Z rynku FMCG

Śniadaniowy potencjał dla branży spożywczej

Czwartek, 23 czerwca 2016
Z badania „Style śniadaniowe wśród Polek” wynika, że na stołach śniadaniowych respondentek królują kanapki z wędliną, a rzadziej owoce i warzywa. Choć wnioski płynące z raportu raczej nie ucieszą dietetyków, to eksperci kulinarni widzą na talerzach śniadaniowych Polek dużo miejsca dla nowych produktów. Wyniki sondażu powinny ucieszyć sprzedawców śliwek kalifornijskich.
Miejsce na owoce i warzywa

Badanie „Style śniadaniowe wśród Polek” przeprowadzone w kwietniu br. na zlecenie California Prune Board pokazało, z jakich produktów składają się polskie śniadania. Króluje pieczywo, wędliny, sery, jaja i mleko. Natomiast owoce i warzywa pojawiają się na talerzach śniadaniowych badanych stosunkowo rzadko – 27 proc. ankietowanych przyznaje, że każdego dnia na śniadanie jada surowe warzywa, a 19 proc. wskazuje surowe owoce. Jeszcze mniej ankietowanych przy pierwszym posiłku sięga po suszone owoce, 8 proc. przyznaje, że robi to regularnie, a kolejne 18 proc, że od czasu do czasu. Z takich wyników nie jest zadowolona Barbara Dąbrowska – Górska, dietetyczka – niepokojące jest, że mimo zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która rekomenduje spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie, każdego dnia owoce i warzywa, na śniadanie spożywa stosunkowo mała grupa respondentek – podkreśla.

Potencjał w urozmaiconym śniadaniu

Jednak wyniki dają też pozytywny sygnał, który może świadczyć o tym, że Polki są otwarte na urozmaicenie swoich śniadań zdrowymi produktami. Blisko połowa respondentek, które na co dzień nie jedzą na śniadanie śliwek kalifornijskich, przyznała, że jest pozytywnie nastawiona do włączenia tych suszonych owoców do swojego porannego menu.  Jak mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe) – to pozytywna tendencja, która pokrywy się z wynikami badań, które przeprowadziliśmy na polskim rynku w 2015 roku. Wówczas 30 proc. badanych zadeklarowało, że zamierza kupować więcej suszonych śliwek, a 64 proc. utrzymywać aktualny poziom konsumpcji. Najnowsze badanie pokazuje, że śniadania mogą być tym posiłkiem, w którym drzemie wielki potencjał dla włączania produktów, które mogą urozmaicić to danie – dodaje. Dostrzega to również dziennikarz i ekspert kulinarny Paweł Loroch – statystyczne wybory śniadaniowe Polek jednak nie wyglądają źle. To mocna baza, w której wystarczy odrobina inspiracji, by ją rozwijać i uwzględniać uzasadnione i modne sugestie dietetyczne. Dlatego też, skoro najbardziej dominującymi produktami są wędlina i pieczywo, to niewiele już trzeba by przekonać Polki do samodzielnego wypieku chleba z bakaliami, albo schabu ze śliwką zamiast kupnej wędliny – podsumowuje.

Patronat nad badaniem objęły telewizja Kuchnia+, magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK oraz radio JemRadio.pl.

Cały raport „Style śniadaniowe wśród Polek” jest dostępny pod linkiem: http://goo.gl/m1FDBN

W informacji prasowej cytowane są wyniki badań:
  • „Style śniadaniowe wśród Polek” przygotowanego na zlecenie California Prune Board, przez IQS, w kwietniu 2016, metodą CAWI na grupie N=1000 kobiet w wieku 25-45.
  • Badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000 w wieku 16-64 lat, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w styczniu 2015 metodą CAWI.

tagi: śniadanie , style śniadaniowe wśród Polek , badanie , produkty ,