Wiadomości

Unilever wspiera Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Poniedziałek, 05 października 2015
25 września 2015 Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła 17 Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju. Mają one pomóc dokonać w ciągu następnych 15 lat trzech osiągnięć: wyeliminować skrajne ubóstwo, walczyć z nierównościami i wstrzymać zmiany środowiskowe. Opracowane cele to drogowskaz aby uczynić ten plan realnym. Do wyzwania włączyła się również firma Unilever.
Misją Organizacji Narodów Zjednoczonych jest rozpowszechnienie Globalnych Celów i sprawienie, by były zrozumiałe dla wszystkich. Firma Unilever jest bardzo zaangażowana w działania na rzecz ich realizacji a współpracując z innymi przedstawicielami świata biznesu i organizacjami pozarządowymi wspiera również ich promocję.

Problemy, na które odpowiadają ustanowione Globalne Cele, mają ogromny wpływ na działalność Unilever i są zgodne z ambicjami firmy określonymi w ramach Planu życie w sposób zrównoważony. Wiele z tych wyzwań, w tym zmiany klimatyczne, dążenie do równouprawnienia oraz poprawa stanu zdrowia i higieny, ma bezpośrednie znaczenie dla działalności koncernu na całym świecie.

Konkretne cele z globalnej agendy ONZ są wpisane w misje poszczególnych marek firmy Unilever, których działania realizowane są również na poziomie lokalnym. Dla przykładu - cel 2. zakładający m.in. wyeliminowanie głodu oraz promocję zrównoważonego rolnictwa, jest wpisany w działania marek Knorr i Lipton. Pierwsza z nich zobowiązała się bowiem do poprawy warunków życia najmłodszych, m.in. poprzez przekazanie 1 mln pożywnych posiłków dla dzieci w wieku szkolnym na całym świecie. Projekt realizowany jest we współpracy z World Food Programme (WWF). W ramach działań prowadzonych lokalnie tylko w ostatnim czasie do Polskich Banków Żywności zostało w sumie przekazane 10 140 kg żywności. Dodatkowo marka Knorr dąży do pozyskiwania surowców rolnych ze zrównoważonych upraw i promuje zrównoważone rolnictwo poprzez specjalne gospodarstwa tzw. Knorr Landmark Farms. Z kolei celem marki Lipton jest pozyskiwanie herbaty wyłącznie z upraw certyfikowanych przez Rainforest Alliance.

Cel 5. ukierunkowany na wzmocnienie pozycji kobiet i dziewcząt jest tożsamy z misją marki Dove, która od wielu lat stara się podnosić poczucie własnej wartości u kobiet. W tym roku czyniła to w ramach kampanii NaroDove Piękno mającej zachęcić panie do pochwalenia się swoim pięknem.

Kolejną zaangażowaną społecznie marką jest Domestos. Zespół pracujący nad jej rozwojem podjął się wyzwania poprawy warunków higienicznych i sanitarnych na całym świecie. Działania te są tożsame z założeniami celu 6. globalnej agendy ONZ. Z początkiem września wystartowała druga edycja kampanii społeczno-edukacyjnej Wzorowa Łazienka, skierowanej do uczniów szkół podstawowych. W jej pierwszej odsłonie wzięły udział dzieci z 375 szkół z całej Polski zamieszczając w galerii konkursowej prawie 13 tysięcy prac plastycznych. W efekcie odnowione zostały łazienki w 3 szkołach.




tagi: Unilever , Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ ,