokonywania transakcji bezgotówkowych.
Gama rozwiązań oferowanych przez Ingenico jest stale rozbudowywana, nie tylko w zakresie innowacji w obszarze obsługi kart płatniczych, ale również nowoczesnych rozwiązań dla handlu czy darowizn. W dzisiejszych czasach wyzwaniem jest bowiem zaoferowanie klientom kompleksowego ekosystemu rozwiązań, pozwalającego nie tylko na akceptację nowych rodzajów płatności (takich jak np. Apple Pay czy Android Pay), ale wręcz na pełną obsługę prowadzonego biznesu.

Telium TETRA – smart terminal dla biznesu

Aktualnym oczekiwaniom konsumentów i merchantów naprzeciw wychodzi wprowadzana przez Ingenico gama terminali Telium TETRA.

Zostały one wyposażone w nowy system operacyjny Telium TETRA, który tak jak systemy operacyjne wykorzystywane w smartfonach, umożliwia instalację różnych, przygotowywanych także przez zewnętrznych dostawców, aplikacji w standardzie HTML5, dostosowanych do potrzeb danego punktu handlowo-usługowego czy też branży, w której on działa. Możliwość instalacji dowolnego oprogramowania zewnętrznego nie wpływa na bezpieczeństwo transakcji, gdyż moduł odpowiedzialny za procedowanie transakcji jest odseparowany od reszty urządzenia, a zainstalowane na terminalu aplikacje nie mają do niego dostępu.

Rozwiązania zastosowane w oferowanych przez nas terminalach najnowszej generacji pozwalają rozdzielić sferę obsługi płatności, która wymaga silnych zabezpieczeń i specyficznego środowiska, od sfery komercyjnej, gdzie można instalować szereg aplikacji o dowolnej funkcjonalności, ułatwiających pracę punktów handlowych. Na urządzeniach mogą być również instalowane aplikacje przygotowane przez zewnętrznych dostawców na potrzeby określonych punktów handlowo-usługowych. Same urządzenia zostały również zaprojektowane z uwzględnieniem oczekiwań klientów i informacji od nich. Przykładem takiego udogodnienia może być przesunięcie czytnika kart zbliżeniowych nad wyświetlacz. Dzięki temu rozwiązaniu klient, nawet podczas zbliżania karty widzi, co dzieje się na terminalu.

Terminale, w zależności od modelu, są wyposażone m.in. w kolorowe i dotykowe wyświetlacze, a także w moduł do przyjmowania płatności zbliżeniowych oraz stykowych. Nowe urządzenia są również bardziej kompaktowe, wytrzymałe i estetyczne, a ich użyteczność została dopracowana zgonie z najnowszymi standardami.

Już wkrótce polscy klienci będą mogli przekonać się jak wiele możliwości, również w obszarze rozwoju biznesu, dają terminale Telium TETRA. Widzimy bardzo duże zainteresowanie nowymi urządzeniami i przewidujemy, że ze względu na zastosowanie nowych rozwiązań, jakie wraz z terminalami otrzymają merchanci, bardzo szybko podbiją one polski rynek.

Screen commerce – od reklamy do transakcji

Kolejnym rozwiązaniem opracowanym przez Ingenico – nakierowanym na wykorzystanie potencjału tkwiącego w digital signage – jest Connected Screen. Dzięki połączeniu wiedzy, w tworzeniu ekranów cyfrowych, posiadanej przez firmę Think&Go, z doświadczeniem, w obszarze bezproblemowych płatności bezdotykowych, posiadanym przez Ingenico stworzono urządzenie, które w przyszłości może stać się jednym z podstawowych narzędzi do dokonywania zakupów. Design oraz technologie zastosowane w Connected Screen sprawiają, że kupujący podejmują niemal natychmiastową decyzję o dokonaniu zakupów i zakończeniu ich bezdotykową płatnością kartą lub telefonem.

Connected Screen to przeniesienie akceptacji płatności do Internetu Rzeczy (IoT). Ekrany bezdotykowe z możliwością dokonywania zakupów i płatności radykalnie zmienią sposób interakcji konsumentów ze sprzedawcami oraz producentami. Koncepcja sceen commerce wpisuje się w nasz ekosystem i jest odpowiedzią nie tylko na oczekiwania naszych klientów niemal na całym świecie, ale także na coraz bardziej naturalne zachowania konsumentów. Któż z nas nie wie jak używać ekranu dotykowego, czy dokonywać płatności bezdotykowych? Ekrany generują transakcje w ułamku sekundy, umożliwiając konsumentom dokonanie rezerwacji, lub zakupu produktu, czy na przykład pobrania kupon, korzystając z telefonu komórkowego lub karty bankowej, bez konieczności pobierania dodatkowej aplikacji.

Dzięki dodatkowym rozwiązaniom ekran może być także wykorzystywany do bezpośredniego wydawania kuponów zniżkowych, obsługi programów lojalnościowych, organizacji quizów i konkursów, czy nawet przyjmowania darowizn. Connected Screen to nowy, innowacyjny i łatwy w konfiguracji kanał sprzedaży, ale także biuro obsługi klienta wbudowane w interaktywny wyświetlacz. Wykorzystana w Connected Screen technologia ma potencjał, by zrewolucjonizować digital signage i zamienić zwykłą interakcję z ekranem w transakcję.  

Smart darowizny

Posiadając wieloletnie doświadczenie w dziedzinie bezproblemowych płatności, Ingenico odpowiedziało również na potrzeby organizacji dobroczynnych, poszukujących sposobów na ułatwienie dokonywania darowizn. Rozwiązanie Donation Box to zapożyczenie ze świata finansów, które dzięki możliwościom personalizacji oraz wysokim walorom w obszarze pozytywnych doświadczeń darczyńców, zachęca ich do szybkiego i niezwykle łatwego przekazywania wsparcia.

Płatności bezgotówkowe pojawiają się w kolejnych obszarach naszego życia codziennego – ma to również miejsce w przypadku dokonywania darowizn na rzecz organizacji charytatywnych. Celem jest w tym wypadku ułatwienie darczyńcom przekazania środków, a tym samym zgromadzenie jak największych kwot wsparcia na prowadzone w zakresie dobroczynności działania. Jako firma o ugruntowanych kompetencjach w obszarze bezproblemowych płatności bezdotykowych możemy wspomóc je w sprawnym pozyskiwaniu środków poprzez użycie technologii, tak bliskich dzisiejszym filantropom.



tagi: Ingenico , konferencja , płatności elektroniczne ,