Kampanie i Promocje

Trzeci sezon kampanii społecznej „Weź mnie w obroty”

Wtorek, 21 czerwca 2016
Carlsberg Polska kontynuuje ekologiczną edukację konsumentów i zachęca do oddawania do sklepów szklanych butelek zwrotnych w ramach akcji „Weź mnie w obroty”. W czerwcu ruszył nowy sezon kampanii.
„Weź mnie w obroty” to kampania społeczna realizowana od 2014 roku podczas sezonu piwnego przez Carlsberg Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości ekologicznej oraz zachęcenie konsumentów do oddawania do sklepów butelek zwrotnych, co przekłada się na liczne korzyści dla środowiska naturalnego. Carlsberg Polska, w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), zachęca dorosłych konsumentów do kształtowania proekologicznych nawyków i zwiększania rotacji butelek zwrotnych.

Zwróć butelkę, chroń środowisko

Szklana butelka zwrotna, a w Polsce krąży ich ponad 400 milionów, to jedno z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych od lat w branży piwnej. Każda butelka zwrotna może zostać z powodzeniem użyta przynajmniej dwadzieścia razy. Niestety, obecnie w Polsce butelka odbywa drogę między konsumentem a  browarem jedynie 8–12 razy.

Zwracanie butelek szklanych do sklepów jest EKO – to przejaw odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego. Dlaczego? Ponieważ zwiększając rotację szklanej butelki oszczędzamy zasoby naturalne wykorzystywane do jej produkcji.

Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że powstanie jednej tony szkła wymaga zużycia 800 kg piasku, 280 kg wapnia, 230 kg sody, 30 kg barwników oraz ogromnych ilości energii elektrycznej, a także około 10m3 ścieków. Ponadto, gdyby zaprzestać używania szklanej butelki zwrotnej i zastąpić ją innymi opakowaniami, w ciągu roku powstałoby ponad 600 tysięcy ton dodatkowych odpadów przemysłowych.

EKO nawyki

Zwracanie szklanych butelek do sklepów jest wciąż wyzwaniem i pozostawia obszar do edukacji konsumentów oraz wymaga zrozumienia ze strony sklepów. „Tylko 14 procent konsumentów ma świadomość, że korzystanie z butelek zwrotnych pomaga oszczędzać energię i surowce wykorzystywane do produkcji opakowań zwrotnych, a 6 procent w ogóle zwraca uwagę na opakowanie  . Istotną kwestią jest także uwrażliwiania detalistów, aby przyjmowali butelki bez paragonów, jeśli nie są zwracane w ilościach hurtowych.” – powiedziała Izabela Wejcht, CSR & PR Manager Carlsberg Polska.

„Wielokrotne używanie opakowań jest znakomitym sposobem na ochronę środowiska. Stąd bardzo ważne jest promowanie odpowiedzialnych postaw konsumentów i zachęcanie sklepów do przyjmowania butelek zwrotnych. Dlatego Fundacja Nasza Ziemia jest partnerem kolejnej edycji kampanii „Weź mnie w obroty” i razem z Carlsberg Polska zachęca do właściwego postępowania z butelkami zwrotnymi na piwo. Widzimy, że kampania przynosi dobre efekty – wzrasta liczba osób, które chcą oddawać butelki zwrotne, a podobne działania zaczynają podejmować także inni producenci piwa.” – podkreślił Sławomir Brzózek, prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia, partnera merytorycznego kampanii.

Edukacja w Internecie

Kampania edukacyjna „Weź mnie w obroty” jest realizowana głównie poprzez komunikację z konsumentami w Internecie. W ramach kampanii istnieje fan page www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty i  strona internetowa www.wezmniewobroty.pl, na której można znaleźć pogłębione informacje i fakty ekologiczne oraz  lżejszą formę edukacji w postaci żartobliwych komiksów z butelką zwrotną w roli głównej.

Za obsługę fan page’a „Weź mnie w obroty” w 2016 roku odpowiada agencja Grandes Kochonos Digital. Działania PR są prowadzone przez dział komunikacji Carlsberg Polska.

tagi: Carlsberg Polska , Weź mnie w obroty , kampania społeczna ,