Wywiady

Wywiad z Bartoszem Demianiukiem, prezesem EWA Krotoszyn S.A.

Wtorek, 13 września 2016 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 09/127. Wrzesień 2016
Bartosz Demianiuk, Prezes Zarządu firmy EWA Krotoszyn S.A. w rozmowie z Moniką Dawiec
Firma powstała ponad 65 lat temu. Jakie były przełomowe wydarzenia w rozwoju firmy?

Przełomowe daty w historii naszej firmy to przede wszystkim początek lat osiemdziesiątych, kiedy to formalnie powstała spółdzielnia pracy EWA w Krotoszynie. Kolejny kamień milowy to rok 1998, kiedy to owa spółdzielnia przekształciła się w spółkę akcyjną. Wtedy jeszcze dominującą działalnością firmy była produkcja słodyczy. Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych to rozpoczęcie produkcji farmaceutycznej, która trwa do dziś. W wyspecjalizowanym wydziale produkcyjnym objętym systemem zapewnienia jakości GMP, powstają popularne leki na gardło, na przykład „Cholinex” czy „Tymianek i Podbiał”.

Kolejny przełomowy moment w historii firmy to początek obecnego stulecia, kiedy to zaczęliśmy produkować suplementy diety w postaci pastylek do ssania i lizaków oraz uzyskaliśmy niezbędny w tym celu certyfikat jakości ISO 22000. W ciągu ostatnich kilkunastu lat produkty te stały się bardzo ważnym elementem naszej oferty handlowej.

Nie zmienia to jednak faktu, iż od kilkudziesięciu lat stale produkujemy w Krotoszynie słodycze: karmelki twarde i nadziewane, pomady wodne, toffi, galaretki i draże.

Czego konsumenci oczekują od słodyczy? Jakie są trendy na polskim rynku?

Przede wszystkim rynek oczekuje cały czas atrakcyjnej ceny. Jednak coraz bardziej na znaczeniu zyskuje jakość i bezpieczeństwo wyrobu, zaufanie do producenta, skład produktu oraz związane z nim wartości dodane, szczególnie prozdrowotne. Właśnie tu możemy pokazać nasz potencjał i miejsce na rynku. Mając doświadczenie w produkcji farmaceutycznej, wytwarzając najwyższej klasy suplementy diety sprzedawane na całym świecie i posiadając nowoczesne zaplecze technologiczne oraz laboratoryjne – produkujemy najwyższej jakości słodycze funkcjonalne i wzbogacone.

To nowa, nabierająca coraz większego znaczenia kategoria produktowa. Skupiamy się na dostarczaniu naszym klientom słodyczy bezpiecznych, o zbadanej i potwierdzonej zawartości. Nasze produkty zawierają naturalne składniki, wzbogacone są o witaminy i minerały, naturalne soki owocowe, barwione naturalnymi barwnikami, których nuty smakowe i zapachowe tworzą naturalne aromaty.

Nie zapominamy też o szybko rosnącym segmencie słodyczy bez zawartości cukru, dlatego w swoim portfolio mamy bogatą ofertę dla diabetyków i ludzi unikających tego składnika w diecie. To odpowiedź na bieżące trendy i aktualne potrzeby klientów.

O jakich nowościach z oferty EWA Krotoszyn S.A. powinni pamiętać detaliści?

Nasi odbiorcy, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym powinni przygotować się na cukrowe i bezcukrowe słodycze ziołowe marki EVITTA – hit sprzedażowy tego roku. Te zawierające naturalne ekstrakty ziołowe słodycze o unikalnych kompozycjach smakowych i zapachowych mają sporo dodatkowych właściwości prozdrowotnych. Wzmacniają organizm w okresie jesienno-zimowym, działają odkażająco i nawilżająco na śluzówkę gardła, wspomagają pracę układu trawiennego czy po prostu odświeżają oddech.

Klienci farmaceutyczni i sklepowi powinni zainteresować się nową linią suplementów diety dla dzieci pod nazwą JUNIOR. Pastylki i lizaki zawierają wzmacniające witaminy, poprawiają odporność naszych milusińskich, łagodzą ból gardła i są pomocne w chorobie lokomocyjnej. Unikalne kompozycje wielu smaków i kolorów pastylek i lizaków w jednym opakowaniu oraz nowoczesna forma podania, szczególnie lizaka, pozycjonują ten produkt wysoko.

Klienci zainteresowani tradycyjnymi produktami powinni zapytać naszych handlowców i dystrybutorów o ofertę jesienną i świąteczną, w której również pojawi się sporo nowości.

Jakie są plany rozwojowe firmy na najbliższe lata?

Na ten moment nie mogę zdradzić zbyt wiele, bo jest to tajemnica handlowa naszej spółki. Mogę powiedzieć jedynie, że w naszej ofercie będzie nowocześnie i prozdrowotnie. Aktualna oferta ewoluuje w kierunku produktów wysokiej jakości, dla świadomych konsumentów. Dlatego będziemy rozwijać i wprowadzać na rynek produkty dla dzieci, suplementy diety, słodycze niezawierające cukru, słodycze ziołowe oraz produkty dla osób starszych.

Oczywiście nie zaniedbamy naszych produktów tradycyjnych, będących bestsellerami w swych kategoriach. Nasze nadziewane półksiężyce, nadziewane toffi, kukułka czy sugusy oraz mleczne kanoldy będą obecne na rynku i nadal rozwijane.

Podążając za trendami rynkowymi będziemy oferować także nowe formy podania produktów, poprawiać jakość naszego serwisu i wdrażać nowe rozwiązania technologiczne.

Nasze ponad sześćdziesięcioletnie doświadczenie, doskonałe zaplecze techniczne, zaufanie małych i dużych klientów z kraju i prawie całego świata oraz zaangażowany i zgrany zespół pracowników są gwarancją tego, że nasi aktualni odbiorcy mogą spokojnie kontynuować podjętą współpracę. Z kolei nowi i potencjalni mogą bez obaw przyłączyć się do tego zacnego grona. Zapraszam do współpracy!

Dziękuję za rozmowę.



tagi: EWA Krotoszyn S.A. , Bartosz Demianiuk , wywiad ,