Wywiady

Przyspiesz z nami!

Poniedziałek, 20 lipca 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 07/113. Lipiec 2015
Hochland rozpoczął właśnie największą w historii firmy akcję promocyjną na polskim rynku pod hasłem „Przyspiesz z nami”. Monika Dawiec rozmawia z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska – na temat nowych trendów na rynku serów i najbliższych planów firmy.
Które kategorie serowe można uznać za najbardziej perspektywiczne?

Kategorie, które mają szansę osiągnąć duży sukces na rynku powinny wpisywać się w masowe trendy. Jesteśmy ciągle w biegu i cierpimy na brak czasu, potrzebujemy wygodnych i szybkich rozwiązań. Z drugiej strony oczekujemy, aby to, co jemy było naturalne, zdrowe i jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wyzwaniem. Najbliżej tej definicji są sery białe, zdrowe i smaczne, jednak brakuje im wygody. Mamy też sery topione, które są wygodne, smaczne i bez konserwantów. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie smaku, opakowań, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, które powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji.

Co w tej sytuacji proponuje Hochland?

Jesteśmy aktywni – rozwijamy nasze najmocniejsze grupy produktowe i umacniamy także pozycję w segmentach, w których możemy pochwalić się unikalną technologią. Aktualnie dla nowych plastrów topionych Hochland zaplanowano silne wsparcie komunikacyjne i szereg działań promocyjnych. Sery topione Hochland są wyznacznikiem standardów jakościowych i sztandarową kategorią marki Hochland, utrzymującą pozycję lidera rynkowego już od 20 lat. Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy! Na fali tego trendu coraz więcej osób sięga po naturalne produkty. Właśnie na te potrzeby konsumentów odpowiadają nowe plastry topione Hochland, które zyskały poprawioną recepturę eliminującą konserwanty. Produkowane są tylko z najlepszych, wysokiej jakości, wyselekcjonowanych składników: prawdziwych serów (Cheddar, Gouda, Emmentaler, Maasdamer), wysokiej jakości dodatków (m.in. szynka) i masła extra (82%). Badania rynkowe wskazują, że dla 82% konsumentów informacja o wysokiej jakości składnikach jest ważna, 63% zachęca to do zakupu, a 41% respondentów uważa ją za unikalną, o której nie wiedziała do tej pory1. Plastry topione Hochland zyskały zupełnie nowy design opakowania.  Nowoczesna grafika, apetyczność oraz naturalność to atuty, które budzą zainteresowanie konsumentów i zwracają uwagę w regale chłodniczym. Dodatkowo opakowania zawierają czytelną informację na temat braku zawartości konserwantów i obecności tylko wyselekcjonowanych składników oraz hasło „To jest pyszne”, które zachęca do zakupu!

Jakie działania Hochland zaplanował w ramach akcji „Przyspiesz z nami”?

Działania obejmą 5 000 sklepów i potrwają do grudnia. W tym czasie sery topione Hochland: plastry, krążki, bloczki i pudełka – będą silnie wspierane marketingowo, głównie za pomocą reklam telewizyjnych, kinowych oraz na nośnikach outdoorowych. Konsumenci będą mogli zobaczyć dwie nowe reklamy. Jedną – z dziećmi kierowaną do rodzin, drugą – z parą młodych sąsiadów kierowaną do młodszej grupy konsumentów. Przekaz komunikacji podkreśla, że sery topione Hochland nie zawierają konserwantów, a do ich produkcji wykorzystywane są wysokogatunkowe składniki. Kampania dotrze do 8 milionów osób z grupy docelowej.  Te same dwie historie konsumenci zobaczą w dwóch największych sieciach kinowych Multikino i Cinema City. Ogólnopolska kampania realizowana będzie także w Internecie, na największych portalach i przy pomocy szeroko zakrojonych działań PR. Dział Sales Support Hochland Polska przygotował  różnorodne materiały POS (cenówki, listwy z przepisami, podstawki). Sery topione Hochland dostępne w opakowaniach ze zmienioną szatą graficzną i w atrakcyjnych cenach, będą widoczne na ponad 900 bilboardach i wiatach przystankowych.

Do kogo skierowana jest ta akcja?

Zaplanowano osobne działania skierowane do dystrybutorów, sklepów oraz konsumentów. Szczególnym systemem motywacyjnym objęci zostaną przedstawiciele handlowi – zarówno zatrudnieni przez Hochland Polska, jak i przez zewnętrznych dystrybutorów. Dla sklepów przygotowano specjalne pakiety zakupowe. Każdy z dystrybutorów współpracujących z Hochland Polska otrzyma indywidualny cel sprzedażowy, a nagrodą za jego zrealizowanie będzie ekskluzywny wyjazd.

Podsumowując – co jeść, żeby być zdrowym?

Należy jeść zbalansowane posiłki dostarczające różnorodnych składników odżywczych. Unikać pustych kalorii. Na okres wakacyjny polecam zupełnie nowe pomysły i propozycje na tosty, tortille, kanapki w wersji wegetariańskiej, a także mięsnej z wykorzystaniem oczywiście nowych serów topionych Hochland w nowej recepturze i nowych opakowaniach! W końcu jak to się mówi – radość życia to samo zdrowie!

Dziękuję za rozmowę!


1źródło: Badanie ilościowe na grupie 600 osób, Glimpse, październik 2014


tagi: Jacek Wyrzykiewicz , Hochland , akcja promocyjna , przyspiesz z nami , rynek serów , sery ,