Galeria Foto/Video - kraj

Renesans, moda i CIN&CIN Prosecco

Wtorek, 24 listopada 2015
Czy współczesna moda może oddać ducha epoki renesansu? Oczywiście! Udowodnił to duet paprocki&brzozowski w kolekcji wiosna/lato 2016 pt. „63 x 45”. Jej pierwszą część pokazał we wrześniu w Nowym Jorku, drugą - w Warszawie 18 listopada w Arkadach Kubickiego. Inspiracją projektantów był renesansowy obraz Leonarda Da Vinci, a mecenasem wydarzenia - marka CIN&CIN, mistrz włoskiego stylu.
To był wspaniały pokaz topowych polskich projektantów. W klimat wieczoru wprowadziły gości już same zaproszenia w kształcie pozłacanej ramy obrazu. Ich intrygująca forma była tylko zapowiedzią. W Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie renesansowe wzorce stopiły się ze współczesnymi trendami. Formy ubrań, kolory, dopracowane szczegóły zachwyciły gości i zebrały wiele doskonałych recenzji.

Wybór wina na taki wieczór nie pozostawiał wątpliwości. CIN&CIN Prosecco to najlepszej jakości Prosecco Extra Dry D.O.C. pochodzące z regionu Veneto w północnych Włoszech. Włoski charakter strefy CIN&CIN, podobnie jak kolekcja paprocki&brzozowski wiosna/lato 2016, najlepiej przypominały o upalnym, zwiewnym i pastelowym lecie, którego już teraz nie możemy się doczekać.

- Od jakiegoś czasu prześladował nas pewien renesansowy obraz Leonarda Da Vinci „La Belle Ferronière”, przedstawiający Lucrezię Crivelli – kochankę Ludovica Sforzy. 63 x 45 to jego wymiary. Postanowiliśmy więc odnieść się w naszej najnowszej kolekcji do tak odległej od naszej współczesnej estetyki epoki renesansu i spróbować z nią poeksperymentować dzisiaj. Chodziło nam o uchwycenie pewnego klimatu, o romantykę, o ducha renesansu. Oczywiście inspiracja jest tylko punktem wyjścia. Stawiamy na kobiece fasony i seksowny look pełen kontrastów. Taką modę lubimy najbardziej – podsumowują Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski.

Renesans to epoka, która dążyła do odrodzenia ziemskiego, cielesnego piękna, a w centrum postawiła człowieka z jego marzeniami i tęsknotami. Po ascetycznym średniowieczu do głosu dopuszczeni zostali wreszcie artyści, którzy z rzemieślników stali się kreatorami sztuki, czerpiącymi natchnienie z natury. Tendencja ta w połączeniu z rozwojem handlu stała się motorem rozwoju wyszukanego i wyrazistego stylu ubierania się. Taka też okazała się kolekcja „63 x 45” – finezyjna i zmysłowa, bazująca na kunsztownych zdobieniach i detalach oraz szlachetnych tkaninach, tak ważnych w renesansie. Pastelowa, połyskliwa i romantyczna, a jednocześnie niebojąca się wyrazistych, zdecydowanych linii i wzorów. A przede wszystkim, co jest już znakiem rozpoznawczym modowego tandemu, niezwykle kobieca.

- paprocki&brzozowski to fenomenalni, światowej klasy projektanci, którzy sięgają po oryginalne, nieoczywiste inspiracje i środki wyrazu. Łączy nas zamiłowanie do sztuki, włoskiego stylu oraz fascynacja światem kobiet. Dlatego podczas pokazu nie mogło zabraknąć naszej wizytówki, CIN&CIN Prosecco, tym bardziej, że renesans to epoka zarówno mody, jak i wina - podkreśla Tomasz Pawlicki, brand manager marki CIN&CIN.

Duet paprocki&brzozowski zawsze może liczyć na pełną widownię. Wielbiciele dobrego stylu, nasyceni atmosferą ducha renesansu, uczcili nadchodzący sezon wiosna/lato 2016 włoskimi bąbelkami CIN&CIN Prosecco. Wśród gości znaleźli się m.in.: Edyta Herbuś i Mariusz Treliński, Małgorzata Socha, Katarzyna Zielińska, Natalia Kukulska, Monika Olejnik, Anna Popek, Karolina Szostak, Katarzyna Skrzynecka, Jessica Mercedes, Joanna Horodyńska, Natalia Siwiec, Agnieszka Hyży, Anna Wendzikowska, Aleksandra Kisio i Paulina Krupińska. Pokaz bacznie obserwowali koledzy po fachu znanego duetu: Łukasz Jemioł, Tomasz Ossoliński oraz Tomasz Olejniczak.



tagi: CIN&CIN Prosecco, Marcin Paprocki, Mariusz Brzozowski, renesans, moda,