Technologia

Moc innowacji na niespełna ćwierci metra kwadratowego

Wtorek, 24 listopada 2015
Ponad 20 lat temu CHEP zrewolucjonizował rynek, wprowadzając do obrotu plastikową ćwierćpaletę wystawową. Nośnik ten jest wykorzystywany przez producentów i dystrybutorów jako środek transportu i promocji towarów. Po dwóch dekadach od tej rewolucji firma CHEP unowocześniła produkt, wyposażając go w szereg ulepszeń i innowacji, które skutecznie obniżają koszty w łańcuchu dostaw, jednocześnie redukując negatywny wpływ na środowisko.
Sprawdzone rozwiązania pozwalają uniknąć nieprzewidzianych sytuacji i problemów. Aby utrzymać wysoką jakość oferowanych usług i produktów, współpracujemy z partnerami, którzy dostarczają nam narzędzia o wysokiej i stałej jakości. CHEP poszedł krok dalej i zapytał swoich klientów oraz partnerów biznesowych o opinię na temat użytkowania flagowego rozwiązania Last Mile Solution (LMS) – plastikowej palety wystawowej. Konsultacje przeprowadzono z 34 firmami łańcucha dostaw z 7 krajów, a  wypracowane wnioski, uzyskane w toku konsultacji, przekute zostały w działania na rzecz rozwoju produktu.

– Wszystkie opinie, które otrzymaliśmy od naszych partnerów biznesowych, potraktowaliśmy bardzo poważnie – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Priorytetem stało się spełnienie oczekiwań, jakie nasi klienci wyrazili podczas prowadzonych konsultacji, w taki sposób, żeby efekt, jakim jest wprowadzenie na rynek innowacyjnej ćwierćpalety, był odczuwalny na każdym etapie łańcucha dostaw, od etapu projektu ekspozytora po etap jego demontażu u dystrybutora – mówi Kinga Di Salvo, Country General Manager, CHEP Polska i kraje bałtyckie. – Jakość, funkcjonalność i zasadność wprowadzonych ulepszeń potwierdzona została w szeregu testów wewnętrznych oraz przeprowadzonych przez niezależne organizacje. Nowa paleta wystawowa generuje oszczędności w łańcuchu dostaw, zwiększa bezpieczeństwo produktu. Ze względu na budowę i użyty materiał jest rozwiązaniem wpisującym się w działania proekologiczne naszej firmy – dodaje.

Nowa ćwierćpaleta CHEP jest odpowiedzią na wyzwania nowoczesnego rynku. To efekt wielu lat obserwacji i prób udoskonalenia tego produktu. Dzięki zmienionym wymiarom, jej użytkowanie i magazynowanie jest bardziej efektywne – więcej sztuk mieści się na samochód, w związku z tym koszty transportu są niższe. Ponadto posiada nowatorski system Blue Click ®, który znacząco redukuje czas montażu i demontażu ekspozytora na palecie. Zastosowane innowacje sprawiają, że emisja CO2 w łańcuchu dostaw została zredukowana o 10%. Kolejnym proekologicznym rozwiązaniem zastosowanym w displayu CHEP jest ograniczenie wpływu na środowisko ze względu na budowę nośnika oraz użyty materiał pochodzący z recyklingu. Nowa paleta została również zoptymalizowana pod względem stabilności, dzięki czemu zwiększyło się bezpieczeństwo transportu i pracy ludzi przy obsłudze. To innowacyjne rozwiązanie wystawowe dla sklepów zostanie wprowadzone na polski rynek już w listopadzie tego roku.


tagi: CHEP , ćwierćpaleta wystawowa , koszty , innowacje , łańcuch dostaw ,