Z rynku FMCG

ZPC Brześć promuje polskie słodycze na targach yummex Middle East w Dubaju

Poniedziałek, 24 października 2016
ZPC Brześć – producent wyrobów cukierniczych z Brześcia Kujawskiego – dołączył do grona uczestników jednych z najbardziej prestiżowych międzynarodowych targów słodyczy i przekąsek, yummex Middle East w Dubaju. Wydarzenie, które odbędzie się w dniach 7-9 listopada, zgromadzi ponad 350 wystawców z 44 krajów.
To już 10. edycja targów yummex Middle East, które co roku przyciągają najważniejszych producentów, importerów i eksporterów słodyczy, jak również przedstawicieli sieci handlowych z całego świata. Wydarzenie jest siostrzaną imprezą branżowych targów ISM w Kolonii, poświęconych rynkowi słodyczy i przekąsek.

Perspektywy handlowe

Impreza stanowi przede wszystkim okazję do nawiązania cennych kontaktów handlowych oraz promocji lokalnych produktów oraz budowania silnej marki polskich słodyczy na arenie międzynarodowej. – Z uwagi na ambitne plany eksportowe, obecność na międzynarodowych targach branżowych to dla nas obowiązkowy punkt w corocznym kalendarzu. Targi w Dubaju są z naszej perspektywy szczególnie istotne – region MENA to jeden z najszybciej rozwijających się rynków słodyczy i przekąsek na świecie. Jego wartość szacowana jest obecnie na 9 miliardów dolarów – mówi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy w ZPC Brześć.  

Słomka ptysiowa podbija rynki zagraniczne

Podczas Targów w Dubaju Brześć zaprezentuje flagowe produkty ze swojej oferty: słomkę ptysiową z cukrem, z cynamonem, słomkę z nasionami oraz groszek ptysiowy. Wyroby Brześcia z ciasta ptysiowego cieszą się dużym powodzeniem na zagranicznych rynkach zbytu – są eksportowane m.in. do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Łotwy, czy Estonii. Przedsiębiorstwo z Brześcia Kujawskiego liczy, że dzięki udziałowi w targach yummex, jego słodycze i przekąski wkrótce będą dostępne także na Bliskim Wschodzie.

Eksport lekiem na krajową stagnację

Z uwagi na dużą, wewnętrzną konkurencję, powolną stagnację na polskim rynku słodyczy oraz wysokie ceny surowców, eksport stanowi istotny element strategii biznesowej polskich producentów słodyczy. Zwłaszcza, że polskie łakocie cieszą się coraz większym powodzeniem wśród zagranicznych konsumentów. Potwierdzają to dane GUS – w 2015 roku eksport polskich słodyczy wzrósł o 10 proc. w porównaniu do roku 2014.



tagi: ZPC Brześć , targi słodyczy , yummex Middle East ,