Z rynku FMCG

Sezon jesienno-zimowy w branży winiarskiej

Wtorek, 30 sierpnia 2016
Nowe produkty, innowacyjne akcje promocyjno-marketingowe oraz wiele wydarzeń. Drugie półrocze w branży winiarskiej będzie bardzo emocjonujące. Członkowie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa podkreślają, że do nowego sezonu przygotowywali się długo i intensywnie. Wino Babuni od Firmy Henkell & Co czy też zupełnie nowy, produkt Firmy Jantoń, nad którym prace trwają już ponad 9 miesięcy i której nazwy jeszcze nie znamy oraz nowości firm TIM i Mazurskie Miody, to tylko niektóre premiery produktowe tej jesieni w branży winiarskiej.
Od początku października br. w sprzedaży znajdzie się nowy produkt firmy Henkell & Co. Marka Nalewka Babuni, która od lat cieszy się dużym zaufaniem konsumentów, poszerzy swoją ofertę o  Wino Babuni. Jest to odpowiedź na trendy rynkowe, w ostatnim czasie konsumenci poszukują nie tylko typowych win gronowych, ale coraz częściej są zainteresowani tradycyjnymi winami owocowymi. - Wysoka jakość Nalewki Babuni oraz potwierdzony przez konsumentów wyjątkowy smak sprawiły, że stała się ona jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w swojej kategorii w Polsce.  Takie też będzie Wino Babuni,  wysokiej jakości, stworzone w oparciu o dary natury, ujmujące smakiem  dojrzałych owoców – powiedziała Anna Kalinowska, Członek Zarządu/ Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji Henkell & Co. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, w Winie Babuni - już niedługo dostępnym w 3 wariantach smakowych, konsumenci odnajdą smak soczystych słodko-kwaskowatych wiśni, wybornych słodkich truskawek oraz dojrzewających w słońcu aromatycznych gruszek. Warto podkreślić, że Wino Babuni nie zawiera dodatku sztucznych barwników i aromatów. Właściciel marki zapewnia, że to produkt najwyższej jakości, który powinien skosztować każdy znawca win.

Z kolei hiszpańska linia win The Followers to nowość od TiM, która niebawem pojawi się na sklepowych półkach. Cechy charakterystyczne? Nietypowy design oraz informacje o winie przedstawione w postaci messangera. To pierwsza tego typu propozycja dla młodych klientów w wieku 18-25 lat na rynku polskim.

Nowość przygotowuje także firma Jantoń. - Pod koniec roku nasza firma planuje także wdrożenie strategicznego produktu, nad którym pracujemy już od ponad 9 miesięcy. Szczegółów na razie nie zdradzę – mówi Jacek Jantoń, Prezes firmy Jantoń.

Drugie półrocze w wielu firmach obfituje we wzmożone działania  marketingowo-promocyjne. Trzecia edycja „Festiwalu Wina” (która odbędzie się 3 października br. w warszawskim Teatrze Kamienica), słuchowisko radiowe ze  scenariuszem napisanym w charakterze kryminału, pozwalających odkryć tajniki winiarstwa czy premiera filmu z wizyty przedstawicieli firmy TiM S.A. w

winiarni DFJ Vinhos (producenta lubianej i często wybieranej przez Polaków linii win Portada)  to tylko niektóre z aktywności planowanych przez firmę TiM.

Ale to nie wszystko. - Jesień i zima 2016 upłyną pod znakiem miodów pitnych. W ramach współpracy z Pasieką Edukacyjną „Skrzydlaci Przyjaciele” budujemy ule w Śląskim Ogrodzie Botanicznym w Mikołowie. Tym działaniem informujemy, że los pszczół, a dokładnie ich wymieranie nie jest nam obojętny. W związku z akcją miody pitne z oferty TiM S.A. – seria Kasztelański, Złota Pasieka i Piwnica Klasztorna opatrzone zostaną specjalną zawieszką informacyjną – powiedział Mariusz Glenszczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu  TiM S.A.

Dla Firmy Jantoń z kolei, początek drugiego półrocza to czas wdrożenia nowej komunikacji marketingowej dla dwóch kluczowych marek: Cydr Dobroński  oraz Monte Santi. Dla Cydru Dobrońskiego są budowane specjalne  Strefy Relaksu na plażach w nadmorskich kurortach oraz łódzkiej Manufakturze, a dla wina Monte Santi została wprowadzona kampania „Bawi subtelną nutką smaku”.

Ważnym okresem w drugim półroczu będzie także jak co roku sezon na wino grzane, w którym to marka Zbójeckie Grzane będzie umacniać pozycję lidera rynku poprzez działania na stokach narciarskich i w miejscach sprzedaży. Oprócz win grzanych firma Jantoń będzie poprawiać swoją pozycję w segmencie win musujących wdrażając specjalne programy wsparcia dla takich marek jak Monte Santi czy Kadarka Prestige.

Na wzroście popularności miodów pitnych oraz sukcesie niesyconego miodu pitnego Trójniak Mazurski na międzynarodowy konkursie w USA nie poprzestają Mazurskie Miody. - Przeprowadzamy liczne degustacje oraz angażujemy się w wydarzenia gastronomiczne. Klienci cenią sobie wysoką jakość naszych produktów, wyjątkowy smak oraz stosowanie technologii niesycenia – mówi Bogdan Piasecki, Prezes i Właściciel firmy Mazurskie Miody. Obecnie firma stawia na popularyzacje miodów pitnych wśród konsumentów. W planach jest wprowadzenie nowych produktów na rynek oraz odświeżenie wizerunku pozycji już dostępnych na rynku. Portfolio poszerzy m.in. o oryginalna Polska Whisky Single Malt, której pierwsza oficjalna degustacja odbędzie się na III Ogólnopolskim Festiwalu Whisky w Jastrzębiej Górze (26-27.08.2016).

Jesień to też czas wielu branżowych imprez. W jednej z nich weźmie udział firma AWE-BIS. -  W czwartym kwartale tego roku planujemy udział w Targach Sakralnych w Rumunii, - mówi Zenon Sarecki z prezes firmy  AWE-BIS - to szczególna nowość, jeśli chodzi o kraj, w którym będziemy mogli zaprezentować nasze wina przeznaczone do celów liturgicznych.

- To z pewnością będzie ciekawa jesień – podsumowuje Jerzy Kwaśniewski, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. – Sezon jesienno-zimowy jest bardzo ważnym okresem dla branży winiarskiej i nasi Członkowie solidnie się do niego przygotowali. Koniec okresu urlopowego i coraz chłodniejsze wieczory są jednocześnie początek wielu winiarskich wydarzeń, premier produktowych i prezentacji zupełnie nowych smaków. Jesienią chętniej sięgamy po rozgrzewające, nieco cięższe trunki takie jak różne odmiany wina czerwonego czy też nalewki. Znajdujemy też czas na testowanie nowości oraz udział w organizowanych degustacjach. Z kolei okres świąteczno-noworoczny to pik sprzedażowy win musujących. W tym okresie pogoda zmusza nas do dłuższego pozostawania w domu, co sprzyja zapraszaniu rodziny i znajomych na obiady czy kolacje oraz spędzaniu czasu przy lampce wybornego wina. Sezon jesienno-zimowy w branży charakteryzuje się wzrostem sprzedaży pewnych kategorii produktowych i często generuje największy dochód (w stosunku rocznym) na tych markach. Dodatkowo są też produkty dedykowane tylko dla tego okresu, takie jak wina grzane.



tagi: Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa , branża winiarska , Henkell & Co , Jantoń , TIM , Mazurskie Miody ,