Z rynku FMCG

Natura z wyróżnieniem w rankingu Daymakerindex

Wtorek, 31 maja 2016
Natura otrzymała wyróżnienie za najlepszą obsługę klienta w Polsce w kategorii Drogeria, wśród 152 sklepów handlu detalicznego. Sieć została doceniona za profesjonalizm, uprzejmość, zaangażowanie oraz pozytywne usposobienie sprzedawców. Index Daymaker to ranking tworzony na podstawie analizy jakości obsługi klienta w 19 branżach w Polsce.
Metodologia badania - Mystery Shopping - opiera się na ocenie wizyt przeprowadzonych w ciągu całego roku przez Tajemniczych Klientów. Na specjalnych formularzach przyznawali oni oceny w kilkunastu obszarach obsługi klienta, z których najważniejsze to: Kasa, Sprzedaż, Otoczenie, Zbadanie Potrzeb, Pierwsze Wrażenie, Wiedza o Produkcie. Celem badania było wyodrębnienie najważniejszych elementów, jakie wpływają na decyzje zakupowe podczas wizyty w sklepach.

Natura została wyróżniona w kategorii Drogerie, w której rywalizowała z pięcioma innymi sieciami. Na sukces wpłynęła wysoka jakość personelu, który dostarcza swoim klientom pozytywnych przeżyć związanych z robieniem zakupów. Pracownicy wykazali się starannością w zakresie m.in.  powitania klienta i nawiązania z nim rozmowy. Badani docenili także oferowanie dodatkowych produktów i udzielanie rekomendacji. Szczególne znaczenie zyskała interakcja pomiędzy sprzedawcą a kupującym, dzięki której klient odczuwa satysfakcję z zakupów i przywiązuje się do marki.

„Wyróżnienie w rankingu Daymakerindex to dla nas duża radość i jednocześnie motywacja do dalszej ciężkiej pracy. Indeks dostarcza nam cennych danych na temat sposobu, w jaki klienci chcą być traktowani po przekroczeniu progu drogerii. Im większa integracja i bliższa relacja pomiędzy sprzedawcą a klientem, tym proces sprzedaży jest skuteczniejszy. Zwracamy szczególną uwagę na szkolenia i podnoszenie kwalifikacji naszych pracowników i cieszymy się, że ranking potwierdził słuszność przyjętej strategii” – mówi Łukasz Blak, Dyrektor Operacyjny marki Natura.

Wysoka pozycja Natury cieszy tym bardziej, że ranking uwydatnił słabości samego sektora drogeryjnego. W porównaniu do pozostałych osiemnastu branż, indeks Daymaker w drogeriach wyniósł 57%, co jest wynikiem o 8,9% niższym w porównaniu z ubiegłorocznym. Najlepszymi branżami okazały się salony optyczne, sklepy z biżuterią i sprzętem RTV-AGD, z wynikami na poziomie powyżej 80%. Pokazuje to tym samym, że kluczem do sukcesu jest bardziej zindywidualizowana obsługa klienta i profesjonalna pomoc podczas całego procesu zakupowego.


tagi: Drogeria Natura , wyróżnienie , ranking , Daymakerindex ,