Kategorie produktów

Wywiad z Arturem Ryczkowskim, Sales Director TEEKANNE Polska

Poniedziałek, 14 listopada 2016 HURT & DETAL Nr 11/129. Listopad 2016
O Wielkiej Loterii TEEKANNE opowiada Artur Ryczkowski, Sales Director TEEKANNE Polska w rozmowie z Moniką Górką.
Co trzeba zrobić, żeby wygrać? Jakich efektów spodziewacie się po kampanii?

W Wielkiej Loterii TEEKANNE konsumenci mają możliwość zdobycia ponad 1 300 atrakcyjnych nagród! Co tydzień do wygrania kubki termiczne TEEKANNE, co miesiąc – weekendowe, dwuosobowe pobyty w słowackich Tatrach. Nagrodą główną są wakacje marzeń na Sri Lance dla dwóch osób! Aby wziąć udział w loterii wystarczy w terminie od 2.11.2016 do 31.01.2017 kupić dowolną herbatę TEEKANNE, zachować paragon i zarejestrować go wypełniając formularz na stronie www.smaknagrody.pl lub wysyłając SMS. Szczegóły i regulamin loterii na www.smaknagrody.pl.

Jest to pierwszy tego typu program skierowany do naszych obecnych, jak i potencjalnych konsumentów. Dzięki Wielkiej Loterii chcemy zachęcić nowych konsumentów do spróbowania produktów z naszego szerokiego portfolio.

Jaka była geneza tego pomysłu?

Po pierwsze, w kwietniu tego roku wprowadziliśmy nową strukturę sprzedaży, mającą na celu rozszerzenie dystrybucji produktów TEEKANNE o rynek tradycyjny, który spada – jak w każdej branży rok do roku – ale nadal w kategorii herbat stanowi istotny udział na rynku polskim – ok. 30%.

Do tej pory głównym kanałem sprzedaży w Polsce dla firmy TEEKANNE był rynek nowoczesny. Budując dystrybucję, wspieraną przez loterię, promowaną między innymi w telewizji, mediach społecznościowych, prasie, chcemy zachęcić nowych konsumentów do zakupu herbaty TEEKANNE, która pojawiła się również w sklepach rynku tradycyjnego.

Po drugie, jesteśmy przekonani, że jeżeli potencjalny, nowy konsument spróbuje naszych produktów, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że zostanie z nami. Dlaczego? Nasze produkty charakteryzuje wysoka jakość i dobry smak, niezależnie od kategorii – od herbat czarnych, które – porównując z krajami europejskimi – wciąż mają największy udział procentowy w całości sprzedaży w kraju, przez zielone, owocowe, ziołowe, po funkcjonalne włącznie.

Po trzecie, nie chcemy konkurować ceną, ponieważ to prowadzi do obniżenia jakości produktów, na co nie możemy sobie pozwolić. Produkty TEEKANNE w całej Europie słyną z bardzo wysokiej jakości i smaku. Mam tu na myśli głównie wysokiej jakości surowce wykorzystywane w procesie produkcji naszych herbat. To one są gwarancją doskonałego smaku herbat TEEKANNE, jak i jakości docenianej przez naszych konsumentów i partnerów biznesowych. Oczywiście bacznie przyglądamy się ruchom konkurencji, wiedząc, że polski rynek charakteryzuje niezwykle wysoka wrażliwość na cenę. Wiemy jednak, że w długoterminowej perspektywie konkurencja cenowa nie prowadzi do rozwoju marki.

Zależy nam na budowaniu świadomości marki TEEKANNE i stymulowaniu lojalności. Poprzez Wielką Loterię chcemy zachęcić potencjalnych konsumentów do wyboru naszych produktów i zmiany swoich preferencji zakupowych.

Firma prężnie się rozwija, o czym świadczy duża inwestycja w nowy zakład produkcyjny.

TEEKANNE jest jednym z wiodących producentów herbaty na świecie. Założona w roku 1882 firma rodzinna jest znana ze swojej innowacyjności. Rozpoczęliśmy swoją działalność w Polsce (w Krakowie) w roku 1992, i już rok później, mieliśmy własną produkcję. Jako, że polski rynek herbaty jest największy w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla TEEKANNE, dlatego też przeniesienie zakładu produkcyjnego do nowoczesnej hali stanowi kolejny, milowy kamień w rozwoju naszej firmy. Innowacyjna, dostosowana do potrzeb produkcyjnych i magazynowych przestrzeń, uzupełniona o zaplecze socjalne znacząco podniesie komfort pracy naszego zespołu i usprawni wszystkie procesy – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Park 7R Logistic Kraków-Kokotów, został wybrany, ponieważ posiada atrakcyjne pod względem komunikacyjnym położenie, które zapewni sprawną realizację dystrybucji. Pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) zaopatrywane są w herbaty TEEKANNE produkowane w Krakowie zatem eksport jest bardzo ważną, centralną częścią naszej strategii na kraje CEE.

Jak trendy konsumenckie wpływają na plany firmy na najbliższy rok?

Z roku na rok trendy konsumenckie w Polsce ulegają zmianie. Polacy wybierają zdrowy tryb życia, lubią eksperymentować, co nas bardzo cieszy, ponieważ to firma TEEKANNE jest znana w całej Europie z bardzo szerokiego portfolio produktów i innowacyjności. Co roku wprowadzamy kilka nowości, które dodatkowo uatrakcyjniają naszą ofertę, czego przykładem jest produkt w kategorii herbat owocowych – LOVE, produkt na bazie granatu, który doskonale przyjął się na rynku polskim.

W Polsce z roku na rok spada spożycie herbaty czarnej a rośnie znaczenie herbat zielonych, ziołowych, owocowych i funkcjonalnych. Mamy już pewne pomysły, co zrobić, aby nadal utrzymać trend wzrostowy, ale jest to wciąż w fazie naszych planów i przygotowań, którymi nie możemy się jeszcze podzielić.

Dziękuję za rozmowę.


tagi: TEEKANNE Polska , Artur Ryczkowski ,