Reportaże

Szeroka półka przynosi korzyści

Czwartek, 17 listopada 2016 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 11/129. Listopad 2016
Mokate od ponad ćwierć wieku jest uznanym polskim producentem napojów gorących. Szeroki asortyment kaw i herbat cieszy się nieustająco dużym powodzeniem zarówno wśród klientów, jak i właścicieli sklepów i sprzedawców.
Wśród kaw nadal króluje Mokate Cappuccino, pozostając liderem w swojej kategorii produktowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firma udoskonaliła recepturę i zaproponowała większą saszetkę z nowoczesnym designem. Jednak tym, co w szczególny sposób wyróżnia Mokate Cappuccino jest nowość – unikalna, wyjątkowo biała, puszysta pianka.

W ofercie firmy znajdują się również popularne miksy kawowe 3w1 i 2w1 oraz szeroka oferta kaw rozpuszczalnych, mielonych i ziarnistych. Te ostatnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. Nowa linia, w skład której wchodzą specjalnie dobrane ziarna z plantacji w Afryce, Ameryce Południowej i w Azji, to propozycja dla osób poszukujących konkretnych aromatów kawowych ziaren.

Dumą Mokate jest linia Caffetteria Mokate, obejmująca poza klasycznym cappuccino, prawdziwe, trójwarstowe latte.  To słodka klasyka w nowoczesnym wydaniu. Bez użycia ekspresu, w maksymalnie 5 min., można przygotować doskonały, warstwowy napój – niczym ten z ulubionej kawiarni. Ofertę Caffetterii dopełniają słodkie przekąski – owsianki, będące idealną propozycją na drugie śniadanie, czy ciasteczka „Sweet Cookies”, które idealnie dopełnią chwile przyjemności przy filiżance ulubionej kawy. Sklepową półkę uzupełniają produkty wybierane przez najmłodszych klientów – kawy zbożowe, kakao i czekolady na gorąco.

Szeroki asortyment Mokate znajdziemy również na sklepowych półkach z herbatą. Tu wyróżniają się trzy marki – Minutka, LOYD oraz Babcia Jagoda. Pierwsza z nich, to jedna z ulubionych rodzinnych herbat czarnych w Polsce. Opakowanie zawierające 100 torebek, jest najchętniej wybieraną ekonomiczną herbatą na rynku. Ale Minutka to także wersja herbatki owocowej, zielonej oraz ciekawe połączenia herbaty czarnej z cytryną, malinami czy miodem.

Półkę premium zapełniają herbaty sygnowane logiem LOYD. Tu Mokate oferuje wyjątkowo szeroki asortyment. Klienci mogą wybierać pośród klasycznych herbat czarnych, owocowych, ziołowych czy funkcjonalnych. Herbaty czarne w liściach obejmują przede wszystkim klasyki, takie jak Ceylon, Yunnan, Madras czy Assam. W „ekspresowej” ofercie LOYD’a znaleźć możemy zarówno tradycyjne torebki, jak i piramidki czy eleganckie koperty, w które pakowana jest choćby linia Black Sense – czarnych herbat o niepowtarzalnym, zmysłowym aromacie. W gronie czarnych herbat na wyróżnienie zasługuje również najnowsza propozycja – LOYD Black Tea Classic oraz LOYD Black Tea Earl Grey pakowanych w charakterystyczne, czerwone pudełka. To produkt, który powstał w oparciu o herbaty, które uzyskały najwyższe noty kiperskie. Ich selekcja odbywa się w ściśle określonych warunkach i zazwyczaj jedna na sto prób zostaje zakwalifikowana do finalnego produktu.

Pełen koloryt smaków i aromatów odnaleźć można w owocowej i ziołowej ofercie LOYD’a. Znajdziemy w niej zarówno sprawdzone Grzańce, czy herbatki z prawdziwym sokiem malinowym. A ponadto, pełnię smaków lasu i sadu, egzotyczne niespodzianki z całego świata, jak choćby Yerba Mate czy Manuka – obie w kilku wariantach smakowych. Nowe spojrzenie na zioła pozwoliło stworzyć herbatki, o przyjemnych aromatach, które zadowolą nawet „ziołowych” sceptyków. Równie bogato prezentuje się oferta herbatek zielonych. Są w niej zarówno klasyczne, wysokogatunkowe produkty, jak i ciekawe połączenia, jak np. zielona herbata z opuncją czy mandarynką.

To co wyróżnia ofertę Mokate – tak w przypadku herbat, jak i kaw, to wyjątkowa dbałość o stronę wizualną na sklepowej półce. Charakterystyczne opakowania, duże logotypy pozwalają łatwo odnaleźć ulubione produkty. Potwierdzają to rozmowy z przedstawicielami sklepów.

Katarzyna Lis, Zastępca Kierownika sklepu osiedlowego we Wrocławiu przy ul. Inżynierskiej, potwierdza korzyści płynące z szerokiego asortymentu Mokate. Poprzez dobrze wyeksponowany towar na półce klient ma możliwość wyboru. Taki układ sprawia też, że oferta firmy prezentuje się bardzo przejrzyście. Jak dodaje pani Kasia: „Sama kupuję herbaty Loyd, bardzo lubię nowości, które firma systematycznie wypuszcza na polski rynek. Klienci bardzo często zwracają uwagę na wysoką jakość tych produktów, estetyczne opakowanie, doskonały smak, a przede wszystkim aromat naszych herbat. Systematyczność przedstawiciela daje mi gwarancję na cotygodniowe dotowarowanie nie tylko półki ale dodatkowej lokalizacji. Efekty tej współpracy doskonale widać na sklepowej półce. Nie bez znaczenia jest też fakt, że świetnie przekładają się na wyniki sprzedaży.”

Monika Kociubińska


tagi: Mokate, produkcja, napoje, sprzedaż,