Wiadomości

Grupa Makarony Polskie podsumowuje 2015 rok i wyznacza kolejne cele

Wtorek, 29 marca 2016
Rok 2015 był dobry Grupy MAKARONY POLSKIE, która osiągnęła całkowite przychody ze sprzedaży na poziomie 132,8 mln zł, zysk netto wyniósł 4,9 mln zł, zaś EBITDA przekroczyła poziom 12 mln zł.
Zarząd Spółki realizował politykę wzrostu wartości firmy poprzez działania tak ilościowe, jak i jakościowe. Zysk netto przypadający na jedna akcję wzrósł o 15%, zaś wartość księgowa jednej akcji zwiększyła się o 5 % z 7,29 zł do 7,66 zł. Osiągnięte  wyniki są oznaką bardzo zdrowych fundamentów firmy.

Rok 2015 był dla producentów żywności rokiem trudnym. Presja deflacyjna, upadek rynków na wschód od Polski oraz intensywna konkurencja cenowa utrudniały realizację wzrostu sprzedaży i marż. Grupa Makrony Polskie SA pokonała te przeciwności poprzez dużą skalę produkcji makaronów, ciągłe podnoszenie jakości oraz wysoką elastyczność mocy produkcyjnych. Spółka w bardzo krótkim czasie odpowiadała na wyzwania rynku i oczekiwania sieci dyskontowych.

W roku 2016 firma będzie kontynuowała politykę marketingową nakierowaną na produkty prozdrowotne, łatwe w przygotowaniu i wytworzone z lokalnych surowców. Makaron orkiszowy, żytni  czy też gryczany są oczekiwane przez rynek, podobnie jak suszone przekąski z owoców i warzyw. Zakład Produkcyjny w Rzeszowie, Zakład Produkcyjny w Częstochowie oraz Stoczek Natura Sp. z o.o. wdrożyły certyfikaty BIO, dzięki czemu w tym roku zaoferują na rynku linię produktów ekologicznych.

W polityce inwestycyjnej firma koncentruje się na rozbudowie Zakładu Produkcyjnego w Rzeszowie o nowe powierzchnie produkcyjno – magazynowe, a także realizuje we wszystkich zakładach program rozbudowy sekcji pakowania wyrobów gotowych, wdrażając nowe wzory opakowań – wygodne dla klienta i bezpieczne dla środowiska.

Grupa Makrony Polskie SA wypłaciła akcjonariuszom w 2015 roku dywidendę. Zarząd Spółki zamierza rekomendować w tym roku oraz w latach przyszłych Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę ponad 33% zysku netto w formie dywidendy.

Rok 2015 był rokiem wymagającym, a zarazem udanym. Wysoka jakość produktów, innowacyjne technologie oraz kreatywność i zaangażowanie załogi pozwoliły Grupie Makarony Polskie SA osiągnąć wzrost ograniczony na poziomie ponad 10 %.

W roku 2016 Zarząd będzie realizował politykę budowy silnych marek, wprowadzania produktów B2B i Horeca oraz ciągłej ekspansji w kraju i za granicą.



tagi: Grupa Makarony Polskie, podsumowanie roku, finanse, przychody, sprzedaż,