Kategorie produktów

Jednostka Ford EcoBlue wprowadza nową jakość wśród silników Diesla

Środa, 13 lipca 2016 Autor: Tomasz Pańczyk, HURT & DETAL Nr 07/125. Lipiec 2016
Podczas konferencji prasowej w Monachium, Ford zaprezentował nowy, zaawansowany silnik Diesla EcoBlue, który zaoferuje klientom zoptymalizowane zużycie paliwa oraz niższą emisję CO2 i NOX, korzystając z zaawansowanych rozwiązań technicznych i innowacyjnej konstrukcji.
2_1.jpgW oparciu o wiodące w klasie osiągi i rozwiązania techniczne zastosowane w wielokrotnie nagradzanych silnikach EcoBoost, gama opracowanych przez Forda jednostek wysokoprężnych EcoBlue o mocy od 100 do 240 KM będzie stanowić źródło napędu w przyszłych samochodach osobowych i użytkowych firmy. Czterocylindrowy silnik EcoBlue o pojemności 2 litrów debiutuje w nowym Fordzie Transit i Fordzie Transit Custom, oferując połączenie niskiego zużycia paliwa, wysokich osiągów i wysokiej kultury pracy. W porównaniu ze stosowanym dotychczas silnikiem 2,2 litra TDCi o podobnej mocy, nowy silnik uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min., dzięki czemu kierowcy samochodów użytkowych bez trudu stawią czoła codziennym wyzwaniom drogowym, jak powolna jazda w miejskich korkach czy wyprzedzanie wolniej jadących pojazdów. Nowy silnik odznacza się również wysoką kulturą pracy, generując o 4 decybele niższy hałas na biegu jałowym.

Nowa architektura silnika pozwala osiągnąć niższe tarcie oraz zastosować system czystego spalania mieszanki. Z kolei wyrafinowany proces oczyszczania gazów wydechowych umożliwia uzyskanie ultra niskiej emisji, co pozwala spełnić surowe normy Euro VI, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2016 roku. W porównaniu z normą Euro V, nowy standard wymaga obniżenia emisji NOx o 55 procent.

Wśród zaawansowanych rozwiązań technicznych znalazły się: zintegrowany system dolotowy z zastosowanym po raz pierwszy przez Forda układem wlotów powietrza zbudowanym na zasadzie odbicia lustrzanego, co pozwala silnikowi na pracę w optymalnych warunkach; turbosprężarka o niskiej bezwładności wykorzystująca zaawansowane materiały zdolne wytrzymać wysokie temperatury pracy; a także nowy system wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, który jest bardziej responsywny, cichszy i oferuje bardziej precyzyjne dostawy paliwa.

Opracowany przez inżynierów Forda w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, nowy, wszechstronny silnik 2,0 litra EcoBlue będzie początkowo oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM w samochodach użytkowych. Jednostka zdolna wydobyć ponad 200 KM mocy będzie w późniejszym terminie dostępna również w samochodach osobowych Forda obok innych wariantów EcoBlue, włącznie z wersją 1,5 litra.

Tomasz Pańczyk

tagi: Ford EcoBlue , silnik Diesla , innowacje ,