Kategorie produktów

Hochland jest trendy!

Środa, 15 czerwca 2016 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 06/124. Czerwiec 2016
Konsumenci są dziś bardziej świadomi, a przez to coraz bardziej wymagający. Zwracają większą uwagę na skład i pochodzenie żywności oraz jej oddziaływanie na zdrowie, a także na to, jak firmy oddziałują na środowisko naturalne. Jako lider rynkowy i firma odpowiedzialna społecznie, Hochland chce aktywnie promować zdrowie i zdrowe nawyki żywieniowe – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Na co zwracają uwagę konsumenci przy wyborze serów?

Dzisiaj wszyscy mówią o zdrowym stylu życia i związanym z nim naturalnym i zdrowym odżywianiem, połączonym z większą aktywnością sportową. Ważny trend to convenience, czyli wszechobecne poszukiwanie szybkich i wygodnych rozwiązań. Modne jest także gotowanie – niemal cała Polska gotuje, co daje wielki potencjał do rozwoju. Konsumenci wybierają sery, ze względu na kilka aspektów: zdrowie, przyjemność, różnorodność i poszukiwanie nowości. Jednak największym driverem kategorii jest zdrowie. Potrzeby i oczekiwania konsumentów są dziś kluczowym czynnikiem zmieniającym oblicze producentów żywności. Pod marką Almette rozpoczęliśmy kilka lat temu rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. Potem przyszedł czas na kolejne kategorie produktowe. Sprzedaż produktów z czystą etykietą rozwija się i jest duża szansa, że trend ten będzie się dalej rozszerzał.

W co firma Hochland Polska jest zaangażowana?

Odpowiedzialny biznes jako strategia zarządzania i rozwoju firmy pozwala osiągać długofalowe korzyści biznesowe i jest impulsem do innowacyjnych rozwiązań. Value drivers to przede wszystkim innowacje rynkowe, motywacje pracowników i redukcja kosztów. Podejmowanie nowych wyzwań to konieczność, szczególnie w obecnych czasach, kiedy przedsiębiorstwom spożywczym stawia się poprzeczkę coraz wyżej. Zdrowie w znacznej mierze uzależnione jest od dobrze zbilansowanej diety, dlatego przemysł spożywczy musi podejmować działania na jeszcze szerszą skalę. Produkty są coraz lepiej oznakowane, ale pomimo tego konieczne jest udoskonalenie systemów informowania o wartości odżywczej, zarówno na opakowaniach, jak i poprzez dodatkowe źródła informacji. Hochland Polska jest od kilkunastu lat partnerem programu „Moje dziecko idzie do szkoły”. Materiały edukacyjne są każdorazowo rozprowadzone na terenie wielu województw. Do akcji włączyli się nie tylko nauczyciele i pedagodzy, ale również przedstawiciele policji, straży pożarnej, urzędnicy i lekarze. We współpracy ze specjalistami przygotowano broszurę, w której wytłumaczono rolę białka i wapnia w prawidłowym schemacie odżywiania. Z chęcią angażujemy się w różne inicjatywy czy akcje, które w przystępny sposób edukują z zakresu zdrowego odżywiania. Nadszedł czas dla firm, które opracowują i wdrażają programy mające na celu ułatwienie świadomych wyborów podejmowanych w oparciu o rzetelną informację.

Czy warto wspierać aktywny sposób spędzania czasu?

Warto promować zależności, jakie istnieją pomiędzy dietą, aktywnością fizyczną a zdrowiem. „Aktywne życie smakuje lepiej!” – tak brzmi hasło przewodnie tegorocznego IV Hochland Półmaratonu Doliną Samy, który odbędzie się we wrześniu w Kaźmierzu. Hochland Polska tradycyjnie już będzie brał udział w przedsięwzięciu będąc głównym sponsorem, a także aktywnie uczestnicząc w zawodach. Aktywność fizyczną można często łączyć z celem charytatywnym. Dobrym przykładem może być bieg charytatywny Business Run, w którym swój udział ma także firma Hochland Polska. Organizatorem biegu jest Fundacja Poza Horyzonty Jaśka Meli. Poznański Business Run zasila konto fundacji wspierającej potrzebujących.

Jakie nowe wyzwania stoją przed firmami?

Coraz więcej ludzi dostrzega, że jeśli nie będziemy chronić środowiska naturalnego, zasoby ulegną wyczerpaniu, a przyroda degradacji. Rośnie oczekiwanie, że firmy będą prowadzić swoją działalność z dbałością o naturę i jej zasoby. Inne ważne wyzwanie dotyczy tego, jak zmienić skład surowcowy produktów, by zaspokoić nowe potrzeby zdrowotne  społeczeństwa wynikające z pojawienia się chorób cywilizacyjnych, jak np. alergii czy otyłości. Jeszcze inne wyzwanie, przed którym stają szczególnie producenci żywności, dotyczy tego, jak pogodzić wymogi nowoczesnej produkcji z oczekiwaniami konsumentów, chcących spożywać zdrową i naturalną żywność. Globalne wyzwania wpływają na indywidualne wybory nas wszystkich – konsumentów i w efekcie zmieniają oblicze polskich przedsiębiorstw. Przed nami sporo wyzwań wynikających z rosnących potrzeb konsumentów i zmian w środowisku. Należą do nich m.in.: choroby cywilizacyjne, niezdrowe zachowania i wzorce konsumpcyjne, czy rosnące niedobory składników odżywczych wynikające z nieprawidłowego odżywiania się. Hochland jest trendy, bo stara się te potrzeby realizować!

Dziękuję za interesującą rozmowę.
Monika Kociubińska


tagi: Hochland Polska , Jacek Wyrzykiewicz ,