Wiadomości

Polacy piją coraz więcej cydru

Środa, 07 października 2015
Polacy wypijają coraz więcej cydru. Od stycznia do lipca 2015 roku wypiliśmy go ponad 54 mln litrów[1]. Szczególnie popularny okazał się świeży cydr serwowany prosto z nalewaka, proponowany przede wszystkim przez Cydr Green Mill. Ten jabłkowy trunek w takiej formie dostępny jest już w 500 lokalach w całym kraju!
Cydr nie jest już dla Polaków czymś nowym i nieznanym. Wręcz przeciwnie - na stałe zagościł podczas spotkań i imprez, szczególnie w okresie letnim. Butelkowany cydr można kupić we właściwie każdym supermarkecie. Rosnąca popularność trunku sprawiła, że w wielu restauracjach i barach na terenie całego kraju Cydr Green Mill wprowadził cydr z nalewaka. Napój nalewany bezpośrednio do szklanki lub karafki smakuje inaczej niż ten z butelki. Mocno wyczuwalna jest jego świeżość i naturalność. Cydr z kija stanowi doskonałą alternatywę win, przy czym doskonale gasi pragnienie i jest mniej kaloryczny.

Z roku na rok wypijamy coraz więcej cydru

Polacy zaczęli doceniać cydr w 2013 roku. Od tego momentu minęły niecałe trzy lata, a kategoria cydrów stale wzrasta.
W okresie od sierpnia 2014 do lipca 2015 urosła o 158% w stosunku do roku ubiegłego[2]. Co ciekawe, Polacy coraz częściej eksperymentują i bardziej otwierają się na nowe doznania smakowe. Wprawdzie nadal najbardziej popularne jest picie musującego cydru bezpośrednio z butelki, jednak zdecydowanie chętniej niż do tej pory, serwujemy go także z dodatkiem sezonowych owoców lub miksując z innymi napojami i trunkami.

Cydr był zdecydowanym hitem tego sezonu – piliśmy go na festiwalach i podczas swobodnych spotkań w gronie znajomych. Polacy pokochali ten trunek o czym świadczą ilości wypijanych przez nich litrów. Dwa lata temu było to ok. 2 mln litrów rocznie, podczas gdy rok później liczba ta wzrosła do blisko 10 mln i będzie stale się powiększać – mówi Hubert Olczak, Cydr Green Mill Brand Manager.



[1] KP za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże, Średnie, Małe Sklepy Spożywcze, Sklepy Winno-Cukiernicze oraz Stacje Benzynowe), kategoria cydru, zmiana wolumenowa sprzedaży w okresach skumulowanych styczeń 2015 – lipiec 2015.

[2] KP za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże, Średnie, Małe Sklepy Spożywcze, Sklepy Winno-Cukiernicze oraz Stacje Benzynowe), kategoria cydru, zmiana wolumenowa sprzedaży w okresach skumulowanych sierpień 2014 – lipiec 2015 vs. sierpień 2013 – lipiec 2014.


źródło: kp.pl


tagi: Kampania Piwowarska , cydr , Cydr Green Mill ,