Wywiady

Rozmowa z Markiem Skrętnym, Dyrektorem ds. Marketingu w Browarze Amber

Czwartek, 12 listopada 2015 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 11/117. Listopad 2015
O ofercie piw regionalnych oraz specjalnościach przygotowanych na okres zimowy opowiada Marek Skrętny, Dyrektor ds. Marketingu w Browarze Amber.
Oferta Browaru Amber skupia się na piwach regionalnych. Jak konsumenci odbierają tę kategorię?

Kategoria piw regionalnych czy mówiąc inaczej – piw specjalnych – stale rośnie. Wraz z rosnącym zainteresowaniem i świadomością konsumentów poszerza się półka piw regionalnych w sklepie. Ten trend będzie się utrzymywał przez najbliższe lata. Staramy się nadążać i sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Notujemy coraz większą sprzedaż piw właśnie z segmentu premium i tę kategorię rozwijamy najintensywniej.

Czym wyróżnia się ona na rynku?

Browar Amber wyróżnia przede wszystkim najwyższa i pewna jakość. Staramy się utrzymywać jak największą powtarzalność smakową naszych piw. Dbamy o to, by dostarczane surowce takie jak słód i chmiel spełniały nasze wymagania. Oferta Browaru Amber wyróżnia się stabilnością i dostępnością. Od wielu lat zabiegamy o to, by dostęp do naszych produktów był dla dystrybutorów i detalistów łatwy i powszechny. W przypadku browaru naszej wielkości jest to zadanie ważne i od kilku lat z powodzeniem budujemy dystrybucję tak, aby wszystkie piwa z naszej oferty były dostępne na terenie całego kraju.

Jak ocenia Pan rozwój rynku piw regionalnych?

Piwa regionalne będą zdobywać podniebienia smakoszy  w naszym kraju coraz widoczniej. Jako konsumenci jesteśmy otwarci na nowości i chętnie eksperymentujemy. Ten trend widoczny jest nie tylko w branży piwnej, lecz również w pozostałych kategoriach rynku spożywczego.

Moda na kulinaria i idące za nią zmiany na półkach sklepowych przyczyniają się do zdecydowanie wyższej sprzedaży piw niszowych. Na znaczeniu zyskuje też sztuka łączenia piwa z jedzeniem. Ten sposób myślenia powoduje nowe możliwości dla Browaru Amber.

Które piwa Browaru Amber cieszą się największym zainteresowaniem wśród konsumentów?

Najbardziej rozpoznawalne marki premium z naszego browaru to niezmiennie od kilku lat Piwo Żywe, Koźlak i Pszeniczniak. Każde z tych piw posiada swój unikalny charakter i smak. Są to piwa, które zdobyły mnóstwo nagród i wyróżnień w wielu prestiżowych konkursach i plebiscytach.
Te produkty są najczęściej wybierane jako pierwsze do zatowarowania sklepu produktami z oferty Browaru Amber.

W kategorii piw regionalnych o bardziej atrakcyjnej cenie najczęściej wybierane są Amber chmielowy i Amber naturalny dostępne w butelkach zwrotnych,  bezzwrotnych i w puszce.

Na promowaniu jakich kategorii skupiać się będziecie w sezonie zimowym? Czy planujecie wprowadzić nowości produktowe?

Jesień i zima to okres, w którym w sposób naturalny chętniej sięgamy po piwa bardziej treściwe i mocniejsze. Jest to okres kiedy zauważamy zwiększony popyt na piwo Koźlak, Grand Imperial Porter oraz Johannes.

Specjalnie na tę zimę przygotowujemy dwie specjalności – Grand Imperial Porter Chili – nasz klasyczny porter z dodatkiem papryki chili oraz kolejne piwo z serii „Po Godzinach” – Cherry Milk Stout – bardzo oryginalny i wymagający styl.

Do kogo skierowana jest oferta Browaru Amber?

Oferta Browaru Amber jest w stanie zaspokoić gusta większości piwoszy. Posiadamy w ofercie produkty zarówno z najwyższego segmentu „piwnych specjalności”, o bardzo charakterystycznych i złożonych walorach smakowych jak również piwa bardziej przystępne smakowo dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z piwami specjalnymi.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Amber , browar , piwo , wywiad ,