Wywiady

Trzy pytania do...

Piątek, 13 listopada 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 11/117. Listopad 2015
Trzy pytania do Roberta Szataniaka, Dyrektora Marketingu Pamapol S.A. kieruje Monika Dawiec.
Jak Pana zdaniem przedstawia się kategoria konserw mięsnych w Polsce? Jaki jest jej potencjał?

Kategoria konserw mięsnych to dość archaiczna, aczkolwiek bardzo stabilna kategoria produktowa. W okresie rocznym sierpień-lipiec 2015 zanotowała 5% wzrost sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym. Niemniej jednak, charakteryzuje się bardzo znikomą aktywnością głównych producentów – w kategorii praktycznie nie ma innowacji, a receptury i opakowania są niezmienne od lat.

Czy macie jakiś interesujący pomysł na rozwój tej kategorii? Jakie innowacyjne rozwiązanie przygotowała marka Pamapol dla swoich klientów? 

Swoją pozycję w tej kategorii ugruntowaliśmy kilka lat temu, jako pierwsi oferując w pełnej dystrybucji konserwy premium w słoju szklanym pod marką Spichlerz Rusiecki. Nasze portfolio od tamtego czasu powiększyło się o pasztety i smarowidła oraz mięsiwa drobiowe, a asortyment cieszy się ogromną popularnością zarówno w kraju, jak i za granicą.

Kolejnym, naturalnym etapem rozwoju – dość mocno zresztą podkreślonym w naszej strategii, stało się ożywienie segmentu konserw mięsnych w puszce, który odpowiada za prawie 75% sprzedaży całego rynku. Pierwszym efektem prac wdrożeniowych jest innowacyjne, dodatkowe zamknięcie konserw mięsnych marki Pamapol. Od końca października 2015 roku wszystkie konserwy wprowadzane na rynek, oprócz standardowego zamknięcia easy-open będą zaopatrzone w dodatkowe plastikowe wieczko. Jako pierwsi w Polsce wdrażamy to nowatorskie rozwiązanie, które pozwala na wygodne i bezpieczne przechowywanie otwartej konserwy.

Jak wdrożona innowacja może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży produktów Pamapol?

To pierwsza z wielu nowości i innowacji zaplanowanych przez Pamapol S.A. do wprowadzenia w najbliższym czasie. Liczymy, że nasze pionierskie rozwiązanie w kategorii konserw – roboczo nazwane „Otwórz-Zamknij” – spodoba się wszystkim „sprytnym” konsumentom. Potwierdzają to zresztą przeprowadzone badania rynkowe, które stwierdzają, iż 67% konsumentów nie zjada 300-gramowej konserwy na raz. Dla nich właśnie zostało stworzone dodatkowe zamknięcie, dzięki któremu otwarta konserwa nie obsycha, nie przechodzi obcymi zapachami i jest zabezpieczona przed zanieczyszczeniami.  Dodatkowo, każda konserwa z dostępnych 10 wariantów smakowych posiada kolor nakładki dopasowany do koloru nowej, zrewitalizowanej etykiety, co zdecydowanie ułatwia rozróżnienie produktów na półce sklepowej. Głęboko wierzę, iż nasze innowacyjne rozwiązanie w kategorii konserw znajdzie szeroką liczbę zadowolonych odbiorców i spowoduje zwiększenie sprzedaży produktów mięsnych pod brandem Pamapol. 


tagi: Robert Szataniak , Pamapol ,