Kategorie produktów

Posti – tradycja zobowiązuje

Czwartek, 14 kwietnia 2016 HURT & DETAL Nr 04/122. Kwiecień 2016
POSTI to najstarsza firma herbaciana w Polsce, która przez lata kształtowała gust Polaków i jako pierwsza wprowadzała na polski rynek innowacyjne w tej kategorii produkty. Jej historia rozpoczęła się w 1953 roku, kiedy to mieszcząca się w gdyńskim porcie Składnica Towarów Importowych została przekształcona w Przedsiębiorstwo Obrotu Spożywczymi Towarami Importowanymi, w skrócie POSTI.
Milowe kroki w historii marki

W latach 50. na polskim rynku dostępne były jedynie paczkowane ręcznie herbaty liściaste. Główne kraje, z których były one importowane to Chiny, Indie i Gruzja. To w tym czasie POSTI wprowadziła na rynek herbaty pochodzące z najsłynniejszych regionów herbacianych, takie jak chiński Yunnan czy indyjski Madras, które do dziś są flagowymi produktami marki. Przełomem w działalności firmy był rok 1968, kiedy w gdyńskim zakładzie POSTI po raz pierwszy w Polsce wyprodukowano herbatę ekspresową w wygodnych do zaparzenia saszetkach. Ta innowacja na zawsze zmieniła herbaciane zwyczaje Polaków. Dzięki łatwości i szybkości parzenia, herbata stała się najpopularniejszym, codziennym napojem pitym do posiłków przez całe rodziny. W latach 70. asortyment marki został wzbogacony o herbaty aromatyzowane, jak na przykład brytyjski earl grey o legendarnym aromacie bergamotki, a później również herbata czarna cytrynowa i malinowa, które są naturalnymi, klasycznymi kompozycjami smakowymi. W późniejszych latach firma POSTI sukcesywnie rozszerzała swoją ofertę, wprowadzając w latach 80. herbatki owocowe oraz w latach 90. herbatki ziołowe, które obecnie są wiceliderem w swojej kategorii produktowej.

Wyjątkowy napar pod okiem mistrza

Od ponad 40 lat nad jakością herbat POSTI w całym procesie jej powstawania, od plantacji do filiżanki, czuwa zespół kiperów herbacianych. Kiper to mistrz herbaty, który osobiście tworzy mieszanki, czyli blendy herbaciane i pracuje nad nowymi kompozycjami smakowymi. Jednym z polskich pionierów tego rzemiosła jest pan Andrzej Kuc, który swojej profesji uczył się na najlepszych plantacjach herbacianych Chin i Indii oraz w zakładach produkcyjnych w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Podróżował po plantacjach zlokalizowanych na całym świecie, aby tam osobiście poznawać najlepsze surowce herbaciane. Komponował mieszanki herbat i wprowadzał na polski rynek różne nowinki, takie jak np. herbata granulowana, której atutem było to, że w krótkim czasie można było uzyskać z niej bardzo intensywny napar. Wychowankowie Pana Andrzeja pracują obecnie w różnych firmach herbacianych w Polsce, dlatego śmiało możemy mówić o szkole kiperskiej POSTI. Obecnie Pan Andrzej nadal związany jest z firmą, gdzie pełni rolę doradczą i wspiera zespół kiperów swoim doświadczeniem.

Współcześnie kiper POSTI pełni również funkcję ambasadora marki, który dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą o herbacie, sposobach jej parzenia oraz serwowania z konsumentami. Dlatego też na nowych, wprowadzonych z początkiem roku opakowaniach herbat POSTI znajdują się herbaciane porady i ciekawostki. Na stronie internetowej można natomiast znaleźć porady dotyczące sposobu parzenia różnych rodzajów herbat oraz dobierania ich do potraw. POSTI w nowej odsłonie to nie tylko odświeżone, spójne opakowania z nowym logo na intensywnym czerwonym tle, ale również receptury udoskonalone przez zespół kiperów. W ten sposób tradycja szkoły kiperskiej POSTI spotyka się ze współczesnością.

www.posti.pl




tagi: Posti, historia, tradycja,