Kategorie produktów

Nowa Toyota PROACE VAN – znakomita propozycja dla biznesu

Wtorek, 13 września 2016 HURT & DETAL Nr 09/127. Wrzesień 2016
Światowa premiera Nowej Toyoty PROACE VAN, która odbyła się podczas tegorocznej – kwietniowej edycji Commercial Vehicle Show 2016 w Birmingham (UK) potwierdza, że japoński producent zamierza mocno powalczyć o klientów na stale rosnącym rynku samochodów dostawczych w Polsce.
Czerpiąc z najlepszych wzorców, np. Hiluxa – auta nie do zdarcia – i stawiając na legendarną bezawaryjność marki, solidność i doświadczenie – można stwierdzić, że ma na to duże szanse.

Jaka jest Nowa Toyota PROACE VAN?

Wymiary, ładowność

Przedsiębiorcy planujący zakup średniej wielkości dostawczaka i decydujący się na japońską markę, mają do dyspozycji trzy wersje nadwozia Nowej Toyoty PROACE VAN: Compact o długości 4,6 m i pojemności ładowni 4,6 m3, Medium – ponad 4,9 m długości i 5,3 m3 ładowności oraz Long – ponad 5,3 m długości i 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej. Wersje różnią się również rozstawem osi, który wynosi odpowiednio: 2,925 m dla wersji Compact i 3,975 m dla dwóch pozostałych.

Nowa Toyota PROACE VAN ma maksymalną ładowność na poziomie 1 400 kg.

Silniki

Nowa Toyota PROACE VAN dostępna jest w pięciu turbodoładowanych wersjach silnikowych: od najmniejszego 1 560 cm3 i mocy 95 i 115 KM z 5-biegową skrzynią biegów, poprzez silnik 1,6 o mocy 115 KM z 6-biegową skrzynią biegów, na trzech „najmocniejszych” silnikach kończąc.

Do najmocniejszych jednostek należą 2-litrowe turbodiesle o mocy 122 KM (340Nm), 150 KM (370Nm) i topowa wersja o mocy 177 KM i momencie obrotowym aż 400Nm.

Wszystkie jednostki napędowe Nowej Toyoty PROACE VAN są zgodne z normą Euro 6.

Jak każdy samochód japońskiej marki, również PROACE VAN jest objęty gwarancją na 3 lata lub 100 tys.km.

Wyposażenie

Do testów redakcyjnych otrzymaliśmy Nową Toyotę PROACE VAN w wersji nadwozia Medium z 2-litrowym turbodieslem o mocy 122 KM, momentem obrotowym na poziomie 340 Nm i 6-stopniową manualną skrzynią biegów.

Podstawowe wyposażenie testowanego modelu obejmowało: 3 miejscową przestrzeń pasażerską (kierowca + 2 pasażerów z opuszczanym oparciem na przechowywanie dokumentów), poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, klimatyzację, centralny zamek, tempomat, zestaw audio, gniazdo zasilania 12V, USB oraz popielniczkę.

Oczywiście możliwe jest wybranie dodatkowego - opcjonalnego wyposażenia, jak np. bezkluczykowe otwieranie samochodu, automatyczne światła i wycieraczki, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy kamera cofania. Dostępna jest również opcja dodatkowego wyposażenia, które zwiększa efekt wizualny samochodu, jak np. 17-calowe felgi, lakierowane zderzaki, klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, osłony boczne, reflektory ksenonowe, czy lampy przeciwmgielne.

Bezpieczeństwo

Toyota kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo. PROACE może być wyposażony w jeden z dwóch pakietów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W podstawowym zestawie znajduje się: układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywania zmęczenia kierowcy i automatyczne światła drogowe. W rozbudowanym pakiecie znajdują się: układ ostrzegania o ryzyku zderzenia z samochodem lub pieszym, system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat i automatyczne doświetlanie zakrętów.

Aby ułatwić dostęp do trudnych terenów, PROACE VAN może otrzymać zwiększony prześwit (+25 mm) oraz system Toyota Traction Select – elektroniczny system kontroli trakcji Toyoty do jazdy terenowej. Przełączany system ESP udostępnia trzy tryby jazdy dostosowane do jazdy po śniegu (do prędkości 50 km/h), błocie (do prędkości 80 km/h) i piachu (do 120 km/h).

Nasze wrażenia?

Już po przejechaniu pierwszych kilkuset metrów można zapomnieć o tym, że prowadzimy samochód dostawczy. Dynamika i komfort jazdy przypomina bardziej prowadzenie dobrego SUV-a, niż samochodu dostawczego. Być może spowodowane było to brakiem obciążenia przestrzeni ładunkowej, ale mimo wszystko uznajemy to za duży plus! Ustawienie właściwej – wygodnej pozycji za kierownicą jest możliwe dzięki elastycznej regulacji fotela, co jest bardzo ważne dla komfortu pracy kierowcy. Kolejny plus!

Testowany 2-litrowy turbodiesel jest wystarczający nawet do bardzo dynamicznej jazdy, zapewnia dobre przyspieszenie i komfort podczas wyprzedzania. Co ważne, droga hamowania sprawia, że czujemy sie w tym Vanie bardzo bezpiecznie.

Przestrzeń ładunkowa w testowanej wersji jest zupełnie wystarczająca do transportu dwóch Europalet o wymiarach 1,2x0,8 m każda, przy maksymalnej wysokości ładunku ok. 1,2 m. W tym przypadku do zagospodarowania pozostanie jeszcze ok. 40 cm długości podłogi. Wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają tylne drzwi dwuskrzydłowe i prawe drzwi przesuwne.

Pojemna przestrzeń ładunkowa PROACE VAN i maksymalna ładowność na poziomie 1 400 kg powodują że jest to znakomita propozycja zarówno dla właścicieli sklepów, hurtowni, jak i dużych firm, dla których ważna jest efektywność procesów logistycznych. Jeżeli do tych wszystkich zalet Nowej Toyoty PROACE VAN dodamy standardowe okresy międzyprzeglądowe wynoszące aż 2 lata z limitem przebiegu 40 tys. km i średnie spalanie dzięki systemowi Start & Stop na poziomie ok. 5,5 l/100 km, to decyzja zakupowa może okazać się jeszcze łatwiejsza. Tomasz Pańczyk (RN)


tagi: Toyota PROACE VAN , dane techniczne , osiągi , wyposażenie ,