Z rynku FMCG

FERRERO w czołówce tegorocznego Rankingu WWF Firm Wykorzystujących Olej Palmowy

Środa, 28 września 2016
WWF opublikowało Międzynarodowy Ranking Firm Wykorzystujących Olej Palmowy, w którym Grupa FERRERO uzyskała jeden z najlepszych wyników wśród 137 światowych przedsiębiorstw. WWF oceniało działania podjęte przez firmy w 2015 r. w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju w obszarze oleju palmowego. Szczególnej analizie w ostatnich miesiącach WWF poddało przedsiębiorstwa działające w Europie, Ameryce Północnej, Australii i Japonii, oceniając ich postępy w certyfikacji oleju palmowego jak i główne działania w zakresie zapewnienia jego odpowiedzialnego wykorzystania.
W rankingu WWF, FERRERO uzyskało 9 punktów na 9 możliwych i zostało wyróżnione jako “Przedsiębiorstwo wytyczające drogę” (ang. leading the way) do osiągnięcia ostatecznego celu, jaki chce uzyskać cała branża - aby użycie certyfikowanego i zrównoważonego oleju palmowego stało się standardem dla wszystkich przedsiębiorstw.

Tak wysoką ocenę FERRERO osiągnęło dzięki zrealizowaniu w styczniu 2015 r. planu, którym było 100% certyfikowanego przez RSPO i segregowanego oleju palmowego w końcowym produkcie. Ocena WWF uwzględnia także pozostałe działania FERRERO związane z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Ponadto, zgodnie z wartościami i oczekiwaniami Pracowników i Klientów, w 2013 r. FERRERO wprowadziło swoją własną Kartę Oleju Palmowego, uwzględniającą kluczowe wyzwania dla zapewnienia zrównoważonego łańcucha dostaw oleju palmowego.

Od tamtego momentu FERRERO współpracuje także z organizacją TFT (The Forest Trust), co pozwala na przekształcanie zobowiązań w uzasadnione działania jak np. wizytowanie plantacji, z których firma pozyskuje olej. W działaniach tych kluczowy stał się dialog z dostawcami oraz ich zaangażowanie. FERRERO czuje się zobowiązane do angażowania i wspierania swoich dostawców w zakresie opracowywania, wdrażania oraz kontrolowania pragmatycznych i długoterminowych planów działania w celu wypełniania wymogów Karty zarówno przez samych dostawców, jak i strony trzecie. Następnym krokiem będzie weryfikacja stron trzecich pod względem wdrażania wymogów Karty.

Przystąpienie FERRERO do POIG (Palm Oil lnnovation Group) w listopadzie 2015 r. stanowiło kolejny krok w zakresie spełniania wymogów zrównoważonego rozwoju. Umożliwiło również realizację działań na wiarygodnej i innowacyjnej płaszczyźnie. FERRERO podziela wizję POIG, aby “przeciąć związek pomiędzy olejem palmowym a wycinaniem lasów tropikalnych oraz naruszaniem praw człowieka, praw do ziemi i prawa pracy” (www.poig.org).

Postępując zgodnie z tą wizją FERRERO wsparło HCS Approach (High Carbon Stock) oraz zasady “Free and Fair Labor in Palm Oil Production: Principles and Implementation Guidance". Oba te narzędzia, stosowane przez firmę odpowiednio od kwietnia 2015 r. i kwietnia 2016 r., zawierają praktyczne wskazówki dla dostawców i odnoszą się do wymogów Karty Oleju Palmowego FERRERO “zero wylesiania – zero eksploatacji”.

Podsumowując, wynik uzyskany w rankingu WWF jest dla FERRERO niezwykle istotny, ponieważ potwierdza duże znaczenie dążenia firmy do odpowiedzialnego pozyskiwania oleju palmowego. Jest dla FERRERO także dodatkową siłą napędową na drodze do sukcesu i jeszcze większego zaangażowania się w związane z tym działania.

FERRERO obchodzi 70-tą rocznicę powstania. Nie trzeba nikogo przekonywać, że wynik w rankingu WWF wpisuje się w spuściznę i wartości pochodzące z nieodłącznego zobowiązania się FERRERO do bycia odpowiedzialnym graczem na światowym rynku.

FERRERO jest firmą należącą do rodziny Ferrero. Obecnie firmą zarządza trzecie pokolenie rodziny Ferrero.



tagi: FERRERO , Ranking WWF , olej palmowy , Międzynarodowy Ranking Firm Wykorzystujących Olej Palmowy ,