Wyniki Grupy Kapitałowej Żywiec po trzech kwartałach 2016
Czwartek, 27 października 2016
Grupa Kapitałowa Żywiec S.A., producent m.in Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał 2016 roku. Narastająco za trzy kwartały skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 953 563 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2015 roku skonsolidowane przychody netto wyniosły 2 439 384 tys. złotych. Firma zrealizowała w tym czasie skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 289 238 tys. złotych w porównaniu do 293 961 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto narastająco za trzy kwartały 2016 wyniósł 212 446 tys. złotych w porównaniu do 223 497 tys. w analogicznym okresie 2015.
Pomimo jednocyfrowego wzrostu wielkości sprzedaży, rynek piwny pozostaje wysoce konkurencyjny i wrażliwy cenowo, czego rezultatem jest dalszy spadek wartości. Zwiększona presja promocyjna ze strony konkurencji i niekorzystna struktura kanałów sprzedaży wpłynęła negatywnie na nasze przychody. W tym trudnym otoczeniu biznesowym utrzymaliśmy nasz udział w rynku poprzez dalszy wzrost w segmencie marek premium i innowacje oraz konsekwentną poprawę efektywności wewnętrzne. - powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Innowacyjne portfolio produktów przynosi efekty
Rozszerzenie flagowej marki Żywiec o specjalności (Żywiec Białe, Marcowe, APA, Saison, Bock, Porter) i wariant bezalkoholowy przyniosło dalsze pozytywne rezultaty. Żywiec Bezalkoholowe dobrze wpisał się w rosnący trend poszukiwania przez konsumentów produktów o niższej zawartości alkoholu i przyciągnął nowych konsumentów
Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w segmencie piw niskoalkoholowych rozwijając ofertę Warka Radler 2% o nowy wariant smakowy jabłko-gruszka oraz wprowadzając innowacyjne opakowanie typu PET dla bezalkoholowej Warki Radler 0,0%. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Warka Radler 0,0% zanotowała 50% dynamikę sprzedaży.
Firma kontynuowała inwestycje w ofertę piw regionalnych wprowadzając dwa warianty piwa Leżajsk Chmielowe i Pszeniczne Klarowne oraz rozszerzając Królewskie o wariant Królewskie Niefiltrowane. Królewskie umocniło pozycję numer 1 na warszawskim rynku.
Najnowszy w portfolio firmy Dziki Sad, który łączy charakter piwa ze smakiem cydru, pozwala czerpać ze wzrostu obu tych kategorii.
W celu osiągnięcia długofalowej poprawy pozycji konkurencyjnej, Grupa Żywiec wdrożyła nowy model biznesowy. Z początkiem roku spółka sfinalizowała transakcję sprzedaży większości udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev. Grupa Żywiec kontynuuje koncentrację na podstawowych obszarach działalności czyli na warzeniu wysokiej jakości piwa oraz budowaniu silnych marek.
(*Uwaga! Pełne porównanie wyników like for like jest utrudnione ze względu na zmianę modelu biznesowego firmy na początki roku w związku ze sprzedażą spółki Distribev)
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.