Wiadomości

Historia marki Grycan – Lody od pokoleń

Środa, 15 czerwca 2016 HURT & DETAL Nr 06/124. Czerwiec 2016
Marka Grycan – Lody od pokoleń to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, którzy w ciągu 12 lat zbudowali największą w Europie rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni, zdobyli pozycję lidera rynku lodów familijnych w Polsce, a w tym roku weszli ze swoimi produktami w rynek lodów impulsowych.
Lody z historią

Historia naszych lodów rozpoczęła się jeszcze w przedwojennych czasach, kiedy moja rodzina mieszkała w Buczaczu na Kresach Wschodnich. Tam dziadek Grzegorz Grycan, wspólnie z moim ojcem Józefem, produkowali i sprzedawali swoje pierwsze lody – opowiada Zbigniew Grycan, właściciel największej w Polsce sieci lodziarnio-kawiarni. W 1946 roku cała rodzina, w ramach repatriacji, osiedliła się we Wrocławiu. W podnoszącym się ze zniszczeń wojennych mieście, Józef i Weronika Grycanowie, rodzice Zbigniewa, zamieszkali w kamienicy przy Placu Grunwaldzkim. Tu powstała pierwsza w powojennej Polsce lodziarnia sygnowana tym nazwiskiem. Na jej szyldzie widniał napis: Lody MIŚ – Weronika Grycan.

„Pamiętam tamte lody…” – wspomina Zbigniew Grycan – kakaowe, waniliowe, kawowe, latem poziomkowe, truskawkowe, cytrynowe. Były także lody Pingwin, prawdopodobnie pierwsze w Polsce „lody na patyku”. Każdego roku, od maja, uliczni sprzedawcy roznosili je w drewnianych skrzyniach obitych blachą i izolowanych trocinami lub w wózkach,  które toczyli przed sobą. Młody Zbigniew Grycan postanowił podtrzymać rodzinną tradycję i rozpoczął naukę rzemiosła. Podjął praktyki w pracowni cukierniczej hotelu Bristol w Warszawie. To właśnie tam poznał swoją przyszłą żonę Elżbietę – córkę swojego mistrza. Już od ponad 35 lat Zbigniew i Elżbieta Grycanowie tworzą zgrany duet nie tylko  w życiu, ale i w pracy. W 2004 roku powołali do życia markę Grycan – Lody od pokoleń – jak sami mówią – dzieło swojego życia. Dziś prowadzą firmę wspólnie z córką Małgorzatą przy wsparciu córki Magdaleny.

Jakość na pierwszym miejscu

Lody firmowane nazwiskiem Elżbiety i Zbigniewa Grycanów już od 12 lat wytwarzane są w podwarszawskim Majdanie według tradycyjnych, rodzinnych receptur z wykorzystaniem najwyższej jakości składników.  Naszym mottem jest „jakość, jakość i jeszcze raz jakość” – mówi Zbigniew Grycan. Już od dzieciństwa byłem uczony, że podstawą smacznego dania jest dobry produkt i do dziś wyznaję tę zasadę. Nasze lody powstają z prawdziwej śmietany kremówki, żółtek jaj, dojrzałych owoców, starannie wyselekcjonowanych bakalii... Mimo że firma dysponuje najnowocześniejszą technologią, wiele prac wciąż wykonywanych jest ręcznie. Codziennie w zakładzie produkcyjnym pracownicy obierają i kroją owoce – truskawki, jabłka, pomarańcze, ananasy oraz sortują i mieszają bakalie – rodzynki, orzechy, suszone figi.

Serce biznesu

Sercem biznesu Elżbiety i Zbigniewa Grycanów są lodziarnio-kawiarnie. Obecnie sieć liczy już  ponad 140 lokali na terenie całego kraju. W ofercie stałej i sezonowej znajduje się ponad 60 różnych smaków lodów tradycyjnych, jogurtowych i sorbetów z owoców, ale w historii marki powstało ich już 100. Wśród nich znalazły się tak unikalne jak lody Różane, Chałwowe czy Śliwka w Czekoladzie. - Od początku istnienia naszej firmy ciągły rozwój naszej oferty, szukanie inspiracji i zaskakiwanie smakoszy lodów były dla nas wyjątkowo ważne. Dlatego w tym roku z niezwykłą przyjemnością proponujemy naszym gościom kolejny, już setny w historii naszej marki, smak lodów – Pomarańcza i Migdał w Czekoladzie, mając nadzieję, że spotka się z ich uznaniem –  mówi Elżbieta Grycan.

Menu lodziarnio-kawiarni oprócz lodów i deserów lodowych obejmuje również domowe ciasta i torty, rurki z bitą śmietaną, torty lodowo-bezowe, świeżo wyciskane soki i koktajle owocowe oraz kawę parzoną z wyjątkowej, włoskiej mieszanki, wybranej osobiście przez właścicieli. W wybranych lokalach dostępna jest również bogata oferta śniadaniowa.

I familijne, i impulsowe

Marka Grycan – Lody od pokoleń jest liderem rynku lodów familijnych w Polsce, a sygnowane nią lody dostępne są we wszystkich formatach sklepów rynku detalicznego –  od wielkopowierzchniowych, przez dyskonty, aż po sklepy osiedlowe. W ofercie marki znajdują się lody tradycyjne w opakowaniach 1100 ml, 900 ml i 500 ml, sorbety w opakowaniach 500 ml oraz lody jogurtowe w opakowaniach 500 ml. W tym roku marka Grycan – Lody od pokoleń wprowadziła na rynek lody impulsowe w kubeczkach o pojemności 125 ml z dołączoną łyżeczką.

Ofertę lodów impulsowych stanowią trzy ulubione smaki Polaków – waniliowy, truskawkowy i czekoladowy. Firma prowadzi aktualnie działania promocyjne wspierające ich sprzedaż.


tagi: Grycan , Lody od pokoleń , Elżbieta Grycan , Zbigniew Grycan ,